eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?

Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?

2014-12-07 00:45

Przeczytaj także: Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?


David Hutchings, dyrektor działu strategii inwestycyjnych w regionie EMEA w firmie Cushman & Wakefield, powiedział:
„W przyszłości dominującą pozycję na rynku zdobędą duże centra wielofunkcyjne, które będą przyciągać całe rodziny. Jednak wielkość to nie wszystko. Jest także miejsce na różnorodność, w tym zarówno na niewielkie galerie miejskie, jak i na obiekty o charakterze bardziej lokalnym na wszystkich rynkach. Przekaz jest jasny: centra handlowe muszą mieć wyrazisty wizerunek i rację bytu. Inwestorzy jeszcze nie wiedzą, kto zyska, a kto straci na zachodzących zmianach. Wiedzą jednak, że centra handlowe muszą wprowadzać innowacje, a zarządcy powinni w pełni rozumieć różne potrzeby konsumentów, wymogi sieci handlowych, uwarunkowania związane z nieruchomościami oraz technologiami. Będzie to kluczowy czynnik przetrwania i sukcesu centrów handlowych w przyszłości”.


Justin Taylor, dyrektor działu powierzchni handlowych w regionie EMEA w firmie Cushman & Wakefield, powiedział:
„Wyróżniające się podmiejskie obiekty handlowe mają dobre perspektywy, aby przetrwać w erze cyfryzacji. Jednak centra handlowe przyszłości będą raczej obiektami miejskimi, ściśle powiązanymi z siecią transportu publicznego. Będą zmieniać się szybko i elastycznie oraz odegrają kluczową rolę w integracji lokalnych społeczności miejskich jako miejsce spotkań oraz organizacji różnego rodzaju imprez, pokazów itp.”.

FRAGMENTY RAPORTU Cushman & Wakefield


„W przyszłości dominującą pozycję na rynku zdobędą duże centra wielofunkcyjne, które będą przyciągać całe rodziny. Jednak wielkość to nie wszystko. Jest także miejsce na różnorodność, w tym zarówno na niewielkie galerie miejskie, jak i na obiekty o bardziej lokalnym charakterze na wszystkich rynkach. Przekaz jest jasny: centra handlowe muszą mieć wyrazisty wizerunek i rację bytu”.

WYNIKI BADANIA

  • Z przeprowadzonego badania wynika, że handel internetowy jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na sektor handlowy, ale nie najważniejszym. Jest postrzegany jako obszar zachodzących zmian.
  • E-commerce ma największy wpływ na obiekty średniej wielkości, natomiast duże i mniejsze centra handlowe łatwiej radzą sobie z rozwojem handlu internetowego, a nawet na nim zyskać.
  • Wszyscy wynajmujący odczuwają wpływ sektora e-commerce i realizują odpowiednie strategie działania. Za najważniejsze priorytety uznano poprawę wyglądu centrów handlowych oraz wzbogacenie oferty gastronomicznej, a w dalszej kolejności wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych w sklepach i w samym centrum. Do mniej istotnych działań zaliczono zwiększenie w wynajmowanych lokalach dostępnej powierzchni pomocniczej, zmianę warunków najmu lub pozyskanie atrakcyjniejszego głównego najemcy.
  • Zdaniem wynajmujących sieci handlowe podzielają ich opinię o konieczności poprawy wyglądu i oferty centrum handlowego, a także zmian w składzie najemców, które mogłyby pomóc zwiększyć wskaźniki odwiedzalności. Jednak według wynajmujących istnieją znaczne różnice w ocenie ważności działań pomiędzy nimi a najemcami. Wynajmujący uznają WiFi i rozwiązania technologiczne w centrum handlowym za najważniejsze, natomiast sieci handlowe bardziej interesuje wysokość opłat eksploatacyjnych i warunki najmu.
  • W typowym składzie najemców zachodzą już istotne zmiany i rośnie znaczenie oferty gastronomiczno-rozrywkowej, międzynarodowych marek i lokalnych start-upów. W mniejszym stopniu zyskują na znaczeniu sklepy z niższego segmentu cenowego i dyskontowe. Rozwijają się także sieci paczkomatów, mimo iż nie zajmują priorytetowego miejsca w strategiach niektórych wynajmujących.
  • Natomiast maleje znaczenie przede wszystkim sklepów z artykułami gospodarstwa domowego i supermarketów. Domy towarowe i tradycyjni główni najemcy zasadniczo utrzymują dotychczasową pozycję w składzie najemców, ale znaczna liczba respondentów uczestniczących w badaniu wskazała na spadek lub wzrost ich znaczenia, co świadczy o niezdecydowaniu i co najmniej o przekonaniu, że zachodzą pewne zmiany w strukturze branżowej obiektów handlowych.

poprzednia  

1 2 3 ... 6

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: