eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Snapchat w rękach e-commerce

Snapchat w rękach e-commerce

2015-10-08 10:41

Przeczytaj także: Masz snapa? W Polsce mieszka już 1 mln użytkowników Snapchata


Duży odsetek marek uwzględnionych w rankingu stanowią też sklepy internetowe, centra handlowe lub serwisy związane z zakupami. Do najpopularniejszych należą między innymi sieć Yeah Bunny, poznańskie centrum handlowe Stary Browar lub e-sklep DeeZee. W wielu przypadkach są to także sprzedawcy z segmentu mody i akcesoriów. W odróżnieniu od sklepów z innym asortymentem posiadają oni przewagę polegającą na tym, że wizualne przedstawienie produktów oddziałuje na konsumentów silniej niż tekst lub specyfikacje techniczne. Trzeba również pamiętać o tym, że jest to branża, której ofertę najczęściej kieruje się do kobiet, stanowiących na Snapchacie aż 61%.

fot. Screenshot Snapchat DeeZee (deezeepl) i YeahBunny (yeahbunnystore)

Duży odsetek marek na Snapchacie to sklepy internetowe

Najpopularniejsze z nich to sieć Yeah Bunny.


Dlaczego warto?


Zasadniczą zaletą Snapchata jest jego błyskawiczny rozwój. Dowodem tego jest chociażby fakt, że pod względem ilości odsłon wideo dogonił on nawet takiego giganta, jakim jest Facebook. Świadczy to o ogromnym potencjale, który powinien też zostać wykorzystany w odpowiednim momencie. W Social Media panuje bowiem zasada: „Im szybciej, tym lepiej”. Ten, kto jako pierwszy zaprezentuje się użytkownikom platform społecznościowych, zaskarbi sobie najwięcej ich uwagi. Różne kanały Social Media można również doskonale łączyć. Snapchat idealnie nadawać się będzie na przykład do poinformowania użytkowników o profilach na innych platformach.

Wbrew pozorom dla wielu marek przydatny okaże się brak możliwości publicznego komentowania postów. Użytkownicy nie mogą bowiem wyrażać negatywnych opinii na forum. Wciąż pozostaje możliwość przesłania swojej krytyki za pomocą czata, co dla firm również może okazać się konstruktywne, lecz nie będzie bezpośrednio wpływało na ich wizerunek. W ramach komunikacji z konsumentami marki mogą przesyłać za pośrednictwem Snapchata nawet ogłoszenia z ofertami pracy.

Snapchat jest też również bez wątpienia platformą, na której firmy mogą pokazać mniej profesjonalną, za to ludzką twarz swoim użytkownikom. Aplikacja ta nie daje możliwości załadowania na nią materiałów przygotowanych przez grafików, lecz jedynie wykonanych aparatem telefonu zdjęć. Dzięki funkcji dodania zdjęć do historii profilu można uczynić je widocznymi dla wszystkich użytkowników przez 24 godziny. Dzięki temu nie trzeba wysyłać pojedynczych wiadomości do każdego obserwującego. Mimo to Snapchat doskonale nadaje się do nawiązania interakcji z użytkownikami. Bardzo dobrą praktyką jest na przykład snap z podziękowaniem za dodanie do znajomych, jak na przykład w przypadku marki Qupony:

fot. Screenshot Snapchat Qpony (qupony)

Snapchat Qpony

Snap z podziękowaniem za dodanie do znajomych jest bardzo dobrą praktyką


Snapchat wykorzystać można do ustosunkowania się do aktualnych trendów, kontrowersyjnych lub głośnych w danym momencie treści bądź przytrafiających się w danym momencie okazji. Wiele marek wykorzystało na przykład obchodzony 30 września, bardzo popularny wśród młodszych użytkowników Dzień Chłopaka. Z tej okazji marki przesyłały swoim fanom zdjęcia i filmy z życzeniami lub chwaliły się niespodziankami, jakie przygotowały dla męskiej części swojego zespołu.

fot. Screenshot Park Handlowy Matarnia (ph_matarnia) i DrTusz

Wiele marek korzysta z nadarzających się okazji

Wiele marek wykorzystało np. Dzień Chłopaka.


Największe przeszkody


Snapchat wciąż trudno jest nazwać masowym medium. Według danych zgromadzonych przez NapoleonCat, we wrześniu 2015 roku korzystał z niego niecały milion polskich użytkowników. Co więcej, ponad połowę z nich stanowią osoby poniżej osiemnastego roku życia. Na pozór mogłoby się wydawać, że nie jest to wymarzona grupa docelowa dla sklepów internetowych. Szybki rozwój Snapchata może jednak sprawić, że medium tym, podobnie jak niegdyś Instagramem, zainteresuje się znacznie większa ilość konsumentów – w tym także z innych grup wiekowych.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: