eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Uzależnienie do telewizora

Uzależnienie do telewizora

2006-01-21 15:44

Z badania, które przeprowadziła firma badawcza IQS Quant Group dla TVP wynika, że 17 procent widzów jest uzależnionych od telewizji. Dla 20 procent odbiorców telewizja jest ważnym doradcą i źródłem informacji. Innego zdania jest 20 procent ankietowanych, którzy są przekonani, że czas spędzony przed telewizorem jest czasem straconym.

Przeczytaj także: Badanie preferencji telewidzów 2005

Okazuje się, że 17 procent widzów lubi mieć włączony telewizor i źle się czuje jeśli nie może oglądać ulubionych programów. Ta grupa ankietowanych widzów łączy domowe obowiązki takie jak: gotowanie, sprzątanie z oglądaniem telewizji. Respondenci przyznają też, że telewizja towarzyszy im przed snem lub też podczas spożywania posiłków.

Kolejną grupę stanowią tzw. widzowie zaangażowani i dla nich telewizja jest przewodnikiem po życiu i doradcą (20 procent). Ta grupa ogląda systematycznie seriale, a następnie na ich temat dyskutuje z rodziną. Często również zdarza się, że oglądane programy są „poradnikami” w jaki sposób rozwiązywać problemy i jaką mieć opinię na dany temat.

Dla 15 procent widzów oglądanie telewizji jest czasem, kiedy mogą odreagować po ciężkim dniu, zrelaksować się i odpocząć. Natomiast kolejną grupę stanowią ankietowani, dla których telewizja jest źródłem informacji o świecie, ludziach oraz wydarzeniach (15 procent).

20 procent respondentów ocenia jednak oglądanie telewizji krytycznie, uważając to zajęcie za marnowanie czasu. Dla 13 procent widzów oglądanie telewizji nie jest czynnością wartą zaangażowania, a wybierają oni jedynie interesujące dla nich audycje.

oprac. : Izabela Okrój / Polska.pl Polska.pl

Sprzedaż gier maleje

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: