eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › wadliwe produkty
  • Wadliwe produkty: nowe przepisy o ochronie konsumentów przyjęte

    Wadliwe produkty: nowe przepisy o ochronie konsumentów przyjęte

    09:33 13.03.2024

    ... miały zastosowanie do produktów wprowadzanych na rynek 24 miesiące po wejściu w życie tej dyrektywy. Kontekst Nowa dyrektywa w sprawie odpowiedzialności za wadliwe produkty aktualizuje istniejące przepisy, które mają prawie 40 lat, odzwierciedlając pojawienie się nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, wzrost zakupów online ... WIĘCEJ

    Tematy: odpowiedzialność za produkty wadliwe, produkty wadliwe, wadliwe produkty, produkty niebezpieczne
  • Odpowiedzialność za produkty wadliwe - jakie zmiany w dyrektywie unijnej?

    Odpowiedzialność za produkty wadliwe - jakie zmiany w dyrektywie unijnej?

    13:01 20.10.2023

    ... Parlamencie Europejskim zatwierdziły wstępną wersję nowych przepisów, które wprowadzają jednolite dla całej wspólnoty zasady przyznawania odszkodowań za szkody spowodowane przez wadliwe produkty. Odpowiedzialnością za wytwarzane przez siebie towary mają zostać objęci także producenci, którzy nie mają siedziby na terenie UE. Nowe przepisy ... WIĘCEJ

    Tematy: odpowiedzialność za produkty wadliwe, produkty wadliwe, wadliwe produkty, produkty niebezpieczne
  • Polska dba o bezpieczeństwo produktów

    Polska dba o bezpieczeństwo produktów

    13:14 14.03.2023

    ... niebezpiecznych (np. decyzji Prezesa UOKiK). Dzięki platformie Safety Gate/RAPEX możliwa jest szybka eliminacja z rynku produktów niebezpiecznych. System Safety Gate/RAPEX obejmuje produkty nieżywnościowe przeznaczone dla konsumentów oraz takie, co do których istnieje prawdopodobieństwo, że mogą zostać przez nich użyte. Rejestr nie zawiera ... WIĘCEJ

    Tematy: bezpieczeństwo produktów, wadliwe produkty, ochrona konsumentów, produkty niebezpieczne
  • Wadliwe wykonanie dzieła: czy zamawiający musi je odebrać?

    Wadliwe wykonanie dzieła: czy zamawiający musi je odebrać?

    00:41 20.03.2015

    Przyjmijmy, że wykonawca dzieła wykonał je wadliwie – urządzenie ma wady fizyczne, które zostały dostrzeżone przez zamawiającego jeszcze przed odbiorem dzieła. Wykonawca jednak domaga się od zamawiającego, aby dzieło odebrał. Co w takiej sytuacji powinien zrobić zamawiający? Czy może odmówić odbioru dzieła? Czy też powinien je odebrać, a następnie ... WIĘCEJ

    Tematy: wykonanie dzieła, dzieło, wadliwe wykonanie dzieła, odbiór dzieła
  • Odpowiedzialność szpitali za szkody wyrządzone wadliwym sprzętem

    Odpowiedzialność szpitali za szkody wyrządzone wadliwym sprzętem

    13:15 18.06.2012

    ... zastosowania unijnych przepisów o odpowiedzialności za produkty wadliwe. W powyższym wyroku ETS zinterpretował przepisy dyrektywy Rady 85/374/EWG z dnia 25 lipca 1985 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich dotyczących odpowiedzialności za produkty wadliwe (Dz. Urz. WE L 210 z 7 sierpnia ... WIĘCEJ

    Tematy: odpowiedzialność za produkty wadliwe, odpowiedzialność szpitali za szkody, wadliwy sprzęt, wadliwe produkty
  • Rękojmia za wady rzeczy kupionej

    Rękojmia za wady rzeczy kupionej

    13:25 24.04.2012

    O wadliwości rzeczy decyduje brak cech, o których istnieniu zapewnia sprzedawca. Jeżeli według sprzedawcy rzecz nie ma wad, to kupujący nie musi badać rzeczy pod tym kątem. Obdarza on zaufaniem sprzedającego w tym zakresie i nieuczciwe działania sprzedawcy powodują, iż upływ terminów określonych w kodeksie cywilnym nie zamyka drogi kupującemu do ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia i gwarancja, wadliwe produkty
  • Wadliwy towar a prawa kupującego

    Wadliwy towar a prawa kupującego

    11:03 27.10.2011

    Jeśli kupiony towar jest wadliwy, można skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową lub z gwarancji, jeśli została ona udzielona. Należy jednak pamiętać, że niezbadanie rzeczy po jej kupnie oraz niezgłoszenie w terminie wad może dla kupującego oznaczać utratę przysługujących mu uprawnień. Transakcje ... WIĘCEJ

    Tematy: niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego, wadliwe produkty
  • Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?

    Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?

    10:48 15.11.2010

    Nadchodzi okres przedświątecznej gorączki zakupów. Może okazać się, że aparat cyfrowy, który kupimy w prezencie, zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, porady dla konsumentów, ochrona konsumentów
  • Wadliwy towar: jakie mamy prawa?

    Wadliwy towar: jakie mamy prawa?

    12:44 13.10.2010

    Czesto psujące się telefony, przemakające buty czy wybrakowany sprzęt elektroniczny. Te problemy nie są konsumentom obce, dlatego warto przypomnieć jakie prawa przysługują osobom zmagającym się z wadliwymi towarami. Często zdarza nam się kupić towar, który po pewnym czasie użytkowania zaczyna wykazywać jakieś wady. Bywa też, szczególnie gdy ... WIĘCEJ

    Tematy: wadliwy towar, wadliwe produkty, niezgodność towaru z umową, prawa konsumentów
  • Wadliwy towar nie musi być tańszy

    Wadliwy towar nie musi być tańszy

    13:14 06.08.2010

    Sprzedawca nie musi obniżać ceny wadliwego towaru - tak jednogłośnie zdecydował w czwartek (05.08.2010 r.) Sejm. Nowelizacja zmniejszy obciążenia biurokratyczne przedsiębiorców i urzędników (inspekcji i organów skarbowych). Znosi bowiem obowiązek określania szczegółowej charakterystyki jakościowej towaru lub usługi i obniżenia cen w przypadkach, ... WIĘCEJ

    Tematy: wadliwe produkty, wadliwy towar, ceny towarów, ustawa o cenach

 

1 2 3

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: