eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?

2018-07-18 13:56

Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?

Największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji © brat82 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował czerwcowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 38% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną.

Przeczytaj także: Branża handlowa nie szczędzi na reklamę

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W czerwcu osiągnęły one pułap 368,5 mln zł, co stanowiło 38% wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczyło budżety, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W czerwcu na reklamę najwięcej wydała branża handlowa.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Tradycyjnie już największe wydatki reklamowe dotyczą telewizji (przeszło 40% w każdej dziedzinie). Widać również, że handel dość chętnie inwestuje w reklamę radiową.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Najwięcej pieniędzy płynie na reklamę w telewizji.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w czerwcu przeznaczył ponad 55 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Biedronka, Euro RTV AGD oraz Kaufland.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

W czerwcu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz stale obecnych z dużymi budżetami sklepów z elektroniką (30 proc.) i dyskontów (28 proc.) – pojawiły się także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

Niemal 60% reklam dotyczyła dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W czerwcu marka Molekin po raz kolejny wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – niemal 8 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach z nieco mniejszymi wynikami znalazły się Ibuprom (często obecny w zestawieniu IMM), Litrosal Zdrovit, Perspiblock oraz Steper.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

Największe wydatki reklamowe wygenerował Molekin.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


Wśród bardzo szerokiego wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (20 proc.) oraz suplementy diety. Dalej można wymienić m.in. produkty związane z kategorią „uroda”, witaminy i minerały, a także preparaty wspomagające trawienie.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Farmacja najczęściej reklamuje tabletki przeciwbólowe.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W czerwcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył niemal 9,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują BGŻ BNP Paribas, Obligacje Skarbowe, Alior Bank oraz ING – wszystkie z dosyć wyrównanymi wynikami.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

W czerwcu największy budżet na reklamę przeznaczyło mBank.


Finanse: typy reklamowanych usług


W czerwcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (61 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, inwestycji oraz kart płatniczych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

W czerwcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


T-mobile wskoczył na pierwsze miejsce w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej, wyprzedzając Plus, Orange, Play oraz Cyfrowy Polsat.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

W czerwcu najczęściej reklamowano ofertę T-Mobile


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży komunikacyjnej większość czerwcowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (30 proc.). Dalej zmonitorowaliśmy oferty na kartę, reklamy telewizji cyfrowej, oferty na abonament i łączone (TV, Internet i telefon).

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W czerwcu w pierwszej piątce marek z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych dane IMM pokazują niewielkie różnice w budżetach, dlatego dla lepszej czytelności wykres pokazuje skalę w tysiącach złotych. Na pierwszym miejscu znalazł się Mercedes, a tuż za nim Toyota, Nissan, Opel oraz Skoda.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Mercedesa i Toyoty.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w czerwcu 71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, vanów, ASO oraz części samochodowych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 maja 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: