eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne

Polskie kobiety: rozważne, towarzyskie i modne

2015-03-08 00:55

Przeczytaj także: Rekordowy trend Halloween - wydatki w USA sięgną 8 mld dolarów


Polka w restauracji


Połowa kobiet deklaruje, że chodzi do restauracji. Wybierając lokal kobiety znacznie częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na różnego rodzaju szczegóły. Kobiety oceniają lokal pod różnymi względami, przy czym oprócz dobrego jedzenia, które jest najważniejsze bez względu na płeć, dla kobiet znacznie istotniejsze są takie cechy jak: atrakcyjne ceny, dogodna lokalizacja czy krótki czas oczekiwania na zamówienie.

fot. mat. prasowe

Czynniki decydujące o wyborze restauracji (TOP 10)

Dobre jedzenie, atrakcyjne ceny i dobra lokalizacja to najważniejsze czynniki przesądzające o wyborze restauracji.


Kobiety częściej od mężczyzn wybierają restauracje lokalne i pizzerie sieciowe jako miejsca, gdzie spożywają posiłek. Patrząc na deklaracje respondentów, kobiety częściej są w stanie „przymknąć oko” na pewne niedociągnięcia w restauracji – niekompetentną obsługę czy niesmaczne jedzenie. Wprawdzie również deklarują, że takie elementy by im przeszkadzały w lokalu, ale w większym stopniu dopuszczają ponowne skorzystanie z takiej restauracji niż mężczyźni.

Polka w kawiarni


Kobiety nieco częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie – zarówno sieciowe, jak i niezależne. Z kolei znacznie rzadziej konsumują kawę na stacjach benzynowych.

fot. mat. prasowe

Najczęstsze miejsca picia kawy

Miejscem, w którym Polacy najczęściej piją kawę wcale nie jest kawiarnia.


W kawiarni sieciowej kobiety najczęściej wybierają kawę latte (65%), kawę mrożoną (27%) oraz cappuccino (26%). Panie też częściej niż mężczyźni zamawiają inne napoje niż kawę, np. herbatę (19%).

Kobiety odwiedzają kawiarnie sieciowe z całkiem innych powodów niż mężczyźni. Głównym powodem dla kobiet jest spotkanie towarzyskie (42%) oraz zrobienie sobie przerwy podczas zakupów (31%).

Sport czy kultura?


Wprawdzie Polki w znacznie mniejszym stopniu interesują się sportem niż mężczyźni, to jednak aż 68% pań przyznaje, że ma takie zainteresowania. Jednocześnie tylko co dziesiąta respondentka twierdzi, że w dużym stopniu interesuje się sportem. Najpopularniejsze wśród pań dyscypliny to: skoki narciarskie, siatkówka oraz piłka nożna. Inaczej jest z kulturą. Tutaj panie przodują – aż 81% kobiet deklaruje zainteresowanie kulturą. Kobiety najczęściej wybierają się do kina, teatru, festiwal filmowy lub festiwal muzyczny. Imprezą kulturalną, gdzie, zgodnie z deklaracjami respondentów, częściej można spotkać mężczyzn niż kobiety są koncerty rockowe.

Informacje o badaniach
Powyższe wyniki pochodzą z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2014 roku: Sponsoring Monitor, Cafe Monitor, Monitor Promocji, Konsument w restauracji oraz Moda polska 2014.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: polskie kobiety, zakupy, promocje, moda, restauracje

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: