eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Megapanel I 2015

Megapanel I 2015

2015-04-07 12:32

Przeczytaj także: Megapanel: serwisy tematyczne XII 2014


Wśród Top20 aplikacji uruchomionych na PC pierwsze miejsce, tak jak miesiąc wcześniej, zajmuje Grupa Microsoft – MSN-Windows Media Player. Na drugim – również bez zmian – Grupa Microsoft –MSN-Komunikator Skype, a na trzecim – Grupa Allegro – GG-Komunikator GG.

W zestawieniu pojawiło się aż 9 nowości: uTorrent (6), Microsoft Outlook (7), OneDrive (8), Dropbox (10), Dysk Google (14), Ares (15), Windows Live Mail (18), ASUS WebStorage (19) oraz Outlook Express (20). Ranking opuściły z kolei: RealPlayer, OpenFM, iTunes, Aplikacja Spotify, AIMP, Komunikator Windows Live Messenger, Media Player Classic, Google Earth i BestPlayer.

fot. mat. prasowe

Top20 uruchomionych programów PC

Pierwsze miejsce, tak jak miesiąc wcześniej, zajmuje Grupa Microsoft – MSN-Windows Media Player


W rankingu Top10 wydawców stron www, na których internauci wykonują najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych w Polsce, pierwsze miejsce nadal zajmuje Grupa Allegro-GG przed Grupą Wirtualna Polska i Grupą Onet –RASP.

Dalej również bez większych zmian. Na miejscu 10 pojawiła się Grupa TVN, ranking opuściła bezuzyteczna.pl.

fot. mat. prasowe

Top10 wydawców stron www (najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych z Polski)

W rankingu pojawiła się jedna nowość - Grupa TVN na miejscu 10


W rankingu Top10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych (identyfikowanych jako cookies z urządzeń mobilnych zlokalizowanych na terenie Polski) pierwsze miejsce w dalszym ciągu należy do Grupy Onet – RASP, drugie do Grupy Wirtualna Polska, natomiast na trzecie z czwartego awansowała Grupa Gazeta.pl.

Grupa ZPR Media spadła z pozycji 7 na 8, zamieniając się z bezuzyteczna.pl. Reszta zestawienia bez zmian.

fot. mat. prasowe

Top10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych

Pierwsze miejsce w dalszym ciągu należy do Grupy Onet – RASP


W kategorii Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów, wszystkie miejsca pozostają bez zmian wobec poprzedniego miesiąca. Prowadzi Stream Grupa Onet – RASP przed Stream Grupa Wirtualna Polska i Stream Grupa Gazeta.pl.

fot. mat. prasowe

Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów

Tak jak w poprzednim miesiącu, prowadzi Stream Grupa Onet – RASP


W kategorii Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które internauci oglądają i słuchają najdłużej (przy pomocy PC zlokalizowanych na terenie Polski), podobnie jak przed miesiącem zwycięża Stream Grupa Interia.pl przed Stream Grupa Allegro – GG oraz Stream Grupa ZPR Media. Pozostałe miejsca również bez zmian.

fot. mat. prasowe

Top5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które internauci oglądają i słuchają najdłużej

W styczniu również zwycięża Stream Grupa Interia.pl


Informacje o badaniu


Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie Internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron www i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Badanie jest pierwszym i jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Wyniki są publikowane co miesiąc.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Metodologia badania opiera się na pomiarze user-centric (dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu) oraz audycie site-centric (dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron www). Badanie jest realizowane zgodnie z wytycznymi i standardami badawczymi międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR, obejmuje kilka tysięcy polskich i zagranicznych stron www, w tym aplikacje. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

Liczebność próby: N=10 288. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.



poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: