2014-10-22 13:36
Przeczytaj także: M-commerce: gdzie najłatwiej robić zakupy mobilne?
Już 11 milionów Polaków w zeszłym miesiącu korzystało z Internetu za pośrednictwem smartfonu lub tabletu, a blisko 5 milionów kupiło produkt, usługę lub aplikację za ich pomocą. Na przestrzeni ostatnich miesięcy widać, że rodzime e-sklepy powoli, ale konsekwentnie wdrażają rozwiązania mobilne.– Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w handlu internetowym spowodował, że sklepy które jako pierwsze zainwestowały w rozwiązania mobilne, dzisiaj mogą już liczyć zyski. W tej sytuacji przedsiębiorcy do tej pory z dystansem spoglądający w stronę mobile, zaczęli doceniać jego znaczenie i szukać narzędzi umożliwiających pozyskanie ruchu za jego pośrednictwem – mówi Dariusz Grabowski z Ceneo.pl. Bardzo dobre perspektywy ma przed sobą również branża turystyczna, oferująca swoje usługi w internecie.
– Od 5 lat obserwujemy systematyczny wzrost, zarówno liczby odwiedzin, jak i zamówień składanych za pomocą smartfonów i tabletów. W 2010 klienci mobilni generowali zaledwie 0,3 proc. zamówień. Za przełomowy można uznać rok 2013, gdy łączna liczba zamówień składanych w naszym serwisie za pośrednictwem smartfonów i tabletów wyniosła 5,7 proc. W tym roku już prawie co 10 klient dokonywał rezerwacji online za pośrednictwem urządzeń mobilnych – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl.Sytuacja nie wygląda jednak tak dobrze w przypadku polskich firm (nie koncentrujących się na e-handlu), które zdają się nie dostrzegać potencjału tkwiącego w rozwiązaniach mobilnych. Największe zmiany dotyczą jednak samych użytkowników. Już 50 proc. Polaków posiada smartfon, a jedna trzecia tablet. Ta, ciągle rosnąca, grupa użytkowników aktywnie korzysta internetu i aplikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Coraz częściej robi też w ten sposób zakupy. Już dziś stosowne ułatwienia (aplikacje lub strony mobilne) dla takich właśnie osób wdrożyło 31,49 proc. polskich e-sklepów. W ciągu ostatniego roku liczba ta wzrosła o 7 proc.
– Rok 2014 w handlu mobilnym ma należeć do Polski. To właśnie nasz kraj ma rozwijać się najszybciej w Europie, osiągając wzrost na poziomie 113 proc., dzięki czemu rynek m-commerce w Polsce osiągnie wartość miliarda złotych – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.
fot. mat. prasowe
Najszybciej rosnące rynki m-commerce
Polska to lider pod względem tempa, w którym rozwija się m-commerce.
Podobne tempo wzrostu możemy zauważyć również w przypadku reklamy mobilnej. Obecnie wynosi ono ponad 100 proc. rok do roku, a sama jej wartość szacowana jest na 32 miliony złotych – mówi Maciej Wyszyński, Managing Director CEE w Sociomantic Labs.
fot. mat. prasowe
Wykorzystanie rozwiązań mobilnych w e-sklepie
Odsetek sklepów posiadających mobilną wersję strony wzrósł o niespełna 5 procent
fot. mat. prasowe
Korzystanie z rozwiązań mobilnych na stronie internetowej
Korzystanie z mobilnych aplikacji zadeklarowało jedynie 0,25% badanych.
– Prawie 50 proc. badanych przedstawicieli e-sklepów stwierdziło, że zamierza wdrożyć rozwiązania mobilne w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Zmniejszył się również znacznie, do 12,65 proc., odsetek tych, którzy planują zrobić to w ciągu najbliższych 2 lat. W ubiegłym roku takie deklaracje składało 2 na 5 badanych. W przypadku firm takie plany wdrożenia rozwiązań mobilnych ma ponad połowa przedsiębiorstw. Niestety, większość z tych, które planują to zrobić (42,9 proc.) daje sobie 2 lata na takie wdrożenie. Prawie 10 proc. planuje uruchomienie mobilnej strony lub aplikacji w ciągu 3 miesięcy – informuje Piotr Krawiec z mGenerator.pl.O ile sklepy cechują się coraz większą świadomością konieczności wdrażania rozwiązań mobilnych, o tyle firmy nie myślą jeszcze o nich zbyt poważnie.
fot. mat. prasowe
Plany odnośnie wdrożenia strony lub aplikacji mobilnej (2013 vs 2014)
Połowa respondentów deklaruje wdrożenie mobilnej strony internetowej w ciągu następnych 6 miesięcy.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
10 kroków do bezpiecznych zakupów mobilnych
M-commerce vs e-commerce: 1:0
Nie ma e-commerce bez nowoczesnych płatności online
Handel online stanowi już 15 proc. wszystkich zakupów w regionie CEE
E-klienci. Wydają, ale wymagają
Ile traci e-commerce na niedostosowaniu witryn do smartfonów?
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Zmiana pracy w 2023 r. to ostatnia wypłata niższa nawet o 300 zł
GPW w I 2023 r. Spadek obrotu na NewConnect o 40,6% rdr
Podatek u źródła a klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania
"Zimowe" mandaty karne nie tylko dla kierowców. Za jakie przewinienia czekają kary?
Wysoka inflacja bardziej dotkliwa dla najemców mieszkań
Najbogatsi ludzie świata pomnażają majątek nawet w kryzysie?
Powell mówi o dezinflacji