eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Czy w końcu przekonaliśmy się do Halloween?

Czy w końcu przekonaliśmy się do Halloween?

2018-10-29 10:58

Czy w końcu przekonaliśmy się do Halloween?

Polacy coraz chętniej biorą udział w Halloween © JenkoAtaman - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W okresie Wszystkich Świętych Polacy jak co roku tłumnie odwiedzą cmentarze. Czy jednak będą hołdować również amerykańskiej tradycji Halloween? Z badania zrealizowanego na zlecenie firmy finansowej Wonga wynika, że takie plany posiada co czwarty Polak. W tej grupie dominują młodzi ludzie. Dla 18 proc. z nas Halloween oznacza przede wszystkim wydatki na napoje, jedzenie i okolicznościowe dekoracje.

Przeczytaj także: Święto Zmarłych czy Halloween?

Jak dowodzi badanie, które Kantar Millwardbrown zrealizował dla Wonga Polska, tym roku świętować Halloween ma zamiar 24 proc. Polaków, głównie ludzie młodzi i mieszkańcy największych metropolii.

I wprawdzie Halloween cieszy się największą popularnością pośród najmłodszych (w tym roku obchodzić je będzie 41 proc. respondentów w wieku 15-24), to widać również, że tradycja ta nie jest obojętna również starszym Polakom - plany na to święto ma 19 proc. osób powyżej 60 roku życia. 28 proc. zwolenników Halloween to przedstawiciele miast powyżej 500 tys. mieszkańców i prawie 1/4 mieszkańców wsi (23 proc.).

Dla 18 proc. ankietowanych udział w Halloween oznacza konieczność poniesienia wydatków. 12 proc. ankietowanych osób zamierza przeznaczyć na ten cel ponad 100 zł.

Najwięcej Polaków zadeklarowało, że w związku z Halloween czekają ich wydatki na zakup napojów i jedzenia (37 proc.) oraz dekoracji (33 proc.), co sugeruje, że eventy halloween’owe organizujemy głównie samodzielnie. Wydatki na gotowy kostium zamierza ponieść 15 proc. ankietowanych, a na udział w zorganizowanej imprezie – 14 proc. badanych.

Gotowe przebranie może kosztować od kilku złotych (np. zęby wampirze) do nawet kilkuset (w wersji z pełnym gotowym strojem i profesjonalnym makijażem). Wydatki na ten cel zamierzają ponieść przede wszystkim osoby z grupy wiekowej 25-39 lat (27 proc. wobec 9 proc. w grupie wiekowej 15-24).

fot. mat. prasowe

Wydatki na Halloween

W związku z Halloween czekają nas przede wszystkim wydatki na zakup napojów i jedzenia (37 proc.).


W Polsce nie są prowadzone takie statystyki, ale amerykańska National Retail Federation podaje, że w tym roku wśród dorosłych najpopularniejsze będą kostiumy wiedźm, wampirów, zombie i piratów oraz filmowych super bohaterów. A wśród dzieci stroje księżniczek, Batmana i postaci z Gwiezdnych Wojen.

Za udział w zorganizowanej imprezie zapłacić zamierzają głownie mieszkańcy dużych miast (26 proc. wobec 17 proc. przedstawicieli miast do 100 tys. mieszkańców i 7 proc. mieszkańców wsi).

Halloween to znany zwyczaj, który przywędrował do Polski ze Stanów Zjednoczonych. W związku z jego obchodami 31 października co roku miliony ludzi na całym świecie przebierają się w stroje jak z horrorów, robią lampiony z dyni i uczestniczą w przebieranych imprezach, a dzieci zbierają cukierki. Halloween bije rekordy popularności przede wszystkim za oceanem. Jak podaje National Retail Federation, w tym roku Amerykanie przeznaczą na wydatki związane tym świętem łącznie ponad 8,6 mld dolarów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: