eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Treści wizualne a strategia social media

Treści wizualne a strategia social media

2014-11-07 11:04

Treści wizualne a strategia social media

Jak wykorzystać treści wizualne do zbudowania zaangażowania w czasie rzeczywistym? © Jakub Jirsák - Fotolia.com

Czy treści wizualne są częścią Twojej strategii social media? Czy Twoje treści są wystarczająco elastyczne, aby zaangażować fanów w czasie rzeczywistym? Publiczność nigdy nie wykazuje większej gotowości na dzielnie się treścią niż w trakcie jakiegoś wydarzenia, podczas interakcji z Twoją marką. W tym artykule, przedstawię najlepsze sposoby na to, jak wykorzystać treści wizualne do zbudowania zaangażowania w czasie rzeczywistym.

Przeczytaj także: LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają

Dlaczego interakcje w czasie rzeczywistym?


Jeśli pragniesz, aby Twoi fani podjęli akcję (np. podzielili się fotografią, opublikowali zdjęcie lub wzięli udział w konkursie), musisz „podłączyć” się pod momenty, w których istnieje najwyższe prawdopodobieństwo, że to zrobią.

Te sytuacje występują najczęściej w okresie trwania jakiegoś wydarzenia – nie po nim. Ludzie nie będą dzielili się tak chętnie, kiedy emocje opadną i przyjdzie czas na powrót do domu oraz beznamiętne spoglądanie w ekrany komputerów i telewizorów.

1. Spraw, aby tworzenie treści i dzielenie się nimi było łatwe.


Czy Twój biznes znajduje się w fizycznej lokalizacji, gdzie przyjmujesz klientów? Nie ma lepszego momentu na poproszenie o podzielenie się wizualnymi treściami niż wtedy, gdy ktoś przebywa w Twojej firmie lub bierze aktywny udział w jakimś wydarzeniu.

Hotel 1888 w Sydney został okrzyknięty „pierwszym hotelem na Instagramie”, ponieważ jego pracownicy ciągle namawiają gości do dokumentowania ich pobytu w czasie rzeczywistym, za pomocą aplikacji Instagram.

Hotel wykorzystuje wszelkie możliwe metody, aby zmotywować ludzi do dzielenia się jak największą ilością treści wizualnych. Wyznaczono też oryginalny hashtag, specjalne miejsce przeznaczone na „selfies”, komputery ze zdjęciami, gotowymi do opublikowania w social media, wszechobecne Wi-Fi i iPady w każdym pokoju, aby dzielenie się zdjęciami nie przysparzało większych problemów.

Zaraz po przybyciu do hotelu, goście mogą rozpocząć pobyt od zrobienia szybkiego „selfie”. Hotel 1888 zapewnia nawet gotowe ramy, które mają uatrakcyjnić niesamowicie ostatnio popularne zjawisko kulturowe. Hotel zachęca gości do nadania zdjęciom tagu #1888hotel, by mogli zobaczyć własne zdjęcia przedstawione na żywo, na dwóch iMac'ach znajdujących się w lobby oraz firmowej stronie hotelu. Hotel zachęca do jeszcze większej liczby interakcji poprzez wybieranie najlepszego zdjęcia miesiąca i nagradzanie fotografa darmową nocą w hotelu.

fot. Jakub Jirsák - Fotolia.com

Jak wykorzystać treści wizualne do zbudowania zaangażowania w czasie rzeczywistym?

Nie ma lepszego momentu na poproszenie o podzielenie się wizualnymi treściami niż wtedy, gdy ktoś przebywa w Twojej firmie lub bierze aktywny udział w jakimś wydarzeniu.


„Instawalk”


Dlaczego jednak poprzestawać na selfies zrobionych w hotelu? Hotel 1888 zaczął współpracę z lokalnymi blogerami, aby opracować „Instawalk”, który przedstawia najbardziej „instagramowe” lokalizacje w pobliżu stref Pyrmont i Darling Harbour. Goście są zachęcani do przejścia trasy podczas pobytu i podzielenia się doświadczeniami na Instagramie (oczywiście przy wykorzystaniu hashtagu #1888).

„Instawalk” to genialny pomysł, ponieważ goście nie tylko używają hashtagu związanego z hotelem. Wykorzystują także inne popularne oznaczenia, związane z podróżowaniem po Australii, co jeszcze bardziej przyczynia się do rozpowszechnienia informacji na temat hotelu.

Wszechobecny dostęp do Internetu


Wi-Fi jest niesamowicie ważne do zapewnienia bezproblemowego dzielenia się zdjęciami, dlatego Hotel 1888 zapewnia darmowe połączenie w lobby i pokojach gościnnych. W tym przypadku idą o krok dalej od innych biznesów. Zapewniają dostęp do iPada w każdym pokoju, łącznie z wszystkimi popularnymi aplikacjami społecznościowymi – nic tylko dzielić się zdjęciami z wakacji.

Dyrektor hotelu, Andrew Adams-Smith wierzy, że marketing w czasie rzeczywistym w wysokim stopniu przyczynił się do sukcesu hotelu, od momentu otwarcia w 2013 roku. „Instagram jest zintegrowany z całą kulturą hotelu. Każdy z pracowników ma tam własne konto i jest gotowy do działania”.

Co ciekawe, Hotel 1888 nie prowadzi żadnych działań reklamowych. Polega wyłącznie na mediach społecznościowych i działaniach PR!

2. Zmierz się z nieoczekiwanymi okazjami na wypromowanie własnej marki.


Trudno jest zaplanować momenty, które na zawsze utkwią nam w pamięci. Przygotuj się do szybkiej odpowiedzi na niespodziewane wydarzenia, ponieważ timing jest istotną częścią tworzenia niesamowitych treści wizualnych, którymi fani chcą się podzielić w trakcie eventu.

Pamiętasz słynny przykład tweeta, opublikowanego przez Oreo z 2013 roku? Agencja reklamowa 360i w pięć minut stworzyła koncept, design i podpis pod obrazkiem, który został umieszczony tylko 10 minut po tym jak podczas Super Bowl energia elektryczna została odłączona.

(wired.com)
Oreo postawiło wysoko poprzeczkę, jeśli chodzi o udzielanie szybkiej odpowiedzi na niespodziewane wydarzenia. Tweet okazał się hitem i jeszcze przez kilka następnych dni cała sieć mówiła głównie o nim. Bycie pierwszą osobą, która zastosuje treści wizualne w niespodziewanej sytuacji może znacznie zwiększyć szanse na uzyskanie wysokiego poziomu zaangażowania. Fani chcą przyłączyć się do konwersacji, ale trzeba działać szybko.

Podsumowanie


Fani są zdolni do interakcji w czasie rzeczywistym. Potrzeba im tylko odpowiednich warunków. Poproś o podzielenie się zdjęciem, kiedy są podekscytowani lub zainteresowani Twoim biznesem.

Udostępnij fanom środki, umożliwiające szybkie dzielenie się treścią bez nadmiernego myślenia. Jasno określ, czego od nich oczekujesz i zapewnij im odpowiednie hashtagi, które chcesz wypromować w sieci.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: