Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
2015-11-18 11:36
Przeczytaj także: Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
Największy wzrost zaliczyła reklama kinowa. Wydatki na nią wzrosły aż o 91% w stosunku do trzeciego kwartału 2014. W tym kanale ulokowano 8% budżetów, czyli ponad 18 milionów złotych. Natomiast na radio przeznaczono ponad 5 milionów zł, co stanowi 2% SOS.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe z podziałem na kategorie FMCG
Ogromne nakłady finansowe na reklamę telewizyjną i kinową w tej kategorii nie dziwią – producenci produktów szybkozbywalnych wiedzą jak łatwo jest je zastąpić produktami konkurencji, dlatego inwestują w promocję w najatrakcyjniejszych kanałach. Ruchomy obraz i dźwięk pozwalają łatwiej dotrzeć do potencjalnego nabywcy i wzbudzić w nim potrzebę zakupu danego produktu. Znaczący wzrost wydatków na reklamę kinową możemy wytłumaczyć mocnymi pozycjami na ekranach, które przyciągały reklamodawców. Mając na uwadze premiery filmowych hitów w obecnym kwartale, można się spodziewać, ze w końcówce roku te wydatki jeszcze się zwiększą – komentuje Piotr Bieńko, Prezes Zarządu Codemedia.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe z podziałem na media FMCG
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe - alkohole
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe - inne
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)