eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Sieci handlowe w mediach II kw. 2014

Sieci handlowe w mediach II kw. 2014

2014-07-24 13:09

Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach I kw. 2014


Jak wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM, internauci w kontekście majówki i grillowania najczęściej wspominali o Biedronce, Lidlu i Tesco. Po pierwsze: gdzie kupić grilla? „(…) możemy zakupić dodatkowy grill (kruki niosą, że można dorwać po 17zł w biedronce)” - donosi facebookowicz. Dodatkowy sprzęt rzeczywiście może się przydać. „Mam nadzieję, (...) że grillem nie będzie znów wózek z Biedronki” - czytamy w innej wypowiedzi na Facebooku. Gdy zdobędziemy już sprzęt, warto zastanowić się nad tym, co najważniejsze. Internauci chętnie chwalą się piknikowym menu: „Grillujemy i bawimy się z Lidl Polska :) Dziś pstrąg z grilla”. Są też inne preferencje: „Ależ promocja!!! Carlsberg za 2.2 w lidlu . I to duża butla!! Kupilem z 12 piweczek na grilla”. Organizując piknik, warto też pomyśleć o gościach. „Lecimy do tesco po kiełbache i zapraszamy do nas do Zawiercia na grilla” - podaje w ogólnodostępnym wpisie jeden z użytkowników Facebooka. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę użytkowników serwisu Marka Zuckerberga w Polsce, deklaracje tego typu są dość ryzykowne i zdecydowanie je odradzamy.

fot. mat. prasowe

Wzmianki w kontekście grillowania

Jak wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM, internauci w kontekście majówki i grillowania najczęściej wspominali o Biedronce, Lidlu i Tesco.



Wielka majówka i oferta piknikowa walczyła o budżety reklamodawców z produktami przygotowanymi na Dzień Matki i Dzień Dziecka. Wartość wydatków 10-ciu największych reklamodawców w ostatnim tygodniu maja to ponad 21 mln zł. Najbardziej aktywny był ponownie Lidl, który przygotował kreacje na obie okazje. Pojawił się m.in. spot informujący o promocji na bukiety róż, goździków i frezji, oraz związana z Dniem Dziecka reklama obniżki cen bananów („W Dzień Dziecka róbcie z nami muffinki z bananami”). Tesco oraz Biedronka w tym samym czasie promowały w telewizyjnych spotach zabawki i inne artykuły dla dzieci. Tego samego oczekiwali internauci. „Na dzień dziecka tesco zrobi na pewno jakieś przeceny” - odpowiada internautka pytana na Facebooku o zabawki dla dzieci. W serwisie zapytaj.onet.pl użytkownik rozwiewa wątpliwości innego internauty w zakresie prezentów z okazji Dnia Matki. „Ja proponuje bukiecik z Tesco” - czytamy w gąszczu innych propozycji zmonitorowanych przez IMM.

Promocje, czyli czego szukają „directionerki” w Biedronce?

Niezależnie od pory roku, tematem wywołującym niezmiennie duże zainteresowanie w internecie i mediach społecznościowych, są wyprzedaże. Jak wynika z monitoringu social mediów w IMM, trójka największych reklamodawców znalazła się również na podium jeżeli chodzi o skalę dyskusji o promocjach i okazjach cenowych. Biedronka, Tesco oraz Lidl cieszą się największą popularnością w kręgu internetowych poszukiwaczy wyprzedaży. Na uwagę zasługują również Auchan i Carrefour, które pomimo relatywnie niewielkich wydatków reklamowych w drugim kwartale, potrafiły skutecznie zainteresować internautów promocjami i rozbudzić social mediową dyskusję na temat swoich ofert.

fot. mat. prasowe

Internauci o reklamodawcach handlowych w kontekście promocji i wyprzedaży

Jak wynika z monitoringu social mediów w IMM, trójka największych reklamodawców znalazła się również na podium jeżeli chodzi o skalę dyskusji o promocjach i okazjach cenowych.




Lider dyskusji o promocjach - Biedronka - dużo sieciowego buzzu zawdzięcza... czytelnikom i wielbicielom literatury oraz nastoletnim fanom muzyki rozrywkowej. Duża część social mediowych publikacji o tej sieci związana była z wyprzedażą książek, jaka w dyskontach ruszyła pod koniec maja. „Ja chce już 29 i wyprzedaż książek w biedronce” - niecierpliwili się użytkownicy Twittera. Niemały udział w promowaniu tej oferty mieli „directionerzy” i „directionerki”, czyli fani brytyjskiego boysbandu One Direction - wynika z monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. „O matko w Biedronce jest książka 1D za 50 zł xd” - dowiedzieliśmy się z Twittera. Nie mniej popularna w social mediach była inna dostępna w tej sieci pozycja z kręgu literatury młodzieżowej - autobiografia Demi Lovato, dwudziestoletniej piosenkarki, która w internetowych społecznościach ma liczne grono wiernych fanów. Fakt, że dostępna w tym samym dyskoncie seria książek z uniwersum „Gwiezdnych Wojen” cieszyła się w mediach społecznościowych już mniejszą popularnością, trzeba zapewne uznać za znak czasu i symbol nadchodzącej zmiany pokoleniowej.

O badaniu:
Analizie poddano ponad 75 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Lidl, Biedronka, Tesco, Żabka, Kaufland, Intermarche, POLOmarket, Auchan, Piotr i Paweł oraz Carrefour. W cytatach zachowano pisownię oryginalną. Wydatki reklamowe zbadano w aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 kwietnia a 30 czerwca 2014 roku.

Łukasz Jadaś,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: