eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyprawa konsumenta

prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne

  • Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole

    Prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole

    00:15 15.03.2025

    ... Łuczak, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska. – Zdaniem zdecydowanej większości Polaków, prawa konsumenckie powinny być elementem edukacji w szkole ponadpodstawowej. Z tym twierdzeniem w sposób ... cyklicznego Barometru Providenta, przygotowanego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. W obu przypadkach polscy konsumenci największą uwagę zwracają na cenę ...

    Tematy: Światowy Dzień konsumenta, konsument, konsumenci, prawa konsumenta
  • Odszkodowanie od linii lotniczych - nawet jeśli to wycieczka z biura podróży

    Odszkodowanie od linii lotniczych - nawet jeśli to wycieczka z biura podróży

    09:53 14.03.2025

    ... Sprawa została skierowana do sądu, a ostatecznie zakończyła się orzeczeniem TSUE z dnia 6 marca 2025 r., w sprawie C-20/24, które potwierdziło prawa pasażerów do odszkodowania. Jak dodaje ekspert ds. prawa pasażerów AirCashBack adwokat David Janoszka, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej jednoznacznie orzekł, że karta pokładowa stanowi jeden ...

    Tematy: opóźniony lot, odszkodowanie za opóźniony lot, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych
  • Wizz Air ukarany za naruszanie praw konsumentów

    Wizz Air ukarany za naruszanie praw konsumentów

    08:55 10.03.2025

    ... linie lotnicze Wizz Air stosowały nieuczciwe praktyki i naruszały prawa konsumentów. Przewoźnik został zobowiązany do wypłaty rekompensat w wysokości 40 euro na osobę. Łącznie ... Wizz Air, bez uzyskania wyraźnej zgody pasażerów. Sąd orzekł, że praktyka ta narusza prawa konsumentów. Ważność voucherów Bony były ważne tylko przez 12 miesięcy, co sąd ...

    Tematy: Wizz Air, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawa konsumenta, prawa konsumentów
  • Pasażerka wygrała od Ryanair odszkodowanie za opóźniony lot

    Pasażerka wygrała od Ryanair odszkodowanie za opóźniony lot

    10:27 03.03.2025

    Zdarza się, że linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania za opóźniony lot. Jednak, jak pokazuje przykład pasażerki Ryanair lecącej z Dublina do Londynu, warto odwoływać się od takich decyzji i dochodzić swoich praw. Sytuację opisują eksperci AirCashBack. Co się wydarzyło podczas lotu Ryanair Lot Ryanair z Dublina do Londynu został opóźniony z ...

    Tematy: odszkodowanie za opóźniony lot, opóźniony lot, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych
  • Odszkodowanie za opóźniony, odwołany lub zakłócony lot - gotówka, bony czy mile?

    Odszkodowanie za opóźniony, odwołany lub zakłócony lot - gotówka, bony czy mile?

    09:05 24.02.2025

    Pasażerowie, których lot został opóźniony lub odwołany, czy nie mogli wejść na pokład z powodu overbookingu, mają prawo do odszkodowania. Unijne rozporządzenie nakazuje jego wypłatę w formie pieniężnej. Jednak linie lotnicze proponują inne formy rekompensaty, takie jak bony podróżne lub punkty w programach lojalnościowych. Czy pasażer musi się na ...

    Tematy: opóźniony lot, odwołany lot, odszkodowanie za odwołany lot, odszkodowanie za opóźniony lot
  • Jak zrezygnować z subskrypcji?

    Jak zrezygnować z subskrypcji?

    11:23 20.02.2025

    ... , (first name and last name) Co z prawem do odstąpienia w ciągu 14 dni? Jak najbardziej nam przysługuje. Pamiętajmy jednak że, skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy, będzie oznaczało konieczność zapłaty za świadczenia spełnione do tego momentu. UWAGA! Często nie są to firmy z Polski ...

    Tematy: jak zrezygnować z subskrypcji, subskrypcja, subskrypcje, usługi abonamentowe
  • 4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy

    4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy

    13:44 03.02.2025

    ... ma działalność zarejestrowaną w … Holandii. Kim są wrażliwi konsumenci? Zgodnie z badaniem Komisji Europejskiej aż 43% obywateli Unii Europejskiej uważa się za konsumenta wrażliwego, czyli podatnego na zagrożenia. Za konsumentów wrażliwych uważa się m.in. konsumentów posiadających problemy zdrowotne, finansowe, mających trudną sytuacje zawodową ...

    Tematy: sklep internetowy, e-sklep, zakupy online, zakupy internetowe
  • P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK

    P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK

    09:42 22.01.2025

    Prezes UOKiK postawił firmom P4 oraz Netii zarzuty nieprawidłowego prezentowania cen z rabatem - tak jak cen standardowych. Taka praktyka może wprowadzać konsumentów w błąd. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółkom grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotów. Przedstawianie ceny z rabatem Zarówno P4 (operator sieci Play) jak i Netia w przekazach ...

    Tematy: P4, Netia, Play, ceny
  • Lot opóźniony przez strajk na lotnisku: jakie prawa pasażera?

    Lot opóźniony przez strajk na lotnisku: jakie prawa pasażera?

    11:26 16.01.2025

    ... do statusu swojego lotu, co wymusza wielogodzinne oczekiwanie na lotniskach, brakiem jasnych informacji ze strony przewoźników, co dodatkowo potęguje stres. Prawa pasażera w przypadku strajków na lotniskach Unijne przepisy, a w szczególności rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 261/2004 w sprawie ustalania wspólnych zasad ...

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot
  • Tutlo z zarzutami UOKiK

    Tutlo z zarzutami UOKiK

    10:35 09.12.2024

    ... wysokość wynagrodzenia wyliczonego przez Tutlo oraz zrzeczenie się dalszych roszczeń przez konsumenta. Dokument był wysyłany elektronicznie w sposób sugerujący, że jego zaakceptowanie jest niezbędne do zakończenia współpracy. Podpisanie porozumienia przez konsumenta mogło w rzeczywistości pogorszyć jego sytuację. W razie sporu ze spółką mógłby mieć ...

    Tematy: Tutlo, UOKiK, kursy językowe, e-learning
  • Okulary na gwarancji

    Okulary na gwarancji

    13:43 09.11.2018 PORADA

    Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja
  • Zaginiony przelew zagraniczny

    Zaginiony przelew zagraniczny

    16:52 10.10.2018 PORADA

    Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ...

    Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego
  • Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    01:45 09.09.2018 PORADA

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ...

    Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie
  • Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    13:34 27.07.2018 PORADA

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ...

    Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    15:41 21.06.2018 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący  jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ...

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta
  • Ładowarka do laptopa

    Ładowarka do laptopa

    22:15 06.05.2018 PORADA

    Podczas podłączania ładowarki do kontaktu iskrzyło, więc kupiłam nową ładowarkę. Na początku było dobrze, nie iskrzyło ale teraz jest znów to samo. Czy to wina laptopa?

    Tematy: ładowarka, laptop, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    10:34 12.03.2018 PORADA

    Witam, co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki ...

    Tematy: mechanik, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta, reklamacja
  • Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    14:14 30.01.2018 PORADA

    Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a  nasze produkty ...

    Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd
  • Nierzetelny mechanik samochodowy

    Nierzetelny mechanik samochodowy

    08:57 01.12.2017 PORADA

    Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ...

    Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego
  • Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    21:08 18.09.2017 PORADA

    Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił ...

    Tematy: prawa konsumenta, obowiązki sprzedawcy, reklamacja, odmowa reklamacji

poprzednia  

1 2 3 ... 10 ... 50 ... 51

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: