eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Narzędzia PR w Internecie

Narzędzia PR w Internecie

2007-02-06 13:49

Przeczytaj także: e-Społeczności w działaniach PR


Większość witryn firmowych, pomimo realizowania odmiennych funkcji zawiera pewne stałe grupy elementów-funkcjonalności. Oprócz strony głównej, służącej czytelnej i atrakcyjnej wizualnie prezentacji podstawowego profilu firmy oraz stanowiącej "bramę" do nawigacji po całym serwisie, witryny z reguły zawierają szczegółowy opis firmy, jej historię, ogólną ofertę oraz dane kontaktowe - adres, telefony, email.

Powyższy opis dotyczy raczej minimalistycznej wersji witryny firmowej. W rozbudowanej wersji witryna powinna być wzbogacona o dodatkowe treści i narzędzia. I tak może zawierać cenniki, informacje o podmiotach współpracujących, listy referencyjne, wyszukiwarkę po zasobach witryny i całego internetu, mapę serwisu, spis stron (z krótkim opisem, co jest na stronie), małą bazę wiedzy z branży działalności firmy.

Na znaczne ułatwienie dostępu do informacji pozwala newsletter, który dzięki systemom e-mailingowym można łatwo modyfikować dla poszczególnych grup docelowych, tworząc ściśle sprofilowany do wymagań i oczekiwań różnych grup odbiorców przekaz.

Ważnym elementem budowania relacji użytkowników witryny firmowej z komórkami PR i marketingu w przedsiębiorstwie jest możliwość rejestracji użytkowników i personalizowania witryny. Część witryny może być dostępna tylko dla wybranych - czyli starannie sprofilowanych - odbiorców. Grupą taką mogą być zarówno dziennikarze i inni przedstawiciele mediów (w przypadku komunikacji PR) jak i klienci (w przypadku komunikacji marketingowej).

Umożliwienie dostępu do części firmowego serwisu jedynie wybranym osobom dodatkowo wzmacnia więź z firmą i możliwości oddziaływania na takie osoby. Staranne sprofilowanie pozwala na personalizację przekazu oraz - dzięki dodatkowym narzędziom - dokładną analizę zachowania tej grupy podczas zwiedzania firmowej witryny, pozwalającą ocenić potrzeby tej grupy.

Rejestracja użytkowników (związana z przekazaniem podstawowych informacji o nich) i personalizowanie witryny pozwala też na bardzo selektywny przekaz, kierowany do pożądanych osób, co jest podstawą działań PR. W wielu witrynach firmowych rejestracja jest wymagana np. dla przedstawicieli mediów, zyskują oni wtedy dodatkowe funkcjonalności, niedostępne dla przeciętnych użytkowników takiego serwisu. Korzyści oczywiście są obustronne - firma zyskuje bazę mediów zainteresowanych informacjami, przedstawiciele mediów zaś otrzymują dostęp do informacji oraz dodatkowe kanały komunikacji z firmą.

Standardowa sekcja dla dziennikarzy zawiera system umożliwiający publikację i dystrybucję informacji prasowych, archiwum materiałów dla prasy oraz narzędzia umożliwiające bezpośredni kontakt dziennikarzy ze działem PR firmy.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 6

następna

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: