eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › 5 rad jak sprzedawać w m-commerce

5 rad jak sprzedawać w m-commerce

2015-02-27 10:34

Przeczytaj także: M-commerce: powiadomienia push popularyzują aplikacje mobilne?


3. Na co należy zwrócić uwagę projektując stronę mobilną lub aplikację?


Rozwiązania mobilne często różnią się wyglądem oraz funkcjonalnością względem pełnej wersji sklepu internetowego. Czy to słuszny kierunek? Okazuje się, że tak, ale tylko w przypadku wyglądu mobilnej strony sklepu internetowego, gdzie najważniejsza jest użyteczność.
– Mobilna wersja e-sklepu powinna być łatwa w obsłudze, a użytkownicy powinni móc z łatwością odnajdywać interesujące ich elementy, w tym np. przyciski nawigacyjne, wyszukiwarkę czy koszyk. Kluczowa jest też szybkość ładowania takiej strony, dlatego jej mobilna wersja powinna charakteryzować się mniejszą liczbą grafik, a te które się na niej znajdą powinny być odpowiednio zoptymalizowane – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl. – Również w przypadku aplikacji mobilnych bardzo istotna jest użyteczność. Powinna ona nie tylko uwzględniać potrzeby użytkowników posiadających słabsze smartfony i nie stawiać zbyt wysokich wymagań technicznych – dodaje Krawiec.
Istotne jest również, by jej rozmiar nie był zbyt duży. Jednak przede wszystkim, aplikacja mobilna powinna posiadać jak najwięcej funkcji z desktopowej wersji e-sklepu. Pamiętajmy, że aplikacja, która wymaga od użytkownika skorzystania z pełnej wersji strony, gdyż niektóre opcje nie są w niej dostępne, tak naprawdę nie spełnia powierzonego jej zadania.

4. Robić samemu, zlecić programiście czy skorzystać z pomocy firmy?


Wybór konkretnego rozwiązania zależy od tego, w jaki sposób zbudowano sklep internetowy. Jeśli powstał on w oparciu o jedną z dostępnych na rynku platform, to wdrożenie wersji mobilnej może okazać się łatwiejsze, niż to się może wydawać. W takiej sytuacji wystarczy wykupić gotowy moduł, który może zostać wdrożony natychmiast. Bardziej zaawansowani sprzedawcy mogą też skorzystać z pomocy swoich programistów lub zatrudnić zewnętrzną firmę, która wprowadzi stosowne zmiany. W takiej sytuacji będą również osoby, których sklep tworzono od podstaw na specjalne zamówienie. Sprawa wygląda trochę inaczej w przypadku aplikacji mobilnych. Tylko największe sklepy będą mogły zlecić to zadanie własnym programistom. Cała reszta będzie musiała powierzyć je firmie zewnętrznej. Warto, by miała ona doświadczenie w realizacji projektów dla branży e-commerce. Nowością na rynku, zarówno w przypadku mobilnych stron internetowych, sklepów, jak i aplikacji, są specjalne zautomatyzowane generatory. Dzięki nim, właściciele sklepów internetowych mogą samodzielnie, bez pomocy specjalistów od IT i grafików, przygotować mobilne wersje stron oraz aplikacje na smartfony i tablety.

5. Kiedy wdrożyć rozwiązania mobilne?


Jeszcze rok temu managerowie i właściciele sklepów internetowych dawali sobie na to nawet dwa lata. Dziś tak odległe plany ma zaledwie 12,65 proc. z nich. 15,7 proc. uważa, że powinno stać się to w ciągu najbliższych 3 miesięcy, a ponad połowa daje sobie na to pół roku. Jedno jest pewne, im szybciej sklep wdroży rozwiązania mobilne, tym lepiej. Już teraz posiada je co trzeci sprzedawca działający w internecie.

W dzisiejszych czasach, konsumenci nie myślą o kanale, w którym dokonują zakupów – po prostu kupują. Co więcej, coraz częściej i chętniej przed nabyciem czegokolwiek, robią odpowiedni research – porównują ceny, czytają opinie o produkcie, szukają podobnych, itp. Aż 90 proc. z nich robi to za pomocą smartfonów. Właśnie dlatego, coraz większego znaczenia nabiera obecność sklepów (zarówno internetowych jak i tych stacjonarnych) w kanale mobilnym.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: