eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?

Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?

2014-12-07 00:45

Przeczytaj także: Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?


  • Do rozwiązań technologicznych wprowadzanych w centrach handlowych najczęściej należą ekrany interaktywne, internetowe serwisy transakcyjne prowadzone przez wynajmujących oraz bezpłatne WiFi. Na kolejnym miejscu znalazły się interaktywne aplikacje na urządzenia mobilne ze względu na rosnące znaczenie tego typu technologii.
  • Zdaniem wielu respondentów rośnie znaczenie logistyki i poprawy jej efektywności, a także rosnące zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię. Jednak wynajmujący nie są przekonani, czy lokale handlowe będą potrzebować w przyszłości więcej powierzchni magazynowej i pomocniczej. Wzrośnie zarówno wartość logistyki w kategoriach bezwzględnych, jak i jej znaczenie dla sukcesu centrum handlowego.
  • Uczestnicy badania również przewidują, że nadal zmieniać się będzie struktura umów najmu, które z pewnością staną się bardziej elastyczne i prawdopodobnie będą zawierane na krótsze okresy. Panuje powszechne przekonanie, że warunki umów najmu zaczną do pewnego stopnia uwzględniać także obroty generowane poza sklepem tradycyjnym, ponieważ rozwój e-commerce sprawia, że sprzedaż w sklepie staje się coraz mniej miarodajnym wskaźnikiem jego rentowności.
  • W opinii respondentów umowy najmu nie powinny zawierać postanowień o dodatkowych usługach dotyczących między innymi dostaw, szerokopasmowego internetu, analiz danych czy marketingu, co może wynikać z chęci posiadania przez sieci handlowe pełnej kontroli nad tymi aspektami, aby zagwarantować obsługę klientów na jednakowym, wysokim poziomie. Jednak rosnąca liczba handlowców korzystających z outsourcingu lub współpracy z firmami zewnętrznymi w ważnych obszarach działalności, w tym w zakresie e-commerce, świadczy o tym, że istnieje potencjał dla zaufanego i wiarygodnego partnera, który mógłby zaoferować sieciom handlowym przewagę konkurencyjną.
  • Zdaniem większości uczestników badania najbardziej zaawansowanym krajem pod względem e-commerce jest Wielka Brytania, a w dalszej kolejności Niemcy, Francja i USA. Natomiast w odniesieniu do zaawansowania poszczególnych sektorów respondenci również jednomyślnie wskazywali najpierw na branżę odzieżową, a następnie na sektor technologiczny i spożywczy.
  • W kategorii najbardziej zaawansowanego sektora nieruchomości najwięcej głosów zdobyły centra handlowe, ale wskazywano również na domy towarowe, parki handlowe, sklepy przy głównych ulicach i sklepy fabryczne. Zwracano uwagę na różnorodne problemy stojące przed sektorem, a także na potencjał i zagrożenia dla każdego formatu.


FAKTY


Rozwój technologii i rosnąca świadomość konsumentów w zakresie handlu internetowego powodują, że sieci handlowe starają się udostępnić klientom jak największą różnorodność kanałów dystrybucji i dokonywanie transakcji w najbardziej dogodny sposób.

Centra handlowe muszą reagować na zachodzące zmiany, aby przetrwać i utrzymać się na rynku.

W dalszej części raportu przedstawiono krótki komentarz na temat trendów i zmian obserwowanych w różnych sektorach rynku na podstawie informacji posiadanych przez ekspertów firmy Cushman & Wakefield oraz pozyskanych od naszych najbliższych klientów.

SIECI HANDLOWE


ZWIĘKSZANIE WIELKOŚCI SKLEPU FLAGOWEGO


Sieci handlowe reagują na nową sytuację na rynku wprowadzając zmiany w wystroju sklepów flagowych i zazwyczaj poszukują większych, reprezentacyjnych lokali. Trend ten jest najsilniejszy wśród popularnych marek odzieżowych, które dążą do otwierania coraz większych i atrakcyjniejszych sklepów w strategicznych lokalizacjach na całym świecie.

Rosnące zapotrzebowanie na powierzchnię handlową dla wszystkich swoich marek zgłasza obecnie grupa Inditex. W ostatnim czasie Zara otworzyła w Madrycie swój największy w świecie sklep o łącznej powierzchni ok. 5000 mkw. i potwierdziła, że w ciągu kilku lat powiększy dotychczasowy flagowy lokal w Barcelonie do ok. 6500 mkw.

Po podpisaniu przez sieć H&M umowy najmu przy 1 Herald Square w Nowym Jorku powierzchnia jej sklepu flagowego wzrosła do 6000 mkw. Ponadto H&M aktywnie poszukuje możliwości wynajęcia powierzchni do 7000 mkw. przy głównych ulicach handlowych Europy. W efekcie tych poszukiwań w październiku sieć otworzyła największy swój sklep w Europie o powierzchni 4500 mkw. w Rotterdamie.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 6

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: