eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie sklepy internetowe a logistyka

Polskie sklepy internetowe a logistyka

2015-01-18 00:33

Przeczytaj także: Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?


Odbiór osobisty w ponad połowie przypadków


Jak wykazały poprzednie badania idealo dotyczące metod płatności oferowanych przez europejskie sklepy internetowe, polscy sprzedawcy znacznie częściej niż w pozostałych europejskich krajach umożliwiają swoim klientom osobisty odbiór zamówionych produktów. Wiąże się to z faktem, że większość najpopularniejszych e-sprzedawców posiada również swoje sklepy stacjonarne. Często także są to tylko punkty odbioru, w których otrzymać można zamówiony towar. Łącznie dotyczy to 54% zbadanych sklepów. Za każdym razem jest to opcja, którą wybrać można spośród dostępnych w danym sklepie metod przesyłki.

Zaletą tego rozwiązania dla klientów jest krótki czas realizacji zamówienia oraz – w większości przypadków – oszczędność płynąca z braku kosztów przesyłki. W dwóch przypadkach jednak wciąż należy uiścić opłaty za dostarczenie towaru do punktu odbioru. Przy wyborze takiej opcji należy pamiętać także o tym, że dotyczy ona często tylko wybranych miast (zdarza się, że jest to tylko jedno na całą Polskę) lub wybranych towarów.

Zielone usługi kurierskie wciąż niepopularne


Choć niektóre z firm kurierskich już przed kilkoma laty wprowadziły do swojej oferty „zielone” usługi kurierskie, mające zapewnić zrównoważenie emisji dwutlenku węgla podczas dostarczania przesyłek, w zbadanych przez idealo sklepach internetowych nie znalazł się żaden, który wyraźnie oferowałby takie rozwiązanie. Polska nie jest jednak wyjątkiem: nawet w Niemczech, w których temat ochrony środowiska traktowany jest z wyjątkowym zaangażowaniem, odsetek sklepów, które wśród opcji przesyłki wymieniają ekologiczny transport DHL GoGreen, wynosi zaledwie 5%.

Logistyka jutro: Większa elastyczność czasu i miejsca


Przyszłość logistyki z całą pewnością dyktowana będzie przez indywidualne potrzeby konsumentów. Na znaczeniu powinny zyskać krótkie przedziały czasowe, w których przesyłka zastać ma klientów sklepów internetowych w ich domach oraz krótszy czas dostarczenia zamówienia. W tym celu jednak sprzedawcy i dostawcy powinni ściślej ze sobą współpracować. Obecnie bowiem w wielu sklepach znaleźć można informację, że wygodne dla klientów dostarczenie przesyłki leży wyłącznie w gestii kuriera.

E-commerce w Polsce wciąż oferuje zbyt mało innowacyjnych rozwiązań dotyczących przesyłki. W porównaniu ze swoimi zachodnimi sąsiadami polskie sklepy wyróżniają się jednak znacznie częściej spotykaną możliwością odbioru osobistego zamówienia (54% polskich sklepów i 41% sprzedawców w Niemczech) oraz korzystania z różnego rodzaju paczkomatów (60% w Polsce i 36% w niemieckich sklepach). Firmy logistyczne wciąż jednak mają w swojej ofercie nowe produkty i rozwiązania, które mają na celu usprawnienie dostarczenia przesyłki klientom. Każdy ze sklepów, który chce sprostać rosnącej konkurencji, powinien wprowadzić do swojej oferty także takie usługi jak dostawa tego samego dnia lub dać konsumentom możliwość wyboru daty i przedziału czasowego, w którym otrzymają oni zamówiony towar.

Informacje o badaniu
W badaniach idealo uwzględniono 50 najpopularniejszych sklepów internetowych współpracujących z porównywarką cen idealo z siedzibą i magazynami dostawczymi w Polsce. W tym celu spośród 100 sklepów z najwyższą liczbą kliknięć dla witryny idealo.pl wybrano 50 sklepów z najwyższą pozycją w rankingu Alexa Traffic Ranks.

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: