eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.

2014-12-02 13:54

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.


Blogerzy na oku banków


Choć PKO BP znalazł się dopiero połowie stawki TOP10, to właśnie emisja jednego ze spotów promujących ten bank była najbardziej kosztowna. Bank przyzwyczaił telewidzów do reklam, których akcję osadzono w ludzkim organizmie. Po m.in. uchu i nosie, krajobraz promocyjnych kreacji trzeciego kwartału zdominowało… oko. Spot promujący pożyczkę „Mini Ratka” (z hasłem „I tobie zakręci się łza w oku, kiedy twoje dziecko rozwinie swój talent”) emitowany był ponad 3 tysiące razy, co wg oficjalnych cenników stacji TV kosztowało 10,3 mln zł. Emisja spotu Banku BGŻ z animowanymi wiewiórkami („Witam państwa! Jest z nami ktoś, kto twierdzi, że na pożyczce można zaoszczędzić...”) kosztowała ok. 6,4 mln zł. W świadomości telewidzów mocno zaistniał również Bank Millennium, emitując serię spotów z Radosławem Kotarskim, blogerem i twórcą internetowego programu Polimaty. Emisja spotu zaczynającego się od słów „W dawnych kulturach 360 było liczbą magiczną...” kosztowała bank wg oficjalnych cenników netto bez uwzględnienia rabatów ok. 6,2 mln zł. Emisja innej kreacji z udziałem popularnego w sieci blogera („Dawno temu w słonecznej Genui handlarze na ławkach czekali na klientów...”) wiązała się z wydatkami rzędu 5,5 mln zł.

Trwa ofensywa pożyczkodawców


Wśród wszystkich firm i instytucji finansowych działających w Polsce, najchętniej reklamowanym produktem były pożyczki. Na ten cel przeznaczono ponad 113 mln zł, a więc blisko 1/3 kwoty zainwestowanej przez wszystkie podmioty na rynku. Wśród instytucji pozabankowych specjalizujących się w udzielaniu pożyczek, najwięcej środków na promocję przeznaczyły Vivus (21,6 mln zł), Provident (16,6 mln zł) oraz Wonga (13,6 mln zł). Inne firmy działające na tym rynku (Everest Finanse, Optima bądź Kreditech) przeznaczyły na promocję wg oficjalnych cenników netto bez uwzględnienia rabatów po ok. 3 mln zł. Promocja kredytów kosztowała banki ok. 70,5 mln zł, a kont osobistych - 54 mln zł. Resztę czołówki stawki zdominowali ubezpieczyciele, w tym ubezpieczenia aut (głównie Proama i AXA) oraz na życie (4Life Direct i AXA).

fot. mat. prasowe

TOP 5 produktów finansowych pod względem wydatków reklamowych

Pożyczki i kredyty gotówkowe to produkty, na których reklamę idzie najwięcej pieniędzy.


Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe nie prowadziły w trzecim kwartale szczególnie intensywnej promocji, choć emisja jednego ze spotów SKOKÓW Stefczyka była warta ponad 5,8 mln zł. Vivus kontynuował kampanię z udziałem animowanych zwierzaków, z czego tylko emisja jednej telewizyjnej kreacji „Trudno trafić w potrzeby klienta, ale Vivus.pl potrafi” kosztowała wg cenników 4,6 mln zł. Tyle samo warta była emisja spotu Wongi promującego jeden z wariantów pożyczki.

Największe emocje – na Facebooku


W internetowej dyskusji o bankach i instytucjach finansowych najaktywniejszym serwisem społecznościowym był Facebook przed Twitterem, lecz wysoko swoją obecność zaznaczyły fora o profilu biznesowym i ekonomicznym: forum-kredytowe.pl oraz forum serwisu parkiet.com.

fot. mat. prasowe

TOP 5 najbardziej aktywnych źródeł dyskusji o finansach

Facebook i Twitter to miejsca, gdzie najczęściej toczymy dyskusje na temat finansów.


Jak wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów, najwięcej skarg i uwag pod adresem firm i banków pada na Facebooku oraz na internetowym forum Gazety.pl. Komentarze zamieszczane w tych źródłach są najbardziej nacechowane emocjonalnie: ilość negatywnych bądź pozytywnych wzmianek na temat instytucji finansowych jest wyższa niż w przypadku innych serwisów. W pierwszej dziesiątce najbardziej aktywnych źródeł znalazły się także fora serwisów Money.pl oraz Bankier.pl.

O raporcie:

Wydatki reklamowe zbadano w aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 września 2014 r. Analizie poddano także ogólnodostępne wzmianki w internecie i mediach społecznościowych z nazwami 10 reklamodawców z branży finansowej, którzy w okresie 1 lipca – 30 września 2014 r. przeznaczyli najwięcej środków na emisję reklam w prasie, radiu i telewizji.


Łukasz Jadaś,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: