eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne

Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne

2014-08-06 10:01

Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne

Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne © leungchopan - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę Gemius, która obejmowała cztery kraje: Polskę, Rosję Turcję i Danię, jedynie w tym ostatnim państwie wzrosło zainteresowanie zakupami grupowymi na przestrzeni ostatnich dwóch lat. W pozostałych trzech przypadkach zauważalne są spadki, przy czym największy - z 38% do 8% - miał miejsce w Rosji. Raczej nie dziwi fakt, że to kobiety dominują wśród osób korzystających z serwisów oferujących zakupy grupowe.

Przeczytaj także: Zakupy grupowe Polek

Gemius sprawdził popularność stron oferujących zakupy grupowe w Danii, Polsce, Rosji i Turcji. W analizie uwzględniono dane z ostatniego miesiąca każdego kwartału w latach 2012-2014. Okazuje się, że spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji (z 38% do 8%) i w Polsce (z 27% do 12%). W Turcji również odnotowano spadek, ale był on mniejszy – z 27% w 2012 r. do 22% w roku 2014. Inaczej jest w Danii, gdzie ruch na stronach oferujących zakupy grupowe wzrósł z 5% do 13%.

fot. mat. prasowe

Popularność stron oferujących zakupy grupowe w wybranych krajach

Spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji (z 38% do 8%) i w Polsce (z 27% do 12%)


Zakupy grupowe a cechy społeczno-demograficzne kupujących

Kim są internauci, którzy polują na okazje w serwisach z zakupami grupowymi? Analiza wszystkich użytkowników pod względem ich cech społeczno-demograficznych pokazuje, że w każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni oraz osoby z wykształceniem wyższym. W Turcji są to przede wszystkim konsumenci między 18 a 34 rokiem życia (stanowią 2/3 użytkowników analizowanych stron WWW). Z kolei w Polsce i Rosji ponad połowa internautów polujących na okazje w serwisach zakupów grupowych to dorośli między 25 a 44 rokiem życia, a w Danii w wieku 45 plus.

fot. mat. prasowe

Użytkownicy serwisów oferujących zakupy grupowe w podziale na płeć

W każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni


fot. mat. prasowe

Użytkownicy serwisów oferujących zakupy grupowe w podziale na wiek

W Polsce i Rosji ponad połowa internautów polujących na okazje w serwisach zakupów grupowych to dorośli między 25 a 44 rokiem życia


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • m.mazur.mrx / 2014-09-02 11:45:55

    Korzystam z wyszukiwarki/agregatora http://www.godealla.pl od jakiegoś czasu i raczej widzę coraz więcej ofert, szczególnie turystycznych odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: