-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
11:16 23.11.2023
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny -
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
00:22 22.11.2023
Przed nami Black Friday, czyli gorący okres promocji, na który wielu z nas czeka z niecierpliwością. Sklepy kuszą konsumentów akcjami promocyjnymi w styli "3 za 2", "1+1", czy rabatami zniżkowymi. Wielu korzysta z takich okazji, szczególnie w kontekście zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i możliwości zakupu prezentów w niższych cenach. Co ...
Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, ceny -
Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus
13:30 21.11.2023
W tradycyjny Black Friday i Cyber Monday wchodzimy z nowymi regulacjami Dyrektywy Omnibus, obowiązującymi od 1 stycznia 2023 roku. Te nowe przepisy dotyczące promocji wymagają uwagi zarówno od konsumentów, jak i przedsiębiorców. Przed świętami, warto zrozumieć, jak dostosować zasady promocji i sprzedaży do nowych wytycznych. Właściciele sklepów ...
Tematy: Omnibus, Black Friday, Cyber Monday, zakupy -
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
12:00 20.11.2023
... dzięki któremu mogliby zweryfikować hasła marketingowe obiecujące wyjątkowe okazje. Po zmianie prawa wystarczy, że zapoznają się z najniższą ceną z 30 dni przed obniżką, ... o godz. 13:00 zapraszamy na najnowszy odcinek webinaru, tym razem na temat prawa do reklamacji usług - „U fryzjera, mechanika, w pralni… czyli jak skutecznie reklamować usługi”. ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny -
Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?
00:40 05.11.2023
... wynikających z InfCenTiUU. Pewną wskazówką może być art. 8 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, który stanowi, że najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały m.in. o łącznej ...
Tematy: cena, ceny, polityka cenowa, zarządzanie cenami -
Prawo do naprawy: zachęty dla konsumentów do naprawiania produktów
09:21 26.10.2023
... W środę Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów przyjęła stanowisko w sprawie nowego "prawa do naprawy" dla konsumentów, przy 38 głosach za, 2 przeciw i braku ... jest ona droższa niż wymiana, jest faktycznie niemożliwa lub jest niewygodna dla konsumenta. Europosłowie poparli zachęty dla konsumentów do wyboru naprawy zamiast wymiany w okresie ...
Tematy: prawo do naprawy, prawa konsumentów, prawa konsumenta, gwarancja -
5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania
08:48 18.09.2023
... zaangażowania klienta. Znamy sztuczki stosowane przez przewoźników, wobec czego możemy zarządzać sprawą tak, by zakończyła się pozytywnie – z pełnym uwzględnieniem praw konsumenta – mówi Mariusz Białkowski z DelayFix. Każdego dnia wiele lotów ulega opóźnieniom lub zostaje odwołanych. Liczba takich incydentów jest różna – zależna od ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, odwołany lot -
Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jak stosować nowe przepisy?
13:05 23.08.2023
... . Wydaje się, że urząd ograniczył faktycznie przypadki, kiedy nie trzeba informować o obniżonej cenie – mówi radca prawny Maciej Bednarek, specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych z Kancelarii Adwokackiej Pałucki & Szkutnik. Kiedy zastosować dyrektywę Omnibus w programie lojalnościowym? Rabaty i obniżki oferowane uczestnikom programów ...
Tematy: Omnibus, programy lojalnościowe, program lojalnościowy, obniżki cen -
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
00:20 30.05.2023
... 13 ustawy o prawach konsumenta: przedsiębiorca może wyłączyć prawo do odstąpienia, jeśli konsument wyraził zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od umowy oraz jeśli przed rozpoczęciem dostarczania treści cyfrowych konsument został poinformowany o utracie prawa odstąpienia od umowy. Od ...
Tematy: dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce -
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
09:02 11.04.2023
... dyrektywy towarowej jest wprowadzenie nowego rozdziału do ustawy o prawach konsumenta dotyczącego reklamacji konsumenckiej. Oznacza to, że jeśli złożymy reklamację jako konsument czy przedsiębiorca na prawach konsumenta, to zastosowanie będzie miała właśnie ustawa o prawach konsumenta, a nie kodeks cywilny – jakkolwiek przepisy dotyczące rękojmi za ...
Tematy: dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce, e-sklepy -
Okulary na gwarancji
13:43 09.11.2018 PORADA
Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja -
Zaginiony przelew zagraniczny
16:52 10.10.2018 PORADA
Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ...
Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego -
Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość
01:45 09.09.2018 PORADA
Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ...
Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie -
Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym
13:34 27.07.2018 PORADA
Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ...
Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?
15:41 21.06.2018 PORADA
Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta -
Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?
10:34 12.03.2018 PORADA
Witam, co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki ...
Tematy: mechanik, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta, reklamacja -
Gwarancja . Kto płaci za dojazd?
14:14 30.01.2018 PORADA
Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a nasze produkty ...
Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd -
Nierzetelny mechanik samochodowy
08:57 01.12.2017 PORADA
Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ...
Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego -
Negatywne rozpatrzenie reklamacji
21:08 18.09.2017 PORADA
Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił ...
Tematy: prawa konsumenta, obowiązki sprzedawcy, reklamacja, odmowa reklamacji