eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › 5 rad jak sprzedawać w m-commerce

5 rad jak sprzedawać w m-commerce

2015-02-27 10:34

5 rad jak sprzedawać w m-commerce

M-commerce © Africa Studio - Fotolia.com

Urządzenia mobilne są już odpowiedzialne za ponad 60 procent ruchu na stronach internetowych. Nic zatem dziwnego, że intensywnie rosną również dochody generowane przez m-commerce - w ostatnich 12 miesiącach zanotowały one ponad stuprocentowy wzrost. Takie statystyki doskonale potwierdzają, że mobile nie jest chwilowym trendem i fanaberią konsumencką, ale kierunkiem, w którym powinny podążać sklepy stawiające na rozwój. mGenerator.pl przygotował 5 wskazówek dla tych, którzy chcieliby powiększyć swoją sprzedaż w kanale mobile.

Przeczytaj także: M-commerce: powiadomienia push popularyzują aplikacje mobilne?

1. Strona mobilna czy aplikacja?


Według badań, największą popularnością w Polsce cieszą się strony mobilne, na które decyduje się co czwarty sklep. Jednak podejmując decyzję, nie należy sugerować się wyborami większości, a przeanalizować własną sytuację. Strony mobilne z pewnością są tańszym rozwiązaniem, a na ich wdrożenie potrzeba mniej czasu. Co więcej, nie dotyczą ich dwa główne problemy, jakie występują przy aplikacjach – rozmiar rozwiązania, związane z zajmowaniem pamięci urządzeń mobilnych, jak i przygotowywanie wersji pod dany system operacyjny. Na tym jednak kończą się przewagi stron mobilnych. Aplikacje mobilne z kolei oferują funkcje, których próżno szukać na stronach mobilnych.
Aplikacje mobilne, nawet jeżeli nie są one włączone, mogą wyświetlać informacje o aktualnych promocjach i okazjach na pasku powiadomień smartfona – tzw. powiadomienia push. Dużo lepiej wykorzystują też geolokalizację i mogą reagować na zmieniające się położenie użytkownika, a więc oferować mu np. promocje obowiązujące w danym mieście, a nawet w konkretnym sklepie stacjonarnym. Ponadto, aplikacje mobilne mogą wykorzystywać kamery telefonu. Dzięki temu klient może np. szybko porównać cenę produktu w konkurencyjnym sklepie stacjonarnym, robiąc zdjęcie jego kodu kreskowego, QR czy samego produktu – wyjaśnia Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.
Co więcej, badania pokazują, że klienci pokochali aplikacje i tylko w 2014 roku ich wykorzystywanie wzrosło o 76 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

fot. Africa Studio - Fotolia.com

M-commerce

Mobilna wersja e-sklepu powinna być łatwa w obsłudze, a użytkownicy powinni móc z łatwością odnajdywać interesujące ich elementy, w tym np. przyciski nawigacyjne, wyszukiwarkę czy koszyk.


2. Pod jakie urządzenia i przeglądarki optymalizować strony mobilne i aplikacje?


W przypadku aplikacji mobilnych do wyboru mamy 3 najpopularniejsze systemy operacyjne: Android, iOS i WindowsPhone. Czy zatem najlepszym wyjściem jest przygotowanie trzech programów? Wydaje się to być wzorcowym rozwiązaniem, jednak nie musimy się na nie od razu decydować. Według raportu „Handel mobilny w praktyce 2014”, należy zadbać przede wszystkim o użytkowników systemu Android. Na potrzebę stworzenia aplikacji działającej na tym systemie zwrócili uwagę niemal wszyscy ankietowani. Kwestia optymalizacji wygląda zupełnie inaczej w przypadku mobilnych wersji stron e-sklepów. Warto zadbać o to, by były dostosowane do specyfiki przeglądarek. W Polsce największą popularnością cieszy się ta wbudowana w system Android. Jednak już niedługo przegoni ją Google Chrome. Następna w kolejności, jednak z udziałem wynoszącym poniżej 10 proc., jest Opera oraz Safari na iOS z udziałem wynoszącym około 5 proc. Pamiętajmy, że koszty dostosowania strony mobilnej do konkretnej przeglądarki są niższe niż w przypadku tworzenia osobnej aplikacji mobilnej. Dlatego warto zadbać o to, by wyświetlała się ona poprawnie we wszystkich wymienionych wyżej programach oraz dodatkowo w mobilnej wersji Internet Explorera, mobilnym Firefoxie, a także NetFroncie.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: