eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Jeśli domena internetowa, to .pl

Jeśli domena internetowa, to .pl

2016-04-21 14:20

Jeśli domena internetowa, to .pl

Jeśli domena internetowa, to .pl © Tottem Torro - Fotolia.com

Aż 85% polskich przedsiębiorców posiadających stronę internetową zarejestrowało ją w domenie .pl - wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl. Czy to oznacza, że rodzimy sektor MSP zamknął się na kontakty z zagranicznymi podmiotami? Ależ skąd!

Przeczytaj także: Twoja strona internetowa jest już przestarzała? Pora ją przeprojektować!

Dlaczego domena z rozszerzeniem .pl cieszy się największą popularnością? Z odpowiedzi udzielonych przez polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorców wynika, że taką decyzję najczęściej podejmują firmowi informatycy. Część właścicieli firm podaje inną, dość prostą przyczynę: jesteśmy polskim przedsiębiorstwem. O popularności domeny.pl decyduje również duża dostępność, popularność, a także niewygórowana cena.

Badania zrealizowane przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl dowodzą, że stronę internetową zarejestrowaną w innej domenie niż .pl posiada zaledwie 15 proc. firm.
- Kiedy tylko na rynku pojawiła się możliwość ogólnodostępnej rejestracji domen .pl, polscy przedsiębiorcy zaczęli chętnie z nich korzystać – komentuje Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Ich popularność nadal nie spada. W Polsce jest zarejestrowanych około 2,7 mln końcówek .pl. Dopiero gdy wybrany przez nich adres strony internetowej jest zarezerwowany, wybierają m.in. rozszerzenia .com.pl, net.pl lub nazwamiasta.pl (np. szczecin.pl).

fot. Tottem Torro - Fotolia.com

Jeśli domena internetowa, to .pl

85% polskich przedsiębiorców posiadających stronę internetową zarejestrowało ją w domenie .pl


Nie znaczy to wcale, że polskie przedsiębiorstwa zamykają się na inne kraje. Jednak najczęściej sprzedają swoje produkty i usługi naszym sąsiadom lub stamtąd je importują. Aż 60 proc. respondentów deklaruje, że współpracuje z niemieckimi podmiotami, 25 proc. – z czeskimi i litewskimi, 21 proc. – z ukraińskimi, 19 proc. – ze słowackimi, 13 proc. – z rosyjskimi, 2 proc. – z białoruskimi.
- To, że polskie firmy głównie współpracują z tymi działającymi w krajach sąsiednich, wynika głównie z zaufania, jakim siebie darzymy – mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl. - Krajowe przedsiębiorstwa, nie tylko te działające blisko granicy państwa, często dokupują także domeny .de, .cz., .ru, .lt.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: