eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Halloween 2013 w Internecie

Halloween 2013 w Internecie

2013-10-31 13:53

Halloween 2013 w Internecie

Halloween 2013 w Internecie © yellowj - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Internauci dwa razy chętniej wzmiankują o Halloween niż o pozostałych tematach związanych z polską wersją święta - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów.

Przeczytaj także: W Internecie Święto Zmarłych przegrywa z Halloween

Z roku na rok Halloween zyskuje na popularności. Mimo iż Facebookowe wydarzenie „NIE obchodzę Halloween” zebrało już ponad 10,2 tys. uczestników, to pośród wielu internautów przygotowania trwają w najlepsze. Na zainteresowanych czekają „zabawa halloween”, „halloweenowa impreza”, „halloweenowe party” itd. – wszystkie je można znaleźć na Facebooku.

fot. mat. prasowe

Halloween w dyskusjach internautów

Od 1 do 30 października 2013, pojawiło się ponad 2 tys. wzmianek o Halloween więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej


Jak wynika z badania IMM, od 1 do 30 października 2013, pojawiło się ponad 2 tys. wzmianek o Halloween więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Co ciekawe amerykańska wersja święta budzi ponad dwukrotnie większe zainteresowanie niż polski odpowiednik i poboczne kwestie z nim związane.

Moda na świętowanie staje się u nas tak popularna, że nawet na pozornie nie związanych z Halloween blogach tematycznych pojawiają się o nim informacje. Jednym z ciekawszych i „smaczniejszych” przykładów są m.in Mojewypieki.com czy Najsmaczniejsze.pl. Tam znajdziemy przepisy na bezy w kształcie duszków, babeczki-mózgi, paluszki wiedźmy czy smętne babeczki. Na Facebooku znajdziemy również strony, które pomogą nam przygotować kostium bądź dekorację na Halloween (np. Be Creative).

Październik to także okres rozkwitu marketingu funeralnego. Nim jeszcze na początku listopada zagoszczą w sklepach choinki, bombki, a z radia usłyszymy „Last Christmas”, specjaliści od marketingu będą starali się nas zachęcić do zakupu grających zniczy, niegasnących wkładów czy wieńców. W tym czasie królują głównie gazetki sklepowe i reklama outdorowa. Pośród nich wszystkich pojawiają się też takie perełki jak polska wersja amerykańskiego „trick or treat” czyli… cukierek albo znicz.

fot. mat. prasowe

Reklama

Pojawiają się takie perełki jak polska wersja amerykańskiego „trick or treat” czyli… cukierek albo znicz


O raporcie
Analizę wykonano na podstawie 67 279 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się słowa „Halloween/Wszystkich Świętych/Zaduszki/Święto Zmarłych/Pańska skórka/Znicz/Wieniec”. Raport obejmuje materiały od 1 do 30 października opublikowane w 2012 i 2013 r.

Agnieszka Kalbarczyk,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: