eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Moda na ubezpieczenie grupowe?

Moda na ubezpieczenie grupowe?

2015-05-13 00:22

Przeczytaj także: Zima 2014/2015: interwencje assistance


Pakiety medyczne robią różnicę


Jednym z motorów napędzających sprzedaż ubezpieczeń grupowych są pakiety medyczne bardzo często w nich zawarte. W sytuacji małej wydolności państwowej służby zdrowia, długich kolejek do specjalistów i pojawiających się regularnie w mediach informacji o trudnościach z dostaniem się do lekarza rośnie zainteresowanie możliwościami leczenia zapewnianymi przez ubezpieczenia.

Liczba osób posiadających polisę zdrowotną wyniosła w 2014 r. 1,2 mln, wobec 850 tys. rok wcześniej. Klienci zapłacili za ubezpieczenia zdrowotne 400,9 mln zł, o 19 proc. więcej niż w 2013 r. (dane PIU). Największą popularnością cieszą się tutaj właśnie ubezpieczenia grupowe. W 2014 r. liczba osób posiadających taką ochronę wzrosła o 27 proc. do 1,03 mln osób. Składka z kolei wzrosła o 21 proc. do 332 mln zł.

Ubezpieczenia grupowe jako narzędzie budowy wizerunku dobrego pracodawcy?


Dobrze dopasowana umowa ubezpieczenia grupowego to także jedno z narzędzi budujących markę pracodawcy na rynku pracy, ułatwiające przyciąganie talentów i rozwój firmy.

Ubezpieczenie grupowe może spełniać różne role. Dobrze dopasowane wspiera działalność i rozwój przedsiębiorstwa. Potwierdzają to wyniki badań firmy rekrutacyjnej Sedlak&Sedlak (Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2014 roku) - ubezpieczenie grupowe jest jednym z najczęściej oczekiwanych benefitów. Może mieć zatem znaczący wpływ na zdolność utrzymania najlepszych pracowników, która jest ważna dla każdego pracodawcy.

Istotne znaczenie mogą też mieć innowacje – jeden z ubezpieczycieli uruchamia właśnie portal, służący do elektronicznego zgłaszania wniosków roszczeniowych z ubezpieczeń na życie, zdrowotnych i wypadkowych. Portal będzie dostępny także dla klientów objętych ubezpieczeniem grupowym pracowniczym. Ma to przyśpieszyć proces rozpatrzenia roszczenia.

Co to oznacza dla multiagencji


Większa aktywność towarzystw ubezpieczeniowych na tym rynku to również większa konkurencja i większa presja cenowa, a małe multiagencje, które nie posiadają silnego partnera, mogą mieć kłopoty z wypracowywaniem satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, a co za tym idzie prowizji.
- Mniejsze multiagencje nawet jeśli dostaną do sprzedaży nowe produkty grupowe, co nie jest takie oczywiste, bo duże TU do współpracy wybierają tylko kilka – kilkanaście największych podmiotów, to i tak bez wartościowych szkoleń i poświęcania im czasu, pokazania strategii sprzedaży nie będą w stanie zacząć skutecznie sprzedawać tych produktów. Rynek jest trudny, multiagenci potrzebują silnych partnerów – mówi Piotr Maciągowski, Prezes Zarządu Idea Partners Group S.A.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: