2020-11-26 12:59
User experience do poprawy © Torbz - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polskie banki awangardą cyfryzacji
Polska bankowość ma powody do zadowolenia. Poziom cyfryzacji usług bankowych w naszym kraju daje nam 4. miejsce na świecie. Daliśmy się wyprzedzić jedynie Turcji, Hiszpanii i Belgii. Są to zdecydowanie optymistycznie nastrajające wieści tym bardziej, że banki, które uchodzą za cyfrowych liderów mogą pochwalić się lepszymi wynikami finansowymi.Choć dojrzałość cyfrowa polskich banków jest lepsza niż średnia światowa, istnieją jednak obszary, które zdecydowanie wymagają poprawy. O ile przewaga polskich banków jest najbardziej widoczna w zarządzaniu produktami i rachunkami oraz w procesie otwierania konta, to w przypadku obsługi klienta online czy sprzedaży produktów dodatkowych Polska znajduje się poniżej średniej globalnej. Biorąc pod uwagę, jak bardzo pandemia koronawirusa zmieniła sposób postępowania konsumentów, także w obszarze bankowości, wydaje się, że polskie banki powinny poprawić przede wszystkim obszary swojej działalności dotyczące budowania trwałych relacji z użytkownikami – mówi Michael Wodzicki, Partner Zespołu SAMA (Strategy, Analytics and M&A), Deloitte.
fot. Torbz - Fotolia.com
User experience do poprawy
Eksperci Deloitte ocenili, że UX polskich banków pozostaje w tyle za cyfrowymi liderami.
Wskazówki dla klientów i przyjazny user experience podczas otwierania konta są niezbędne, aby wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie. A to ono jest najczęściej decydujące dla efektywnego pozyskania i trwałego utrzymania klienta banku. Niezbędne jest też stałe zwiększanie funkcjonalności i dostosowywanie oferowanych narzędzi do zmieniającego się otoczenia, np. poprzez wprowadzanie usprawnień związanych z ograniczeniem dostępności placówek z powodu pandemii – mówi Daniel A. Majewski, Starszy menadżer w dziale Doradztwa Strategicznego, Deloitte.
Dążenie do zapewnienia jak najlepszego doświadczenia użytkownika stanowi niezbędny element rozwoju cyfrowych strategii banków. W tym celu należy tak dobrać funkcjonalności UX, aby wspomagały poprawę satysfakcji klientów. Pomocne w tym jest zidentyfikowanie, które kluczowe obszary w przypadku danego banku należy poprawić, aby zwiększyć zadowolenie klienta z wykorzystania kanałów zdalnych – mówi Przemysław Szczygielski, Partner, lider zespołu doradztwa regulacyjnego i ryzyka, lider sektora finansowego w Polsce w Deloitte
oprac. : eGospodarka.pl
Co zrobić, żeby przetrwać? Wyzwania placówek bankowych
Polskie banki: jakie wyzwania w 2021 roku?
Otwarta bankowość: 72% klientów jest gotowych na nowe usługi bankowe
Banki z Europy Środkowej wyprzedziły zachód, ale już muszą go gonić
Co muszą robić banki, żeby nie przegrać z branżą FinTech?
5 rzeczy, które sztuczna inteligencja może zmienić w bankach
Sztuczna inteligencja (AI) dyktuje trendy w branży finansowej
3 kluczowe wyzwania dla banków po PSD2
Po co bankowości transformacja cyfrowa?
Jaki bank ma obecnie najkorzystniejszą ofertę kredytów hipotecznych? W jakich bankach macie kredyty i jakie jest Wasze zdanie o nich? Na co ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Wycena nieruchomości bez podatku VAT?
Przekształcenie spółki komandytowej w jawną a uniknięcie podatku CIT
Zadłużenie HoReCa w 2020 wzrosło o 1/3
Budownictwo mieszkaniowe: 222 tys. mieszkań oddanych w 2020 roku
Polacy sięgnęli po pożyczki. To zwiastun odbicia branży firm pożyczkowych?
Nowe mieszkania: deweloperzy nie spiszą 2020 roku na straty?
EBC mniej zaniepokojony siłą euro?