eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Ferie zimowe w mediach

Ferie zimowe w mediach

2015-02-17 10:00

Przeczytaj także: Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media


Ferie na Facebooku


W gronie serwisów społecznościowych królował Facebook. Wśród blisko 5300 wzmianek online, odnotowanych przez IMM w ciągu miesiąca, niemal 4000 pochodziło z serwisu Marka Zuckerberga. Oznacza to, że ponad 7 wpisów na 10 pojawiało się na Facebooku. Żadnemu innemu medium nie udało się osiągnąć czterocyfrowej liczby publikacji w badanym okresie, wręcz przeciwnie – w przypadku pozostałych „społecznościówkek” dane mierzone były w setkach, a nawet dziesiątkach. 3% wpisów o feriach zimowych w social mediach pochodziło z Plus.Google.pl, 2% zamieszczono na Twitterze, po 1% przypadło na Photoblog.pl oraz Forum.Gazeta.pl.

fot. mat. prasowe

TOP 5 miejsca dyskusji w mediach społecznościowych

Znakomita większość dyskusji na temat ferii zimowych toczy się na Facebooku.


Wysoka pozycja Facebooka w rankingu może być związana z popularnością „wynalazku Zuckerberga“ wśród młodych internautów oraz jego zastosowaniem komercyjnym. Część wzmianek na temat ferii zimowych w serwisach społecznościowych zawierała oferty biur podróży, hoteli czy szkółek narciarskich. Nie brakowało także publikacji na temat sprzętu turystycznego, ubezpieczenia i wyjazdów zimowych: „sezon zimowy rozzuchwala oszustów, fałszywe pensjonaty i lewe stron www. to kolejna odsłona aktywności tych co to nie sieją, nie orzą i głodem się nie morzą #podhale przygotowane na pasjonatów ferii w górach ;)” – informował lokalny serwis na Plus.Google.pl. „Sprawdźcie, gdzie jeszcze możecie tanio polecieć z Katowic i Gdańska na ferie zimowe :) Ceny już od 80 zł!“ – zachęcali na swoim profilu Facebookowym Tubywalcy.

Górskie miejscowości zabiegały o wczasowiczów, mimo że na początku ferii urlopowicze i właściciele hoteli zaczęli narzekać na warunki pogodowe – zdarzało się nawet, że zorganizowane wycieczki odwoływały rezerwacje. „Krynica jest też gotowa na zimowisko bez śniegu” – pisała w styczniu Gazeta Krakowska. Na przekór pogodzie, niektóre kompleksy sportowo-zimowe zapraszały na narty pod gwiazdami. Tradycyjnie, po wybranych stokach jeździły… patrole narciarskie. „Ferie zimowe w górach pod nadzorem policji” – donosił Jacek Otopodhale na Plus.Google.com. Żeby zapewnić bezpieczeństwo w okresie ferii zimowych, narty założyli specjalnie przeszkoleni policjanci w Jeleniej Górze, Karpaczu, Korbielowie, Szczyrku, Wiśle, Ustroniu czy Gołdapi.

Oddzielną grupę stanowiły posty, skierowane do osób, które nie wyjechały na ferie: „Spędzanie ferii zimowych w mieście wcale nie musi być nudne! Przypomina o tym Port Łódź, jak zwykle oferując mnóstwo atrakcji dla najmłodszych. Symulatory sportów zimowych, gry i zabawy animacyjne, strefa zabaw i bohaterowie Krainy Lodu czekają na wszystkie dzieci.” – brzmiał wpis na jednym z profilów firmowych na Facebooku. „Bardzo polecam niesamowite i różnorodne zajęcia dla dzieci w czasie ferii zimowych! Ferie zimowe na Stadionie Narodowym w Warszawie!” – kusiła jedna z internautek w tym samym serwisie.

Do kolejnej kategorii można zaliczyć luźne wpisy osób prywatnych i podmiotów komercyjnych: „Jak w ten piątek wyjdę z uczelni, tak wrócę na nią dopiero 23. lutego. #FF ferie zimowe na studiach. ” – stwierdził użytkownik Twittera. „Macie ferie zimowe albo urlop? Pochwalcie się, czy jeździcie na rowerach więcej niż zwykle :) http://t.co/B5uxnAfD0c” – namawiał Liv/giant Polska na Facebooku.

Z promocji w serwisach społecznościowych korzystają wszyscy – instytucje publiczne, ośrodki sportowe, sklepy, teatry, organizacje non profit, grupy nieformalne i oczywiście osoby prywatne. Internauci chętnie dzielą się ciekawostkami i nowinami na temat nadchodzących wydarzeń na Facebooku i Twietterze – pełnią one rolę wielkiej tablicy ogłoszeniowej. Aby ułatwić dostęp do danych z najczęściej odwiedzanych serwisów społecznościowych, Instytut Monitorowania Mediów stworzył oddzielne moduły dla różnych sfer social mediów: z Facebookiem, Twitterem, forami i blogami na Platformie IMM. Dzięki tak przejrzystemu podziałowi mediów społecznościowych, możemy jeszcze szybciej sprawdzić wynik monitoringu na interesujące nas tematy i dotrzeć w samo serce toczącej się właśnie dyskusji.

O badaniu:
Analizie poddano 10 077 wzmianek w mediach społecznościowych w okresie 5 stycznia – 5 lutego 2015 r. na temat ferii zimowych w portalach i mediach społecznościowych. Instytut Monitorowania Mediów zbadał frazy: „ferie zimowe” wraz z jej odmianami ogółem (10 077 wzmianek) oraz w kontekście haseł „polećcie”, „co polecacie”, „pomysł” i pokrewnych.

Anna Bartosiewicz, Młodsza Specjalistka ds. PR,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: