eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?

Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?

2016-08-12 10:55

Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?

Istnieją sprawdzone sposoby na zwiększenie skuteczności reklamy mobilnej © georgejmclittle - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Eksperci z RTB House postanowili przyjrzeć się, co wywiera największy wpływ na efektywność reklamy wyświetlanej na urządzeniach mobilnych. Wyniki przeprowadzonej analizy dowodzą, że na klientów najlepiej działają duże formaty oraz wiele produktów na jednym banerze. Uzyskane dane pochodzą ze zrealizowanych w niemal 40 krajach kampanii reklamowych, których podstawą były scenariusze retargetingowe o dużym stopniu zaawansowania.

Przeczytaj także: Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek

Dzisiaj, gdy świat bez smartfonów i tabletów jest właściwie czymś niewyobrażalnym, na szczególnym znaczeniu zyskuje reklama mobilna. Nic więc dziwnego, że nakłady na nią rosną niemal bezustannie. Z danych amerykańskiego oddziału IAB wynika, że w minionym roku przychody z materiałów reklamowych wyświetlanych na ekranach urządzeń mobilnych w USA wzrosły o 66 proc. rdr, osiągając poziom 20,7 mld USD. Na tym tle wynik osiągnięty w Polsce może zaskakiwać - IAB Polska podaje, że dynamika wydatków w kanale mobile wzrosła u nas o - bagatela - 259 proc.

Potencjał dotarcia do klientów za pośrednictwem urządzeń mobilnych jest zatem naprawdę duży – analizy pokazują, że średni CTR (relacja pomiędzy liczbą kliknięć i wyświetleń) reklam na urządzeniach mobilnych jest wyższy od tych na komputerach i oscyluje w granicach 0,84 proc. na smartfonach i 0,87 proc. na tabletach (vs. 0,73 proc. na komputerach). Sęk jednak w tym, że wykorzystanie potencjału tkwiącego w reklamie mobilnej, możliwe jest tylko dzięki efektywnym działaniom reklamowym.

Więcej produktów na banerze, większe zainteresowanie zakupem


Okazuje się, że liczba produktów promowanych na banerach znacząco wpływa na klikalność reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Wyniki analiz RTB House wskazują, że najwyższy CTR osiągają kreacje, na których prezentowanych jest 12 produktów (1,4 proc. na smartfonach i 1,3 proc. na tabletach). Reklamy te, emitowane na smartfonach działają znacznie lepiej, niż banery promujące 3 lub 6 ofert, osiągając wyniki o kolejno 52 proc. i 43 proc. lepsze. Z kolei na tabletach reklamy z 12 produktami są o 19 proc. efektywniejsze niż te z 6-cioma i o 39 proc. skuteczniejsze niż te z 3 ofertami.

Na podstawie dokonanych analiz możliwe jest również wskazanie najmniej skutecznych kreacji. Na smartfonach najniższe CTRy notują banery zawierające 5 produktów – ich współczynnik klikalność jest 6-cio krotnie niższy od tych osiąganych przez kreacje z 12 ofertami. Natomiast na tabletach są to banery z 1 ofertą, ich CTR jest 5 razy niższy niż w przypadku najczęściej klikanych banerów.

Jak wyjaśnia Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland w RTB House, zarówno w przypadku urządzeń mobilnych, jaki i przy typowych reklamach desktopowych, im więcej produktów na banerze, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniemy uwagę kupujących.
– Dzięki dużej liczbie dostępnych na kreacji miejsc możemy pokazać więcej potencjalnie ciekawych ofert. Bardzo często wyświetlamy także nie tylko takie produkty, którymi użytkownik był wcześniej zainteresowany, ale korzystając z zaawansowanego silnika rekomendacji, pokazujemy również asortyment, który uzupełni np. niedawno kupiony sprzęt – dodaje Abgarowicz.

fot. mat. prasowe

Spersonalizowana reklama mobilna - co jest skuteczne?

Średni CTR reklam na urządzeniach mobilnych oscyluje wokół 0,84 proc.


Większy baner reklamowy, lepsza klikalność


Eksperci z RTB House przeanalizowali także trzy najpopularniejsze rozmiary banerów wyświetlanych na urządzeniach mobilnych: 300x250, 320x100 i 320x50 pikseli. Najefektywniejszym formatem okazał się 300x250. Jego średni CTR na smartfonach wyniósł 1,03 proc., co stanowiło odpowiednio 186 proc. i 133 proc. więcej niż w przypadku pozostałych rozmiarów. Te same kreacje na tabletach uzyskały średni CTR na poziomie 1,04%, co oznacza o 305 proc. lepszy wynik niż formatu 320x100 i o 174 proc. lepszy niż 320x50.

fot. mat. prasowe

Banery a klikalność

Najefektywniejszym formatem banerów jest 300x250.


– Większe banery bardziej przykuwają uwagę klienta, szczególnie gdy mówimy o małych ekranach urządzeń mobilnych. Naturalnie nie bez znaczenia jest też skuteczna technologia, pozwalająca na personalizowanie wiadomości i promowanie jedynie tych produktów, którymi klient może być rzeczywiście zainteresowany. W ten sposób podnosimy potencjał zakupowy użytkowników, a to z kolei często przekłada się na finalny rezultat kampanii – wyjaśnia Łukasz Abgarowicz.

fot. mat. prasowe

Produkty na banerach a klikalność

Najwyższy średni CTR osiągają banery z 12 produktami.


Kompleksowe działania kluczem do sukcesu


Urządzenia mobilne stały się integralną częścią naszej codzienności, a w związku z tym również jednym z głównych kanałów komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami.
– Ważne, by dotrzeć z ofertą do kluczowej z naszego punktu widzenia grupy użytkowników – czyli takich osób, które „tu i teraz” są zainteresowane zakupem, bez względu na to z jakiego urządzenia w tej chwili korzystają. Zintegrowana strategia obejmująca działania reklamowe zarówno w kanale mobilnym, jak i desktopowym, to nie tylko optymalizacja budżetu, ale również większa szansa na osiągnięcie pożądanych efektów. Tę zaletę dostrzega już niemal każdy marketer – podsumowuje Abgarowicz.

Dane pochodzą z systemu retargetingowego RTB House. Analizą objęto wybrane kampanie realizowane przez firmę w kwietniu 2016 roku.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: