eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › naruszenie praw konsumentów
  • UOKiK: reklama SKOK wprowadzała w błąd

    UOKiK: reklama SKOK wprowadzała w błąd

    12:35 25.02.2010

    ... . Decyzja nie jest ostateczna. Spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd przypomina konsumentom, którzy zostali wprowadzeni w błąd, że mogą w takiej sytuacji skorzystać z pomocy m.in. rzeczników konsumentów. Dochodzenie roszczeń może ułatwić im również ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Zgodnie ... WIĘCEJ

    Tematy: SKOK, reklama SKOK, nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd
  • UOKiK: operatorzy telekomunikacyjni ukarani za reklamy

    UOKiK: operatorzy telekomunikacyjni ukarani za reklamy

    12:24 26.01.2010

    ... ; Telefonia cyfrowa za 1 zł przez 2 miesiące – m.in. takimi hasłami Aster, Vobis oraz operator sieci Era kusiły konsumentów. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznała, że spółki wprowadziły konsumentów w błąd i nałożyła karę finansową w łącznej wysokości ponad 9 mln zł. Prezes UOKiK stale monitoruje rynek usług telekomunikacyjnych ... WIĘCEJ

    Tematy: operatorzy telekomunikacyjni, nieuczciwe reklamy, reklama wprowadzająca w błąd, naruszenie praw konsumentów
  • UOKiK ukarał PZU

    UOKiK ukarał PZU

    13:05 14.01.2010

    ... przedsiębiorcy zaniechanie stosowania zakwestionowanych klauzul. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka ma prawo odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK wnikliwie przygląda się sytuacji konsumentów na rynku ubezpieczeniowym. Przykładem działań Urzędu jest raport z kontroli wzorców umownych ubezpieczeń na życie, który zostanie ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, PZU, prawa konsumentów, interesy konsumntów
  • UOKiK: PKP Intercity ukarane 2,2 mln zł

    UOKiK: PKP Intercity ukarane 2,2 mln zł

    13:16 05.01.2010

    ... Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W toku postępowania spółka zaprzestała stosowania większości z zakwestionowanych postanowień. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w grudniu 2008 roku zakwestionował podobną praktykę stosowaną przez spółkę PKP Przewozy Regionalne. Zarzuty UOKiK dotyczyły w szczególności ograniczania praw podróżujących na ... WIĘCEJ

    Tematy: PKP Intercity, prawa konsumentów, naruszenie praw konsumentów, nieuczciwe klauzule
  • Portale sprzedające dzwonki na telefon nieuczciwe

    Portale sprzedające dzwonki na telefon nieuczciwe

    10:39 23.11.2009

    ... w lutym i w maju włoskie organy wykonawcze nałożyły na 9 dużych przedsiębiorstw, którym udowodniono naruszenie prawa, pokaźne kary na łączną kwotę około 2 mln euro. ... euro. Komisarz UE ds. konsumentów, Meglena Kunewa, powiedziała: „To ogólnounijne dochodzenie zostało przeprowadzone w odpowiedzi na setki skarg od rodziców i konsumentów z wielu różnych ... WIĘCEJ

    Tematy: dzwonki na telefon, prawa konsumentów, Komisja Europejska, Unia Europejska
  • Szkoła językowa TFLS ukarana przez UOKiK

    Szkoła językowa TFLS ukarana przez UOKiK

    12:20 27.10.2009

    ... rzecznika konsumentów. Udzieli on także porady wtedy, gdy nie jesteśmy pewni czy wszystkie postanowienia umowy są dla nas korzystne. Adresy rzeczników konsumentów znajdziemy na stronie internetowej Urzędu. Szczegółowych informacji udziela także Federacja Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich ... WIĘCEJ

    Tematy: szkoły językowe, nieuczciwe umowy, naruszenie praw konsumentów, niedozwolone klauzule
  • UOKiK: Enion łamał prawa konsumentów

    UOKiK: Enion łamał prawa konsumentów

    02:05 19.10.2009

    ... być podstawą do stwierdzenia z całą pewnością, że urządzenie nie funkcjonuje poprawnie. Tym samym nie można na podstawie tych wyników obciążać konsumentów kosztami jego przeprowadzenia. Podstawę taką może stanowić jedynie badanie laboratoryjne. Ponadto UOKiK zakwestionował także sposób postępowania przedstawicieli spółki przy sprawdzaniu ... WIĘCEJ

    Tematy: Enion, prawa konsumentów, Zakłady Energetyczne ENION, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Biuro Triada: 4 mln zł kary od UOKiK

    Biuro Triada: 4 mln zł kary od UOKiK

    12:49 09.10.2009

    ... usług, że mają możliwość dochodzenia swoich praw. Niewywiązywanie się przedsiębiorcy z kontraktu, niższy standard hotelu niż przewidywała umowa czy zmieniony program wyjazdu, to nadal jedne z najczęstszych problemów konsumentów korzystających z usług biur podróży. Jak wynika z danych Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, które zajmuje się obsługą ... WIĘCEJ

    Tematy: biur Triada, biura podróży, nieuczciwe umow, nieuczciwe praktyki handlowe
  • UOKiK: więcej skarg na usługi bankowe

    UOKiK: więcej skarg na usługi bankowe

    04:13 25.09.2009

    ... wynika, że 22 proc. konsumentów finansujących w ten sposób zakup nieruchomości odczuło niekorzystny sposób przeliczania kursu waluty obcej (UOKiK, 2009 rok). W ramach swoich kompetencji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi szereg działań mających wyeliminować z rynku godzące w interesy konsumentów nieuczciwe praktyki stosowane przez ... WIĘCEJ

    Tematy: usługi bankowe, banki, UOKiK, prawa konsumentów
  • Provident łamie prawa konsumentów?

    Provident łamie prawa konsumentów?

    11:39 17.08.2009

    ... wcześniej spłacimy zobowiązanie. Prezes Urzędu uznała, że postanowienie stosowane przez Provident Polska rażąco narusza interesy konsumentów i skierowała w tej sprawie pozew do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeżeli sąd podzieli argumenty Prezesa Urzędu, zakwestionowane postanowienie zostanie wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych ... WIĘCEJ

    Tematy: Provident, prawa konsumentów, nieuczciwe umowy, nieuczciwe praktyki handlowe

poprzednia  

1 ... 9 10 11 12

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: