eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Prasa czy Internet?

Prasa czy Internet?

2006-01-21 11:03

Prasa i stacje telewizyjne, aby nie stracić czytelników powinny zabiegać o względy czytelników w wieku 35-44 lata, którzy coraz chętniej wolą korzystać z newsów umieszczonych online - wynika z badania przeprowadzonego przez JupiterResearch.

Przeczytaj także: Najpopularniejsze media wg interneutów

Jak wynika z badania 24% osób w wieku 35-44 lata czytuje newsy online, podczas gdy w tym samym czasie zaledwie 19% spośród nich czytało gazety. Sytuacja jest lepsza wśród osób starszych, gdyż aż 41% osób w wieku powyżej 55 lat, czytuje gazety. Osoby, które chętniej czytują newsy zamieszczone na stronach www często stanowią wyraźnie odrębną grupę od audytorium nastawionego na konsumowanie mediów online (gazety, TV).

Z raportu wynika, że wiele czołowych dzienników i magazynów nie potrafi przyciągnąć na swoje strony www ruchu, który mógłby zrównoważyć straty czytelników "papierowych". Dlaczego? Dlatego, że muszą rywalizować z blogami, portalami, które potrafią „ podawać” informacje w bardziej przystępny, kontrowersyjny i mniej formalny sposób. Dla wydawców gazet ważna więc będzie odpowiedź na trudne pytanie: w jaki sposób inwestować w obecność on-line, bez szkody dla tradycyjnego sposobu komunikacji?

Internet wytworzył nowe zwyczaje oraz wzorce konsumpcji wiedzy, powodującej migrację czytelników do sieci. Oczywiście prasa ma nadal czytelników w różnych grupach wiekowych. Wiele osób czyta gazety z przyzwyczajenia, czy też dlatego, że jest to wygodna forma rozrywki np. w miejscach podróży, typu: pociąg, czy samolot. Jednak młodsze osoby mają inne zwyczaje niż osoby starsze. Spośród osób w wieku 18-24 lata, 13% czytuje informacje dostępne online, a zaledwie 2% spośród nich jest poważnymi czytelnikami gazet.

Znaczna część publiki (około 40%) nadal uzyskuje informacje dzięki lokalnej telewizji. To okazuje się być szansą na zyskanie dużej oglądalności również online. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się takie strony dostawców telewizyjnych jak CNN.com czy MSNBC.com. Kolejnym portalem odwiedzanym właśnie najczęściej w celu przeglądania newsów jest Yahoo. I tu można wyciągnąć ważny wniosek, dotyczący kierunku rozwoju obu kanałów dotarcia z informacjami, czyli powinno się równocześnie rozwijać content online oraz offline. Ważne jest przy tym to, aby strony z newsami były interaktywne i spersonalizowane, innymi słowy aby były dopasowane do potrzeb i oczekiwań ludzi nie czytujących tradycyjnej prasy.

Z badania Jupitera wynika, więc że tradycyjne media muszą wiele jeszcze zrobić, aby nie tracić swoich odbiorców, czy też raczej zyskiwać nowych, właśnie poprzez strony www. Tym, bardziej że czytelnictwo newsów online z roku na rok wzrasta. Według comScore Media Metrix, w ciągu ostatniego roku zanotowano siedmioprocentowy wzrost ich czytelnictwa.

Za: Old media is clueless on Web, says independent report 8\01\06 www.newswatch.in

oprac. : Grażyna Leloch / TEQUILA\DIGITAL TEQUILA\DIGITAL

Więcej na ten temat: prasa, Internet, media
Uzależnienie do telewizora

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: