eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Zapowiedzi głosowe w usługach VoIP IPFON

Zapowiedzi głosowe w usługach VoIP IPFON

2006-04-23 14:59

IPFON wprowadził do swojej oferty usługę IVR (Interactive Voice Response). Dzięki tej usłudze, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą stworzyć u siebie automatyczny system zapowiedzi głosowych, który powita klienta lub przekieruje jego połączenie tak samo, jak robią to centrale telefoniczne w wielkich korporacjach.

Przeczytaj także: VoIP ze zwykłego telefonu

Klienci IPFON’a mogą samodzielne stworzyć menu głosowe dla swojej firmy za pośrednictwem strony WWW, która umożliwia zarządzanie kontem w IPFON. Tworząc własny system zapowiedzi głosowych użytkownicy mogą łączyć ze sobą 4 elementy usługi: IVR PLAYER, IVR MENU, IVR SWITCH oraz IVR LIST.

IVR PLAYER służy do odtwarzania nagranego wcześniej komunikatu po połączeniu się klienta z wybranym numerem, np. bezpośredniego powitania. IVR MENU umożliwia klientowi dzwoniącemu do firmy automatyczne połączenie z wybranym działem, faksem, czy też osobą pełniąca funkcję konsultanta - przez naciśnięcie odpowiedniego numeru w telefonie.

IVR LIST polega na automatycznym przełączaniu dzwoniącego klienta na kolejne numery zdefiniowane na liście, gdy poprzednie są zajęte. Ostatni element usługi - IVR SWITCH - ma na celu zarządzanie odtwarzaniem przygotowanych komunikatów głosowych w zależności od tego, czy klient dzwoni w godzinach pracy firmy, czy też nie. I tak, gdy klient zadzwoni np. o godzinie 7.30, dzięki usłudze IVR SWITCH usłyszy, że biuro czynne jest od 9.00, natomiast z ofertą firmy może zapoznać się już teraz, po naciśnięciu danego klawisza na klawiaturze telefonu.

Aby umożliwić sprawdzenie nowej usługi IVR, sieć IPFON stworzyła przykładowego IVR-a w spółce Przykład SA. Można go przetestować dzwoniąc pod numer 061 622 26 00 (poza godz. 9-17 w dni robocze w przykładowym IVR-ze jest odtwarzany komunikat o godzinach otwarcia biura; aby wówczas usłyszeć menu głosowe aktywne w godzinach pracy, należy połączyć się z nr 061 622 26 10).

Usługa sprzedawana jest w pakiecie IVR PACK, na który składają się IVR Player, IVR Menu, IVR Switch, IVR Lista i numer miejski. Cena pakietu to 50 zł miesięcznie. Całkowity koszt systemu zależy od stopnia jego zaawansowania i ilości wykorzystanych elementów IVR.

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: