eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Co czeka social media w 2014 r.?

Co czeka social media w 2014 r.?

2014-02-12 10:01

Przeczytaj także: Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku


Konieczność zwiększania budżetów na reklamy, żeby dotrzeć do nowych użytkowników zachęci marketerów do budowania mniejszych, ale lepszych jakościowo społeczności. – Chodzi o ludzi, których dziłania przełożą się na wzrost sprzedaży lub tych, którzy będą aktywnymi ambasadorami marki – komentuje Edwin Zasada z BrainJuice Group. – Wzrośnie rola digital influencerów, którzy będą wykorzystywani do promocji marki. I nie będą to tylko blogerzy, ale wszyscy, którzy mają ponad przeciętny wpływ na konsumentów w internecie – dodaje.

– Powstaną kolejne rozwiązania meta-społecznościowe, jak KLOUT, które wskażą na to, że w socialu ważniejsi są ludzie i ich opinie, a nie marki mówiące o sobie – podsumowuje Rahim Blak z firmy Click Apps. – Rok 2014 powinien przynieść także weryfikację skuteczności działań z blogerami i odróżnienie tych, którzy mają mocny PR od tych, którzy mają dobrą i lojalną społeczność – podsumowuje Anna Robotycka z agencji FaceAddicted.

Lepszy content i sprzedaż

– Przy coraz większych barierach dotarcia (zmiany w edgeranku) content managerowie będą musieli nauczyć się nowej formy projektowania treści, która będzie na tyle wartościowa, że pozwoli osiągać cele (lead, sub) przy zachowaniu niskich kosztów – uważa Szymon Kowalski z agencji Fanpoint. – Właśnie marketing treści może w znaczącym stopniu przyczynić się do budowania świadomości marki poprzez efekt wirusowy – dodaje.

– Wierzę, że rok 2014 będzie rokiem jakościowej komunikacji, na którą wszyscy czekamy. Facebook ostatnimi zmianami w edge ranku nie pomógł markom komunikującym się w oparciu o kotki i nieproduktowy content – potwierdza Hubert Tworkowski z firmy SoTrender. – Spodziewam się także więcej akcji aktywacyjnych wykorzystujących monitoring i czekam na pierwszego porządnego kejsa z komercyjnych zastosowań Twittera – dodaje.

– Moim marzeniem jest, żebyśmy przestali mówić o roku socialu, mobile’u etc. To są po prostu narzędzia, które służą nam do osiągnięcia celu i to nie tylko tego „angażującego”, ale również sprzedażowego. Dlatego coraz mocniej wierzę również w Social Commerce. Bo co ma wpływ na decyzje zakupowe? Opinia rodziny i znajomych, czyli social – dodaje Katarzyna Zadworny z K2.

Relacje z klientami

– W końcu pozostałe marki idąc w ślad telekomów dojrzeją do tego, że kanały social są dla konsumentów idealnym miejscem do załatwiania ich spraw. W dłuższym okresie może się to okazać korzystnym rozwiązaniem dla obydwu stron. Konsumenci przestaną oczekiwać na połączenie próbując dodzwonić się na infolinię, a marki będą mogły zoptymalizować koszty przeznaczane na obsługę klientów w tradycyjnej formie – uważa Edwin Zasada z BrainJuice Group. – Systemy klasy social CRM na nowo zdefiniują monitoring i zarządzanie klientami w sieci – zgadza się Rahim Blak z Click Apps.

– Obsługa klienta nabierze nowego kształtu, ograniczając lub rezygnując ze skomplikowanych - kosztownych i czasochłonnych rozwiązań na rzecz wykorzystania ogólnodostępnych kanałów – mówi Katarzyna Młynarczyk z firmy konsultingowo-szkoleniowej Socjomania. – Dzięki temu konsument - a raczej prosument, będzie miał dostęp do marek i będzie mógł oczekiwać szybszej niż dotąd reakcji, jak również (w przypadku już dojrzałych socialowo marek) stałego kontaktu, relacji, czy w końcu personalizacji – dodaje.

Powrót do korzeni

– Wszyscy patrzymy na media społecznościowe z perspektywy oczekiwań i oczami marketingowców. Tymczasem od jakiegoś czasu można zaobserwować tendencję powrotu do pierwotnych założeń narzędzi społecznościowych. Do szukania w nich funkcji typowo społecznościowych czyli komunikacji – podsumowuje Katarzyna Młynarczyk z Socjomania. – Trochę o tym zapominamy, ale pierwsze serwisy powstały głównie ze względu na odbiorców i na umożliwienie im komunikacji. W Stanach już mówi się o nastolatkach, którzy znudzili się Facebookiem i przechodzą na kanały mniej chaotyczne, z mniejszą ilością contentu, przeznaczone bardziej do komunikacji. Skąd wziął się Snapchat i dlaczego What’sApp jest tak popularny? Czyżby wracała era komunikatorów?

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Trendy na 2014 w social media

    Konto usunięte / 2014-02-17 22:19:21

    W 2014 roku social media stanie się dla wielu firm integralną częścią całościowej strategii marketingowej łączącej pozycjonowanie, reklamy typu display, marketing video i inne.

    Social media marketing w 2014 roku wywrze istotny wpływ na pozostałe kanały komunikacji marek prowadząc do ich humanizacji i harmonizacji działań z potrzebami społeczności potencjalnych klientów. Więcej: http://websoul.pl/blog/social-media-w-polsce-podsumowanie-2013-roku-i-prognozy-na-2014 odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: