eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-sport ma twarz polskiej kobiety

E-sport ma twarz polskiej kobiety

2018-03-21 11:56

E-sport ma twarz polskiej kobiety

E-sport © Gorodenkoff - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

E-sport to dziedzina, która przeżywa intensywny rozwój. Wprawdzie największą popularnością cieszy się on we wschodniej Azji, którą zamieszkuje największa rzesza internautów, ale wyraźnie widać, że Europa robi wszystko, aby nie pozostawać w tyle. Pod tym względem nasz kraj nie tylko nie odstaje, ale wręcz ma powody do zadowolenia. Z badania PayPal oraz SuperData wynika, że do 2019 roku rzesza amatorów e-sportu wzrośnie w naszym kraju o 56%. Dla porównania, szacowany wzrost dla innych krajów europejskich to 21%. Okazuje się, że co 5 polski fan e-sportu to kobieta.

Przeczytaj także: Generacja e-sport, czyli kto?

Rosja z najwyższymi dochodami


Najnowsza fala badania PayPal i SuperData dowodzi, że europejski e-sport był w minionym roku wart już 253 mln dolarów. Największymi, sięgającymi 38 mln dolarów zyskami mogła pochwalić się Rosja. Szacunki wskazują, że w tym roku jego wartość podskoczy do 325 mln dolarów.

Polska z rynkiem wartym 10 mln dolarów uplasowała się na pierwszej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej, w tyle zostawiając m.in. Holandię, Hiszpanię i Włochy. W 2018 roku wartość polskiego e-sportu ma wzrosnąć o 22%. Wprawdzie jest to wynik nieco poniżej średniej europejskiej (29%), ale i tak wyprzedzić powinniśmy Francję (19%), Włochy (15%) czy Danię (18%).

Jak wynika z badania, w europejski e-sport zaangażowanych jest już 27 milionów osób, z czego 924 tysiące to Polacy. Zdaniem analityków liczby te będą ciągle rosnąć, a Polska nie jest tu wyjątkiem: do końca 2019 roku liczba e-graczy ma wzrosnąć aż o 56% (w porównaniu z 2017 r.), podczas gdy średni wzrost w Europie wyniesie 21%.

fot. mat. prasowe

Rynek e-sportu w Polsce

Dwie największe grupy zainteresowane e-sportem mieszczą się w przedziale wiekowym 18-24 i 25-34.


E-sport zwykle postrzegany jest jako domena ludzi młodych. Nie jest więc zaskoczeniem fakt, że prawie połowa polskich e-graczy i fanów (43%) jest w wieku od 18 do 24 lat. Drugą największą grupę wiekową stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia (27%). Widzowie poniżej 18 lat i powyżej 55 roku życia byli marginalną grupą w badaniu.

fot. mat. prasowe

Odbiorcy rynku

Liczba unikalnych widzów w 2018 ma przekroczyć 1,1 mln osób.


Polski e-sport staje się coraz bardziej kobiecy


Zgodnie z powszechną opinią gry komputerowe i e-sport to domena mężczyzn, jednak z każdym rokiem wirtualnymi rozgrywkami interesuje się coraz więcej kobiet. W 2017, wśród polskich graczy i widzów na każdych trzech mężczyzn przypadała jedna kobieta (24%). W badanych krajach tylko Szwedki wykazują większe zainteresowanie e-sportem (25% wszystkich graczy), a średnia w Europie wynosi 18%. Największą dysproporcję zauważono w Bułgarii, Hiszpanii i Włoszech – w tych krajach wśród miłośników e-sportu jest zaledwie od 11% do 13% kobiet. Co ciekawe, nawet w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest więcej miłośniczek wirtualnych rozgrywek (14% to kobiety).

fot. mat. prasowe

Rynek e-sportu w Polsce - płeć

Rynek e-sportu jest zdecydowanie zdominowany przez mężczyzn.


„Jak widać e-sport w Polsce cieszy się coraz większą popularnością, ale mnie najbardziej cieszy szybko rosnąca liczba kobiet, które same grają lub aktywnie śledzą rozgrywki” – mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Północnej i Środkowej Europie. „Jestem pewien, że nowych graczy będzie wciąż przybywać. PayPal jest dla nich naturalnym partnerem, bo może im zapewnić szybkie i bezproblemowe płatności w ponad 200 krajach świata – dzięki temu zakup nowego artefaktu czy skina w ulubionej grze już nie będzie problemem. A gdyby jakiś jednak się pojawił możemy pomóc graczom dzięki naszym programom ochrony kupujących.”

fot. mat. prasowe

Rynek e-sportu w Polsce - dochód

Zyski z e-sportu w 2018 roku powinny przewyższyć 12,66 mln miliona złotych.


Metodologia
Dane SuperData zostały oparte na wynikach ogólnokrajowych ankiet z października 2017 roku (n=1000 dla każdego kraju) i danych dotyczących oglądalności e-sportu zebranych z Twitch oraz YouTube. Badanie przeprowadzono w: Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Norwegii, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, we Włoszech i w ZEA.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: