eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.

2015-03-06 12:17

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.


Polsat na topie; stacje radiowe zaskakująco wysoko


Czwarty kwartał 2014 r. nie przyniósł żadnych niespodzianek, jeśli chodzi o wybór stacji telewizyjnych wśród reklamodawców. Niekwestionowanym liderem, podobnie jak w poprzednim kwartałach, został Polsat, który wg oficjalnych cenników netto bez uwzględnienia rabatów zarobił na emisji reklam ponad 81 mln zł. To dwa razy więcej niż w poprzednich dwóch kwartałach tego roku. Numerem dwa okazał się kanał TVP1 – tutaj spoty reklamowe kosztowały reklamodawców prawie 53,5 mln zł. Na kolejnych miejscach uplasowali się odpowiednio: TVN (ponad 43,5 mln zł) oraz TVP2 (42 mln zł). Porównując dane z admonitu z poprzednimi kwartałami, widzimy że wydatki te uległy znacznemu zwiększeniu.

Końcówka roku niesie ze sobą pewną niespodziankę. Analizując dane bliżej, można zauważyć, że firmy z branży finansowej wydały dużo więcej pieniędzy na emisję reklam w radiu niż w poprzednich okresach. Pierwszą na liście stacją radiową (zajmującą 10 miejsce) jest RMF FM. Wydatki reklamodawców oscylują tu na kwotą 12 mln zł. Kolejną stacją w rankingu jest Radio Zet – tutaj wydatki na promocję wyniosły 7 mln zł. Natomiast „press publicity” odnajdziemy przede wszystkim w takich tytułach jak Wprost (3 mln zł), Gazeta Wyborcza (2,3 mln zł), Rzeczpospolita” (2,1 mln zł) oraz Newsweek (również 2,1 mln zł). Pewnego rodzaju smaczkiem może być informacja, że reklamy najczęściej pojawiały się w poniedziałki i środy, pod koniec tygodnia zaś tj. w weekendy liczba reklam stopniowo spadała. Nieoficjalnie wiadomo, że reklamy w weekendy są najdroższe, zatem bardzo prawdopodobne jest że to właśnie z tego powody firmy emitowały ich wtedy najmniej.

fot. mat. prasowe

Zestawienie wydatków reklamowych w podziale na dni tygodnia

Najwięcej przekazu reklamowego dostarczano w poniedziałki i środy.


Celebrity endorsement i nie tylko


Wiele banków reklamujących swoje produkty w mediach stawia na celebrytów, którzy stali się już niejako ich alter ego. Najwięcej reklam pojawiło się z blogerem Radosławem Kotarskim promującym Bank Millenium, aktorem Piotrem Adamczykiem prezentującym Euro Bank oraz Markiem Konradem i Agatą Kuleszą biorących udział w spotach ING Bank Śląski. Ostatnio PZU również postanowiło promować się ustami znanej osobistości – aktora Marcina Dorocińskiego. Najdroższą reklamą okazał się spot Banku Millenium „W dawnych kulturach 360 było liczbą magiczną” (kosztował 11,2 mln zł), gdzie promowane jest konto 360 stopni. Reklama odwołuje się do „wierzeń starożytnych przodków, gdzie za dobrą monetę brano liczbę 360 tworzącą okrąg”. Cyfra ta dawała poczucie idealności i spełnienia. Takie jest właśnie konto 360 stopni – podkreślał Koterski: idealne i kompletne. Reklama emitowana była aż 2,4 tys. razy. Ten sam bank wypuścił na antenę również spot pt. „Wielbłądy wypracowały niezwykłe mechanizmy” (2,5 tys. wyświetleń telewizyjnych) gdzie konto oszczędnościowe porównano do garbu wielbłąda, które by przetrwać musi żyć „oszczędnie”. W przypadku ludzi oszczędzanie jest dużo prostsze - przekonywał bloger z ekranu TV.

ING Bank Śląski po raz kolejny postawił w swoich spotach na humor. Reklamy, w których dziecięcy aktorzy pytali „Mamo, a dlaczego wujcio Pawcio tańczy jak mu babcia zagra” oraz „Tato, a dlaczego wujcio Pawcio ciągle chodzi w białym swetrze od babci Marylki”, proowały konta oszczędnościowe.
Jak podkreślał w spotach Marek Konrad - „kto oszczędza tego stać na niezależność”.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: