eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Firmy kurierskie w epoce 2.0

Firmy kurierskie w epoce 2.0

2014-01-23 08:10

Przeczytaj także: InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK


Batalia o miasta

Firmy, które chcą się rozwijać, nie mają tak naprawdę wyboru - muszą realizować programy inwestycyjne, nawet w trudnych ekonomicznie czasach. Trwające spowolnienie gospodarcze jest dla większości liderów rynku doskonałą okazją do wyprzedzenia konkurentów, dzięki inwestycjom w infrastrukturę, która regularnie rozbudowywana i unowocześniana pozwala z jednej strony uelastycznić portfel klientów a z drugiej zwiększyć wydajność już posiadanych sortowni. Za wspólny mianownik może uchodzić tutaj koszt „ostatniej mili”, którego obniżenie przy zachowaniu wysokiego poziomu obsługi jest celem każdego operatora logistycznego. - Firmy kurierskie przez ostatnie lata przystosowały własną infrastrukturę do obsługi e-commerce. Dlatego coraz częściej pojawiają się na rynku miejsca, z których klienci mogą odebrać swoje przesyłki osobiście: są to różne punkty usługowe, z którymi firmy podpisują umowy, lub tzw. paczkomaty - wyjaśnia Rafał Dziura z TNT Express Poland.

W większych miastach widoczne są efekty inwestycji w sieć punktów obsługi przesyłek. Tzw. Service Pointy powstają w popularnych i najczęściej uczęszczanych miejscach, takich jak centra handlowe, czy główne ulice miast. - Dzisiaj mamy już blisko 1000 popularnych Service Pointów, w których nadaje się blisko 200 000 paczek rocznie - informuje Marcin Kruszyński z Siódemka SA. - Klienci korzystający z Service Pointów mogą nadać paczkę w atrakcyjnej cenie w dowolne miejsce w kraju, mając przy tym do dyspozycji liczne usługi dodatkowe, takie jak, ubezpieczenie paczki do 5 tys. złotych, wygodne opakowanie firmowe, monitorowanie przesyłki 24h na dobę oraz powiadomienie odbiorcy o statusie paczki za pomocą wiadomości sms bądź e-mail.

O infrastrukturze miejskiej nie zapomina również DPD Polska, która ma w tym zakresie szeroko zakrojone plany.- Przede wszystkim koncentrujemy się na dalszej rozbudowie DPD Strefa Paczki, do 2016 roku planujemy uruchomienie 600 punktów obsługi sieci DPD Strefa Paczki– mówi Rafał Nawłoka z DPD Polska. - Dzięki stworzeniu sieci mini-depotów, chcemy być jak najbliżej konsumenta z pełną ofertą, a nie jedynie jej niewielką częścią.

Z uwagi na wzrost przepustowości poszczególne firmy przeprowadziły lub mają w planach realizacje szeroko zakrojonych, wielomilionowych inwestycji w sortownie. Większa wydajność oraz elastyczność operacyjna stają się warunkiem koniecznym pozostania w gronie liderów rynkowych, wynikającym z rozrostu wachlarza klientów obsługiwanych przez operatorów logistycznych. - W ubiegłym roku zwiększyliśmy wydajność maszyn w trzech sortowniach i rozbudowaliśmy sieć o trzy obiekty dedykowane do obsługi krajowych przesyłek ekspresowych ciężkich - mówi Tomasz Buraś z DHL Express (Poland).

A Rafał Nawłoka z DPD Polska dodaje: bez odpowiedniej infrastruktury nie można być konkurencyjnym i atrakcyjnym partnerem dla biznesu. Poza naszą nowo-wybudowaną Centralną Sortownią, właśnie powiększyliśmy oddział w Gdańsku oraz rozpoczęliśmy użytkowanie nowego olbrzymiego oddziału we Wrocławiu

Tomasz Buraś
Prezes zarządu
DHL Express (Poland)

Ilość przesyłek nadanych przez naszych klientów w DHL Express w I kwartale 2013 r. wzrosła dwucyfrowo w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku. DHL Express, jako firma działająca w branży usługowej, stawia na tworzenie rozwiązań, które w najlepszy sposób spełniają potrzeby klientów - zarówno wielkich przedsiębiorstw, jak i indywidualnych Przykładem rozwiązań dla klientów z sektora B2C korzystających z naszych usług na terenie kraju są rozwiązania usprawniające doręczenie przesyłek, jak Informacja Przed Doręczeniem (PDI), czyli wcześniejsze ustalenie godziny drogą mailową bądź smsową, a także dodatkowe godziny doręczeń wieczornych 18:00-22:00. W ramach współpracy partnerskiej z Allegro wprowadziliśmy specjalne rozwiązania dla jej użytkowników: DHL EASY SHOP, czyli kupujący mogą sami odebrać zakupiony towar w punktach DHL Service Point, a także opcję śledzenia przesyłek na komunikatorze Gadu-Gadu „Moduł Allegro”, specjalny moduł dla allegrowiczów aplikacji Zamów Kuriera DHL.

Rafał Dziura
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu
TNT Express Poland

TNT Express, z blisko 30-proc. udziałem w rynku przesyłek międzynarodowych, w którym kluczową rolę odgrywa segment przesyłek lotniczych jest liderem tego segmentu w Polsce. Nasz udział w rynku krajowym wynosi 6-7 proc. i jest od lat dość stabilny. Biorąc pod uwagę wolumen przesyłek, liczba przesyłek w sieci krajowej jest wielokrotnie większa niż w systemie dostaw międzynarodowych. To naturalne dla branży, ponieważ wartość transakcji w obrocie krajowym jest kilkukrotnie niższa niż w transporcie międzynarodowym.
Mimo bliskości rynku niemieckiego i świetnie rozwiniętej siatki połączeń drogowych w TNT, w strukturze biznesu lotniczego wciąż największy udział stanowią przesyłki wysyłane i importowane właśnie z Niemiec. To naturalne, ponieważ Niemcy są dominującym partnerem gospodarczym Polski. Zapotrzebowanie na usługi lotnicze jest związane z dużym udziałem branży motoryzacyjnej w portfelu klientów TNT.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: