eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?

Kampania SMS: jak mierzyć jej efektywność?

2016-05-27 13:10

Przeczytaj także: 6 sposobów na udaną kampanię SMS

Nasza strona może zawierać szczegółową informację na temat konkretnej oferty, której sprzedaż wspieramy w kanale mobilnym. Z uwagi na niskie ceny korzystania z mobilnego Internetu dzisiaj prawie każdy smartfon jest na stałe podłączony do sieci, dlatego nie powinniśmy się obawiać, że odbiorca nie będzie miał możliwości wejść na naszą stronę z poziomu swojego urządzenia. Wreszcie pamiętajmy o tym, że narzędzia do analizowania ruchu na stronie internetowej pozwalają ustalić nie tylko jak wiele osób odwiedziło daną stronę, ale również ilu na nią powróciło.

Analizuj średnią sprzedaż w okresie kampanii


Dane dotyczące średniej sprzedaży większość firm analizuje na bieżąco, niezależnie od realizowanych kampanii marketingowych. Naturalnie wielu marketerów sięga po różne narzędzia wsparcia sprzedaży i łączy je ze sobą tworząc w ten sposób kompleksowe, zintegrowane kampanie. Często marketing SMS jest częścią większego projektu, dlatego wyłuskanie danych dotyczących ich wpływu na średnią sprzedaż jest bardzo trudne. Warto jednak patrzeć na trendy sprzedaży i analizować skuteczność kampanii obejmujących działania SMS oraz kampanii prowadzonych z pominięciem tego narzędzia. Oczywiście należy pamiętać, że dane dotyczące średniej sprzedaży są wrażliwe na wiele czynników takich jak np. nowa kolekcja, okres wyprzedażowy, czy przedświąteczna gorączka zakupów.

Pytaj odbiorców SMS-ów o jakość obsługi


Nie zawsze SMS-y mają cele sprzedażowe. Wiadomości tekstowe z powodzeniem mogą przecież służyć do wsparcia komunikacyjnego procesów biznesowych, w tym sprzedażowych, obiegu dokumentów itd. Dotyczy to również powiadomień, jakie na przykład urzędy wysyłają do mieszkańców. Warto mierzyć zarówno skuteczność takich działań rozumianych jako współczynnik dostarczonych i otwartych wiadomości, jak i jakość tej komunikacji, czyli to jak odbierają te SMS-y ich adresaci. Do ustalenia faktów w tym obszarze posłużyć mogą nam ankiety badające satysfakcję uczestników danego procesu. Czy SMS-y wysyłane są za rzadko? Za często? Czy są jasne i czytelne? Opinie odbiorców mają kluczowe znaczenia dla optymalizacji komunikacji z daną grupą docelową.

Najważniejszy i tak jest zwrot z inwestycji


Pod jakim kątem byśmy nie analizowali kampanii SMS to i tak dla większości marketerów najbardziej liczy się wskaźnik ROI (Return Over Investment), który pozwala określić, ile zysku przypada na każdą złotówkę zainwestowaną w promocję. Jak wyliczyć zwrot z inwestycji? Wystarczy porównać procentowy odsetek klientów, którzy dokonali zakupu ze średnią wartością koszyka i porównać te dane z kosztami, jakie ponieśliśmy na przeprowadzenie kampanii. Taki sposób analizy efektywności działań marketingowych powie nam więcej o wynikach wysyłki, niż proste zliczenie osób, które np. wykorzystały kod rabatowy. Dotyczy to zwłaszcza sprzedaży produktów luksusowych charakteryzujących się wyższą ceną. Może okazać się, że z pozoru niewielka efektywność kampanii zaowocuje wysokim zwrotem z inwestycji w SMS-y.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Smartfon ARCHOS 50 Power

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: