Sieci handlowe w mediach IV kw. 2015
2016-02-04 13:19
Przeczytaj także: Sieci handlowe w social mediach III kw. 2016
Magia Świąt – internauci częściej chwalą niż krytykują
W IV kwartale Polacy w mediach społecznościowych najwięcej uwagi poświęcili dyskontom Jeronimo-Martins. W efekcie pojawiło się ponad 62 tysiące dyskusji, wpisów i komentarzy, w których internauci dzielili się informacjami na temat sklepów Biedronka.
fot. mat. prasowe
Sieci handlowe Q4 2015 - wzmianki w kontekście Świąt
Z analiz IMM wynika, że pozytywnych wpisów o Biedronce jest 3,2 razy więcej niż negatywnych, o Tesco – 2,5 a o Lidlu – o 3,4 razy więcej. Pozytywne publikacje dotyczą najczęściej ofert i jakości towarów dostępnych na sklepowych półkach w sieciach („Najlepsze wino w Biedronce od 1,5 roku! Naprawdę niezłe”, „W biedronce są takie śliczne pluszowe i mechate misie.”, „Z tańszych to Splendido z biedronki polecam....bardzo dobry.”, „W lidlu mają dużo lepsze i dużo tańsze od laysów.”, „ja osobiscie z lidla uwielbiam maslo orzechowe,” itp.). Krytyczne wpisy na temat marek dotyczyły oferty produktowej, towarów dostępnych podczas promocji oraz warunków, w jakich te promocje się odbywają, a także powiązań firm z zagranicznym kapitałem.
fot. mat. prasowe
Top3 sieci handlowe Q4 2015 - wydźwięk publikacji
W IV kwartale 2015 najpopularniejszymi mediami, które zamieszczały informacje na temat sieci handlowych były Facebook i Twitter, następna w kolejności była strona komentarze.onet.pl. Tygodniem, w którym pojawiło się najwięcej materiałów na temat sieci handlowych był 14-20 grudnia (23 tysiące wzmianek). Media informowały wtedy, że, jak wynika ze świątecznego badania Koszyk cen dlahandlu.pl, przeprowadzonego w 9 sieciach hipermarketów i dyskontów w 8 miastach w Polsce, Auchan i Kaufland utrzymały pozycję liderów cenowych, choć Kaufland coraz mocniej zbliża się do konkurenta. Carrefour rozpoczął sprzedaż przez Internet, a internauci gorąco dyskutowali o tym, że Matt Simister z brytyjskiej sieci Tesco stwierdził w szczerej rozmowie z BBC, że do Europy Środkowej wysyłane są towary drugiej kategorii.
Magda Zapaśnik, Ekspert w Dziale Analiz Przekazów Mediowych,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
Top Marka w mediach 2017 – sieci handlowe
-
Top Marka w mediach 2015 – sieci handlowe
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
-
Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food
-
Najtańsze zakupy świąteczne? Sprawdź, które sklepy odwiedzić
-
Sieci handlowe a preferencje konsumenta
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)