eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Firmy kurierskie w epoce 2.0

Firmy kurierskie w epoce 2.0

2014-01-23 08:10

Przeczytaj także: InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK


Paweł Racis
Dyrektor handlowy
UPS Polska

Jesteśmy przekonani, że zwiększone wykorzystanie Internetu do zamawiania towarów, jest jednym z kluczowych trendów, który pozwoli na dalszy rozwój naszej działalności na całym świecie, w tym także w Polsce. Dzięki narzędziom, w które wyposażone są smartfony i tablety sprzedaż na rynku e-commerce będzie rosła. Jest to istotny obszar dla przyszłego wzrostu UPS, stąd też będziemy dalej budować naszą ofertę usług, tak by zaspokoić potrzeby naszych klientów internetowych. Zarówno klienci wysyłający przesyłki jak i ci, którzy je odbierają mogą korzystać z różnych narzędzi technologicznych UPS, które pomagają im w zorganizowaniu ich potrzeb transportowych. Dotyczy to zarówno możliwości śledzenia przesyłek, zarządzania zapasami, zmiany miejsca dostawy lub zwrotów. Dla przykładu UPS realizuje codziennie średnio 32,1 mln wniosków dotyczących śledzenia przesyłek w ujęciu globalnym. Jako, że e-commerce rośnie, wierzymy, że klienci nadal będą opierać się na naszych dopasowanych systemach śledzenia i dostarczania przesyłek - w tym UPS WorldShip, UPS Quantum View Manage i UPS.com.

Rafał Nawłoka
Prezes
DPD Polska

Przedsiębiorcy korzystający dotychczas z tradycyjnych metod dystrybucji, coraz częściej sięgają po Internet jako ten dodatkowy, choć wcale nie mniej ważny, kanał sprzedaży. Z pewnością w ciągu najbliższych lat ilość przesyłek B2C będzie rosła dwa razy szybciej niż B2B. Jest to związane z kilkoma trendami, z których najważniejsze to powoli rosnące zaufanie do handlu internetowego oraz coraz powszechniejszy dostęp Polaków do sieci. Już teraz Polska jest krajem o jednym z największych przyrostów sprzedaży on-line w całej Europie. To zachowanie ujawniło się dzięki kryzysowi, podczas którego zmienił się również charakter przesyłek. Było ich więcej, ponieważ zmniejszając koszty, więcej osób zdecydowało się na zakupy w Internecie. Skutki tej metamorfozy odczuwamy do dziś. Z racji dynamicznego rozwoju e-commerce, coraz więcej klientów korzystających z usług operatorów kurierskich to klienci B2C. I choć jest to klient ”trudniejszy” i wymagający indywidualnego podejścia, bez wahania podejmujemy wyzwania związane z zaspokojeniem potrzeb tej grupy konsumentów.

Marcin Kruszyński,
PR Manager
Siódemka SA.

W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, w 2012 jest o ponad 20 proc. więcej doręczonych paczek. Rozkład struktury branż korzystających z usług Siódemki pokrywa się z przekrojem klientów e-handlu. Wśród głównych gałęzi możemy wymienić m.in. odzież, czy dom i ogród. Jeszcze kilka lat temu usługi kurierskie były dla klienta detalicznego czymś ekskluzywnym. Dostęp do nich, m.in. ze względu na cenę, nie był powszechny. Trzy lata temu Siódemka doręczała do osób prywatnych zaledwie 3 proc. ogółu paczek. Dziś jest to ponad 30 proc. To pokazuje realne potrzeby rynku i możemy być pewni, że proporcje dalej będą się zmieniały w podobnym kierunku. Polska jest europejskim liderem, jeżeli chodzi o wzrost wartości rynku e-commerce. W okresie 2010-2011 wyniósł on aż 33,5 proc. Według danych grupy badawczej Forrester, łączna wartość sprzedaży internetowej w Europie do 2016 roku wzrośnie o kolejne 12 proc. W I kw. 2013 roku odnotowaliśmy już wzrost ilości zrealizowanych usług.

poprzednia  

1 ... 3 4

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: