Business Intelligence: trendy 2014
2014-02-06 10:14
Przeczytaj także: Zarobki w IT: specjaliści Business Intelligence najlepiej opłacani
Sam dostęp to nie wszystko
Rok 2013 był rokiem Big Data – ale czy właściwych „data”? Sam dostęp do danych niekoniecznie sprawia, że czujemy się pewnie. Lepszy dostęp nie równa się lepszym decyzjom. Jednak częstsze, iteracyjne, eksploracyjne interakcje z danymi już tak. Słuszne decyzje są podejmowane, gdy decydenci mają możliwość łatwego odkrywania ważnych dla nich informacji, dzięki niekrępowanej technologicznymi ograniczeniami interakcji z danymi.
Dane wielokrotnego użytku
Przywitajmy Nowy Rok z duchem recyklingu. Przedsiębiorcy często mają informacje w zasięgu ręki, w postaci wykorzystanych wcześniej danych. Te informacje mogą być przetwarzane i ponownie analizowane w celu rozwiązania problemów w innych obszarach. Przykładem może być sklep detaliczny, który mógłby wykorzystywać dane na temat trendów w sprzedaży, w celu stworzenia nowych kampanii marketingowych.
Wspieranie mobilnych pracowników
Mobilność stała się standardem. Korzystanie z własnego telefonu lub laptopa w pracy jest powszechnie akceptowane, a producenci rozwiązań Business Intelligence powinni zdawać sobie z tego sprawę. Połączenie urządzeń mobilnych z dashboardami jest bardzo użyteczne, ale tylko wtedy, gdy dostarczone aplikacje, a nie sztywne zestawienia raportowe, będą spełniały oczekiwania użytkowników i będą działały na każdym urządzeniu.
Otwarte dane to lepsze analizy
Otwarte dane, publicznie dostępne informacje (prywatne oraz instytucjonalne) staną się źródłami, których popularność będzie rosła. Korzystanie z otwartych źródeł danych pozwoli przedsiębiorstwom porównać i poprawić jakość swoich danych dzięki dostępowi do wolumenów danych należących do stron trzecich. Dodatkowy kontekst do analizowania danych i w dodatku za darmo.
Naturalne podejmowanie decyzji
Następna generacja BI skupi się na trafniejszym, bardziej intuicyjnym podejmowaniu decyzji. Możliwość wizualizacji danych jest jedną z jej części, ale tak jak nie każda myśl łączy się z obrazem, tak nie każdą analizę najlepiej prezentują wykresy. Punkt ciężkości zostanie przeniesiony z poszukiwania odpowiedzi na poszukiwanie lepszych pytań do zadania. Zadaniem BI będzie wspomaganie naturalnego procesu analizowania danych.
Nie zapominajmy o Small Data
Big Data nadal będzie jednym z kluczowych obszarów zainteresowania Business Intelligence w nadchodzącym roku. Jednak nie znaczy to, że powinniśmy zapominać o innych źródłach danych. Każda informacja może być przeanalizowana i wykorzystana. Platformy BI muszą być zdolne do analizowania różnych źródeł danych, niezależnie od tego czy wolumeny danych są duże, małe czy średnie. Rzeczywistość pokazuje, że większość firm nie jest jeszcze w stanie w pełni wykorzystać tzw. small data.
Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy wschodniej, Grecji oraz Izraela w
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
CRM manager: jakie powinien mieć umiejętności i kompetencje?
-
Zwiększanie efektywności energetycznej. Te pojęcia powinien znać przedsiębiorca
-
Big data: analityka twardych danych plus miękkie umiejętności
-
7 trendów w IT na 2022 rok wg 7N
-
9 trendów e-commerce na 2022
-
Zalewają nas dane: w 2024 skończy się przestrzeń na dyskach?
-
Najbardziej inteligentne przedsiębiorstwa bazują na IoT
-
Big Data i MŚP. Czy to ma sens?
-
Big Data nad Wisłą, czyli dane zbierane nie wiadomo po co
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)