eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wizerunek firmy podstawą sukcesu

Wizerunek firmy podstawą sukcesu

2006-02-21 13:29

Przeczytaj także: Branding - budowanie marki


Każdy kolor ma swoje znaczenie. Kształty, figury i zwierzęta również. Podobizna lwa kojarzy się m.in. z siłą i majestatem, podobnie korona. Są to z tego właśnie powodu nadużywane już znaki. Upewnij się, czy Twój grafik wykonując Twoje logo, stara się być kreatywny. Za każdym razem gdy patrzysz na znak firmy Nike, prawdopodobnie nie myślisz świadomie o tym, że widzisz znak potwierdzenia. Jednak statystycznie Nike stał się najpopularniejszą i najwartościowszą marką butów na świecie. Często marka firmy jest więcej warta niż jej fizyczne aktywa!

Znak potwierdzenia w połączeniu z hasłem „Just do it” skutecznie zachęca do zakupu, który nie jest wynikiem świadomej decyzji. Jest wynikiem podświadomego oddziaływania. Na co dzień z reguły nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy, jednak ostatnie lata przyniosły potwierdzenie tych teorii. Przyniosły potwierdzenie w badaniach naukowych psychologów i specjalistów od marketingu.

Krok 3 czyli Księga Znaku lub Corporate Identity

Opracowanie Podstawowej Księgi Znaku lub Corporate Identity (CI) jest to punkt na ogół pomijany przez przedsiębiorców z racji dodatkowego kosztu, braku świadomości, jak pomocne i niezbędne jest to narzędzie, a także założenia że „jakoś sobie poradzimy”. To błąd!

Z reguły nie decydujemy się na zakup skomplikowanego i drogiego urządzenia, którego zupełnie nie znamy, jeśli jest bez instrukcji obsługi i użytkowania. Brak podstawowej choćby instrukcji powoduje, że nie wiesz co wolno, a czego nie, i jakie skutki może spowodować nieprawidłowe użycie. Tak samo jest w wypadku braku Księgi lub CI.

CI, czy podstawowa Księga Znaku, to nic innego jak taka właśnie instrukcja posługiwania się naszym logo, a także wszystkimi elementami naszej tożsamości wizualnej. Instrukcja wspomagająca budowanie i utrzymanie spójnego wizerunku firmy, a co za tym idzie by ten wizerunek pozytywne oddziaływał na Klienta i przyciągał go do nas. Jest to również nieoceniona pomoc w walce konkurencyjnej.

Umiejętne korzystanie z CI to warunek który odróżnia firmę z profesjonalnym wizerunkiem od „przeciętniaka”. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz wyglądać profesjonalnie. Jeśli chcesz wyglądać profesjonalnie, musisz przestrzegać ustalonych zasad. Czy założyłbyś białe skarpetki do czarnego garnituru? Czy kupiłbyś samochód, który ośmiesza Twój wizerunek jako biznesmena? Być może, jeśli masz duże poczucie humoru. Ale czy to humor liczy się w biznesie?

Krok 4 czyli branding

Branding, czyli system budowy świadomości Twojej marki na rynku. Im lepsze posiadamy fundamenty, czytaj Księgę Znaku lub CI, tym łatwiej ten wizerunek budować i utrwalać w pełni zachowując jego spójność.

Każda nasza reklama, pojazd czy druk to nośnik wizerunku naszej firmy. Nośnik reklamowy, nieomal darmowy, połączony z prawidłowo użytym logo i barwami firmowymi pomaga dobrze zaistnieć w świadomości Klienta i utrwalać ten obraz.

Musisz dbać o spójność Twojej marki. Tak samo jak dbasz o spójność swojej strategii. Rzeczy te zazębiają się ze sobą. Jeszcze dziesięć lat temu wielu marketerów myślało, że wystarczy obniżyć ceny by lepiej sprzedać. Dziś często okazuje się, że gdy mając bardzo ładny produkt, można zawyżyć jego cenę, co przy określonych warunkach wykreuje poczucie elitarności produktu. Produkt może być przeciętnej jakości, ważne jednak by był ładny, a wizerunek graficzny firmy na wysokim poziomie. Taki mechanizm może dać ogromne marże przy relatywnie małych inwestycjach, i da zarazem stałych klientów.

Branding to bardzo rozbudowana działalność, to zarządzanie wartością Twojej marki. Napisano o brandingu już grube książki i na zakończenie dodam, że warto do nich zajrzeć już dziś, póki jeszcze pamiętasz jak istotny jest Branding dla Twojego sukcesu!

Andrzej-Ludwik Włoszczyński specjalizuje się w projektowaniu logo i logotypów firmowych. Aby zobaczyć przykłady wykonanych przez niego projektów odwiedź dział .

Piotr Ryszard Michalak - Ententa Marketing Strategies

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: