eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Aplikacje mobilne: narzędzie ponownego angażowania klientów

Aplikacje mobilne: narzędzie ponownego angażowania klientów

2019-03-05 10:07

Aplikacje mobilne: narzędzie ponownego angażowania klientów

Smartfon © contrastwerkstatt - Fotolia.com

Przed nami wynik opracowanego przez Criteo raportu „State of Ad Tech 2019” (Nowoczesne technologie reklamowe 2019). Opracowanie skupia swą uwagę na sposobach skutecznego konwertowania grup docelowych podczas kolejnych etapów ścieżki zakupowej. Jego podstawą są ankiety przeprowadzone pośród marketerów z całego świata, które ułatwiają zrozumienie wyzwań, jakie w skomplikowanym ekosystemie sprzedaży elektronicznej wiążą się z konwertowaniem.

Przeczytaj także: 5 trendów programmatic, o których ma być głośno w 2019 roku

Raport wyraźnie potwierdza, że marketerzy świetnie zdają sobie sprawę, że do konwersji może dochodzić na dowolnym etapie ścieżki sprzedażowej. W skali globu najpoważniejszymi wyzwaniami jest niedobór odpowiednich danych oraz ich fragmentacja. Interesujące jest to, że respondenci z USA, regionu Azji i Pacyfiku oraz Europy Południowej kampanie mające na celu ponowne angażowanie istniejących klientów za pośrednictwem Internetu oraz aplikacji mobilnych uważają za istotniejsze niż ich koledzy po fachu z Europy Centralnej.
– Tylko około 30% marketerów z Europy Centralnej wykorzystuje zalety dedykowanych kampanii dotyczących ponownego angażowania użytkowników aplikacji w porównaniu ze średnią dla regionu EMEA wynoszącą 58%. To stosunkowo zaskakujące odkrycie zważywszy, że według sprzedawców detalicznych istniejący klienci wydają średnio więcej w porównaniu z nowymi, zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wyższy współczynnik lojalności – mówi Murat Kalafat, dyrektor zarządzający ds. Europy Centralnej w Criteo. – Wnioski te wskazują na ogromny potencjał do wykorzystania przez polskich sprzedawców detalicznych, którzy decydują się inwestować w aplikacje mobilne w celu skuteczniejszego budzenia zaangażowania i konwertowania najcenniejszych rodzajów klientów.

fot. contrastwerkstatt - Fotolia.com

Smartfon

Aplikacje mobilne narzędziem ponownego angażowania klientów.


Kluczowe wnioski z raportu:


  • Wskaźniki konwersji są zróżnicowane w zależności od firmy: Marketerzy na całym świecie stosują zróżnicowane metody definiowania czynników wpływających na skuteczność konwersji. Najpopularniejsze z nich to nowe źródło dochodu (35%), współczynnik pozyskiwania nowych klientów (33%) oraz koszt pojedynczego działania (30%), jednak sposobów mierzenia skuteczności konwersji jest znacznie więcej.
  • Zasadniczym wyzwaniem na etapie konwersji są dostępność danych oraz ich jakość: : Niemal połowa (40%) marketerów ma trudności w znajdywaniu danych dotyczących klientów online/offline. Ma to niekorzystny wpływ na współczynnik konwersji marki z uwagi na wielokanałowość zachowań zakupowych. Co więcej, fragmentacja danych przeszkadza marketerom w uzyskaniu pełnego obrazu preferencji klientów, a co za tym idzie utrudnia optymalizację kolejnych kampanii.
  • Ponowne angażowanie klientów za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnych nabiera znaczenia: : Ponowne angażowanie jest jednym z kluczowych elementów ścieżki zakupowej, zwłaszcza w obliczu rosnącego znaczenia lojalności klientów. Raport Criteo wykazał, że istniejący klienci wydają średnio więcej od nowych (51%), zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wysoki współczynnik lojalności (41%). Atrakcyjne rabaty, personalizacja, nowatorskie formaty reklam i ciekawa szata graficzna to najskuteczniejsze taktyki tworzenia kampanii ponownego angażowania.

– Pięć lat temu Criteo wprowadziło swoje pierwsze rozwiązanie do monitorowania wydajności aplikacji skierowane do sprzedawców detalicznych, za pośrednictwem którego mogli oni budować zaangażowanie i konwertować użytkowników z poziomu aplikacji. Nieustannie doskonalimy nasze aplikacje, aby nasi klienci mogli dzięki nim osiągać zamierzone efekty. W tym celu w ostatnim kwartale przejęliśmy firmę Manage specjalizującą się w instalacji aplikacji mobilnych. Ich rozwiązanie pozwoli nam jeszcze skuteczniej pozyskiwać nowych użytkowników aplikacji dla naszych klientów niezależnie od branży, a także zachęcać istniejących klientów internetowych do czerpania pełni korzyści oferowanych przez aplikacje zakupowe – mówi Murat Kalafat.

Metodologia zastosowana podczas tworzenia raportu State of Ad Tech 2019 firmy Criteo
W ramach prac nad raportem pracownicy Criteo przeprowadzili ankietę wśród 901 menedżerów ds. marketingu oraz dyrektorów z takich branż, jak handel detaliczny, employer branding i turystyka oraz innych firm usługowych korzystających z internetowych kanałów sprzedaży w maju 2018 r.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: