eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Obsługa klienta: zawody męskie i kobiece

Obsługa klienta: zawody męskie i kobiece

2012-04-22 00:15

Obsługa klienta: zawody męskie i kobiece

Gdzie wolimy być obsługiwani przez kobiety © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Stereotypy nadal działają na klientów. Choć tyle mówi się o równouprawnieniu to wciąż dzielimy branże na typowo kobiece lub męskie i mamy konkretne preferencje co do płci sprzedawców - głosi raport z badania Programu Jakość Obsługi.

Przeczytaj także: Damskie i męskie zawody: podział, który odchodzi do lamusa?

Kobieta-mechanik? Nie, dziękuję

Warsztat samochodowy, salon motoryzacyjny, sklepy AGD RTV, komputerowe czy banki i firmy ubezpieczeniowe to miejsca, gdzie niechętnie korzystamy z obsługi kobiet. Wyniki badania Programu Jakość Obsługi www.jakoscobslugi.pl, w którym wzięło udział 2 tys. konsumentów z całej Polski pokazują, że w niektórych branżach płeć obsługi ma naprawdę ogromne znaczenie.

Okazuje się, że w większości z badanych branż preferencje co do wyboru obsługi są bardzo podobne u klientów obu płci. Prawie tyle samo kobiet i mężczyzn woli kobiety w salonach fryzjerskich, w sklepach spożywczych oraz drogeriach i perfumeriach. Aż 62% klientek i 68% klientów zdecydowanie woli też trafić do lekarki, a nie lekarza, a w aptece do farmaceutki. Gdzie jeszcze mężczyźni chcą być obsługiwani przez kobiety? 7 na 10 przyznaje, że w hotelach i biurach podróży, a 8 na 10 w restauracjach i kawiarniach. Najmniej, i to także klientom obu płci, pasują sprzedawczynie w firmach z branży AGD, RTV, komputery, multimedia (tylko 6% woli obsługę kobiet) oraz motoryzacja (4%).

fot. mat. prasowe

Gdzie wolimy być obsługiwani przez kobiety

W restauracjach preferujemy obsługę mężczyzn


Chyba nikogo nie zaskoczy fakt, że zdecydowana większość klientów to właśnie mężczyzn widzi w roli mechaników i speców od motoryzacji oraz sprzętu elektronicznego, AGD RTV czy komputerów. Z kolei niespecjalnie oczekujemy męskiej obsługi w firmach z branży kosmetycznej, w SPA, salonach fryzjerskich, w sklepach odzieżowych, obuwniczych, salonach jubilerskich oraz sklepach spożywczych. Za to w sprawach finansowych i ubezpieczeniowych 6 na 10 klientek i tyle samo klientów szuka porady mężczyzny. Co ciekawe
zdecydowana większość klientów chcąc kupić odzież lub kosmetyki zwraca się do sprzedających je kobiet. Za to aż 60% klientek woli męską obsługę w restauracjach, pizzeriach i kawiarniach.

fot. mat. prasowe

Gdzie wolimy być obsługiwani przez mężczyzn

Jeśli mechanik, to zdecydowanie mężczyzna


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: