Ubezpieczyciele muszą myśleć o UX
2019-06-18 10:44
![Ubezpieczyciele muszą myśleć o UX [© Jakub Jirsák - Fotolia.com] Ubezpieczyciele muszą myśleć o UX](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ubezpieczenia/Ubezpieczyciele-musza-myslec-o-UX-219792-200x133crop.jpg)
Ubezpieczyciele muszą myśleć o UX © Jakub Jirsák - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
Jak wynika z danych Interact, pracownicy poświęcają 19,8% czasu na poszukiwanie informacji i dokumentów niezbędnych do skutecznego wykonywania swojej pracy. To równowartość jednego dnia w tygodniu pracy. W przypadku organizacji zatrudniających 1000 lub więcej pracowników zmarnowany czas może skutkować roczną stratą do 10 milionów złotych.Oto cztery obszary do zanalizowania, dzięki którym można wyeliminować kosztowne błędy w UX, negatywnie oddziałujące na przedsiębiorstwa:
- Przestarzała aplikacja użytkownika. Kiedy po raz ostatni aktualizowałeś aplikacje na swojej stronie? Jeśli ostatnia aktualizacja miała miejsce trzy lub więcej lat temu, nadszedł czas na odświeżenie aplikacji. Użytkownicy, w tym agenci, oczekują, że strony będą działać z łatwością, a poruszanie się po nich będzie intuicyjne.
- Zbyt skomplikowane formularze. Jest to szczególnie istotne dla ubezpieczycieli, którzy korzystają z niezależnych agentów do sprzedaży polis. UX obarczony trudnościami w nawigacji, niejasnymi instrukcjami i nadmiernie złożonymi lub niewygodnymi formularzami, prowadzi do porzucania formularzy. Jeżeli stworzymy sprawny UX, zarówno niezależnym, jak i zatrudnionym agentom, łatwiej będzie sprzedawać produkty, co wpłynie na uniknięcie frustracji spowodowanej zawiłością systemów.
- KPI trudne do śledzenia. Jeżeli agenci nie mogą łatwo śledzić wyznaczanych celów, UX pogarsza ich efekty sprzedażowe. Zapobiec temu może szybki dostęp do KPI i uporządkowanie danych dotyczących postępów w realizacji zadań w sposób łatwy do zrozumienia i przedstawiający całokształt procesu.
- Zdecentralizowane dane. Pojedynczy pulpit, który automatycznie wyświetla ważne dane z różnych systemów, będzie wspierał agenta w zakresie dostarczania informacji oraz organizacji pracy. Ważna będzie także redukcja czasu poświęcanego na poszukiwanie danych, co zwiększa produktywność.
Wilson Man, główny konsultant w dziale usług globalnych
![Jakie wyniki osiągają TUW-y? [© vege - Fotolia.com] Jakie wyniki osiągają TUW-y?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/TUW/Jakie-wyniki-osiagaja-TUW-y-225397-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Tajemnicze TUW-y
-
TUW-y rosną w siłę
-
Ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym prawie 22 mld zł w I połowie 2023
-
Sztuczne dzielenie działań przedsiębiorców a opodatkowanie VAT
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?
-
Ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym prawie 11,3 mld zł w I kw. 2023
-
Nogi, język, a nawet pośladki pod ochroną, czyli najciekawsze ubezpieczenia na świecie
-
Jak insurtech wpływa na rozwój firm ubezpieczeniowych?
-
Ubezpieczenia i odszkodowania: PIU podsumowała 2022 rok
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)