eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Coraz więcej skarg na biura podróży

Coraz więcej skarg na biura podróży

2010-08-14 00:05

Coraz więcej skarg na biura podróży

Liczba pisemnych skarg na biura podróży jakie wpłynęły 2009r. do miejskich rzeczników konsumentów © fot. mat. prasowe

Polacy coraz częściej wybierają wypoczynek w zagranicznych kurortach. Wierzą, że obiecana w katalogu podróż do raju na ziemi będzie wakacjami ich życia. Jednak często okazuje się, że wymarzony urlop zmienia się koszmar. Co zrobić, by walczyć o swoje prawa? Wystarczy zgłosić zaistniałą sytuację do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta. Portal TwojaEuropa.pl sprawdził, kto i jak psuje nam wakacje.

Przeczytaj także: Bezpieczne wakacje first minute

Polacy coraz częściej wybierają wypoczynek w zagranicznych kurortach. Wierzą, że obiecana w katalogu podróż do raju na ziemi będzie wakacjami ich życia. Jednak często okazuje się, że wymarzony urlop zmienia się koszmar. Co zrobić, by walczyć o swoje prawa? Wystarczy zgłosić zaistniałą sytuację do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta.

"Każdego dnia zgłasza się do mojego biura co najmniej jeden niezadowolony z usług Biura Turystycznego klient" – mówi Longina Kaczmarek, Miejski Rzecznik Konsumenta w Szczecinie. Tak samo wygląda sytuacja w Białymstoku. - "W ubiegłym roku do naszego biura wpłynęło 40 skarg na biura podróży. W 2008 roku skarg było 31, w 2007 - 9, zatem można przyjąć, że liczba skarg się zwiększa" - ocenia Agata Lewkowska, z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Podobnie, chociaż nie aż tak dramatycznie wygląda sytuacja w innych miastach.

fot. mat. prasowe

Liczba pisemnych skarg na biura podróży jakie wpłynęły 2009r. do miejskich rzeczników konsumentów

Liczba pisemnych skarg na biura podróży jakie wpłynęły 2009r. do miejskich rzeczników konsumentów

Najwięcej skarg jest składanych w Bydgoszczy, w zeszłym roku było ich 118, podczas gdy rok wcześniej tylko 64.

Z analizy zgłoszonych spraw dotyczących organizacji imprez turystycznych wynika, że tendencja składania skarg jest wzrostowa – potwierdza Krzysztof Tomczak, Miejski Rzecznik Konsumentów. Mnóstwo uwag do jakości usług turystycznych mają także łodzianie. W zeszłym roku do miejskiego rzecznika wpłynęły 63 skargi. W Gdańsku oraz w Rzeszowie w pierwszej połowie 2010 złożono tylko 5 wniosków. Jednak wszystko przed nami, bo przecież mamy dopiero środek sezonu wakacyjnego. Większość skarg wpłynie dopiero w październiku.

Polacy poznają swoje prawa

Czy duża liczba skarg oznacza nierzetelność biur podróży? Niekoniecznie, bo zdaniem wielu rzeczników powód rosnącej liczny skarg jest inny.

"W mojej ocenie dzieje się tak nie dlatego, iż jakość usług organizatorów turystyki pogarsza się, lecz dlatego, iż większa liczba konsumentów wybiera wypoczynek zorganizowany, w szczególności za granicą" - uważa Lewkowska.

Oczywiście nie można się nie zgodzić z tą teorią, jednak należy również zwrócić uwagę na to, że coraz więcej mówi się o prawach konsumenta, coraz więcej jest również wygranych procesów w sprawach związanych z nie przestrzeganiem umów (również tych podpisywanych z biurem podróży) i niestety coraz więcej jest również nieuczciwych biur podróży.

"Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw i korzystają z nich składając każdego roku coraz więcej reklamacji. Składają je bardzo często do rezydenta bądź pilota już w trakcie trwania imprezy turystycznej. Do rzecznika konsumentów przychodzą zazwyczaj po pomoc w wyegzekwowaniu swoich praw" – ocenia Kaczmarek.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: