komunikacja marketingowa - wiadomości i porady tematyczne
-
Kreatywność w marketingu
11:01 28.09.2009
... – idą swoją drogą i nie zawsze mają czas, energię i ochotę, żeby bawić się w grę intelektualną z twórcami wysublimowanych przekazów. Naturalnie komunikacja marketingowa to tylko element marketingu. Również i w innych jego obszarach – programach lojalnościowych, schematach dystrybucji i akwizycji klienta, polityce cenowej, programach filiacyjnych ...
Tematy: komunikacja marketingowa, marketing, strategia marketingowa, marketing i sprzedaż -
Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?
07:15 30.07.2009
Insight może dobrze zidentyfikować każdy, kto wsłuchuje się w oczekiwania i potrzeby innej osoby. Ale twórcy reklam bywają zbyt zadufani w przypadku własnej intuicji. Bez insightu konsumenckiego działania marketingowe mogą być tak nieskuteczne, jak ogrzewanie przy otwartym oknie. Natomiast przy prawidłowo zidentyfikowanych, najważniejszych dla ...
Tematy: insight, działania marketingowe, kampanie reklamowe, kampanie marketingowe -
Działania PR: media relations warte uwagi
11:45 25.06.2009
Jednym z celów PR jest skupienie na firmie uwagi mediów. Public relations i dziennikarstwo są to bowiem obszary, które wzajemnie się przenikają i na siebie oddziałują. Dlatego też kontaktów z mediami nie można zaniedbać, gdyż może to doprowadzić do katastrofalnych skutków. Znaczenie współpracy z mediami w zakresie PR wynika z możliwości ...
Tematy: media relations, działania PR, współpraca z mediami, public relations -
Kampanie PR: nie rezygnuj w kryzysie
09:03 24.06.2009
... szerszą ekspozycję. Firmy podejmują działania z zakresu PR w następujących dziedzinach: stosunki z prasą (media relations) nadawanie rozgłosu produktowi komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem lobbying (kontakty z członkami ciał ustawodawczych i urzędników państwowych nakłaniające do określonych rozwiązań prawnych i administracyjnych) doradztwo ...
Tematy: kampanie PR, skuteczny PR, działania PR, komunikacja marketingowa -
Kreowanie marki na bazie emocji
13:17 13.06.2009
... – na dwóch poziomach: procedury/styl kontaktu z klientem oraz podobieństwa stylu zachowania pracownika do stylu konsumenta: sposobu reakcji, poczucia przez klienta tożsamości. Komunikacja – obszar, w którym odwoływanie się do emocji, próby wywołania określonych emocji są najbardziej rozwinięte, co nie znaczy, że przynosi największe korzyści ...
Tematy: kreowanie marki, marketing, branding, lovemark -
Pozycjonowanie marki - koncept
13:44 23.07.2008
Do niedawna dużą wagę do pracy nad konceptami przywiązywały jedynie największe korporacje. Ale użyteczna wiedza i sprawność tego narzędzia szybko przeniknęły do środowiska marketerów. Koncept strategiczny to po prostu opowieść, którą marketer opowiada o swojej marce. Każda marka musi przecież mieć swoją opowieść, najlepiej taką, w którą wierzą ...
Tematy: marka, kreowanie marki, komunikacja marketingowa, pozycjonowanie marki -
Strategia komunikacyjna: istotne wzbudzanie emocji
13:18 07.05.2008
... i kampania oparły się na bardzo silnym insighcie konsumenckim – „sieci komórkowe robią nas w balona”; klientom zaoferowano więc uczciwą cenę, jednak wyrazista komunikacja postawiła na młodą grupę docelową o lekko anarchizującym spojrzeniu na życie. 2007 – Zelmer 2007 Znam Zelmera od lat, miałem taki odkurzacz ...
Tematy: marka, kreowanie marki, wizerunek, komunikacja marketingowa -
Komunikacja werbalna: nazwy, slogany i hasła reklamowe
09:36 12.12.2007
... słowa, ale w takich przypadkach warto postarać się o tzw. Ochronę słowno – graficzną zabezpieczającą przed konkurencją graficzny sposób zapisu nazwy. Skuteczna nazwa marketingowa powinna odzwierciedlać tożsamość firmy lub produktu. Im lepiej nazwa komunikuje istotne dla marki wartości, jej cechy i unikalny charakter, tym lepiej ...
Tematy: reklama, marketing, komunikacja marketingowa, nazwa handlowa -
Komunikacja wizualna: digital signage w Polsce
01:26 11.11.2007
... 24 i 14). „Sposób doboru firm do badania i wielkość próby badawczej pozwoliły pokazać pewien trend – kierunek w którym będzie zmierzać komunikacja marketingowa. Badanie przeprowadzono wśród przedstawicieli firm potencjalnie najbardziej zainteresowanych nowymi technologiami, z dużą ilością oddziałów, wieloma pracownikami i odpowiednim budżetem. Ich ...
Tematy: digital signage, komunikacja wizualna, komunikacja marketingowa, marketing i reklama -
Rynek energetyczny: jak dotrzeć do klienta?
11:00 19.08.2007
Firmy energetyczne, a dokładniej pracownicy działów marketingu, mają przed sobą niełatwe zadanie wypromowania swojego przedsiębiorstwa w innych niż dotychczasowe warunkach funkcjonowania - podkreślają specjaliści z Pegasus Group. „Zadanie to wymaga przede wszystkim zmiany w sposobie myślenia i wprowadzeniu nowych kierunków w komunikacji. - ...
Tematy: rynek energetyczny, rynek energii, energia elektryczna, marketing


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem