eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › gwarancja
  • Reklamacja bez paragonu

    Reklamacja bez paragonu

    10:38 28.02.2013

    Każdy z nas spotkał się kiedyś z takim komunikatem. Co więcej, sama padłam ofiarą sprzedawcy, którego w żaden sposób nie udało się przekonać, że dysponuję innego rodzaju dowodem transakcji - potwierdzeniem zapłaty za towar kartą płatniczą. Na nic się zdały moje tłumaczenia. Sprzedawca (w tym przypadku spółka prowadząca międzynarodową sieć sklepów ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumentów, porady dla konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar

    Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar

    08:42 12.01.2012

    ... świadomy istnienia dwóch trybów odpowiedzialności za wady towaru – ustawowego i gwarancji. Są to dwa, zupełnie od siebie niezależne, postępowania. O ile jednak gwarancja może być wydana, ale nie musi, o tyle klient zawsze ma prawo skorzystać z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu ... WIĘCEJ

    Tematy: wadliwy towar, wadliwy produkt, postępowanie reklamacyjne, reklamacja towaru
  • Gwarancja jakości przy umowie o dzieło

    Gwarancja jakości przy umowie o dzieło

    13:47 04.01.2012

    ... jest rzeczą ruchomą, a zamówił je u przedsiębiorcy konsument, zamiast przepisów o rękojmi znajdą zastosowanie przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Gwarancja na wykonane dzieło Gwarancja jakości najczęściej udzielana jest w związku ze sprzedażą rzeczy. Z reguły udziela jej producent, choć nic nie stoi na przeszkodzie ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, gwarancja jakości, prawa konsumentów, prawo do reklamacji
  • Wadliwy towar a prawa kupującego

    Wadliwy towar a prawa kupującego

    11:03 27.10.2011

    Jeśli kupiony towar jest wadliwy, można skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową lub z gwarancji, jeśli została ona udzielona. Należy jednak pamiętać, że niezbadanie rzeczy po jej kupnie oraz niezgłoszenie w terminie wad może dla kupującego oznaczać utratę przysługujących mu uprawnień. Transakcje ... WIĘCEJ

    Tematy: niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego, wadliwe produkty
  • Rękojmia a gwarancja

    Rękojmia a gwarancja

    00:16 11.06.2011

    ... Tak więc to producent, sprzedający, decyduje co powinno być objęte w sprzedanym przez niego towarze gwarancją. Gwarancja ma zatem służyć zapewnieniu właściwej jakości sprzedanego towaru. Gwarancja ustanawiana w drodze dobrowolnej umowy bądź oświadczenia stanowi więc wyłącznie dodatkowe uprawnienie uzyskiwane przez kupującego od sprzedającego bądź ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, gwarancja, rękojmia i gwarancja
  • Reklamacja towaru: paragon nie jest konieczny

    Reklamacja towaru: paragon nie jest konieczny

    13:40 09.05.2011

    W wielu sklepach wyeksponowane są wywieszki o treści "podstawą reklamacji jest paragon", czy "bez paragonu reklamacji nie przyjmujemy". Tymczasem z żadnych przepisów nie wynika, aby paragon czy faktura VAT musiały być dołączane do reklamacji. Klient powinien wykazać, że kupił towar w danym sklepie, ale może to zrobić także w inny sposób niż ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, reklamacje, prawo do reklamacji, jak składać reklamację
  • Gwarancja lepiej ochroni konsumenta

    Gwarancja lepiej ochroni konsumenta

    14:02 04.03.2011

    ... wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawiało kupującego wynikających z niej uprawnień. Natomiast gwarancja niespełniająca innych ustawowych wymogów mogła zostać uznana za ... on kwestionowany przez gwaranta. Jednak, ważne jest przy tym, aby gwarancja zawierała postanowienia kształtujące obowiązki gwaranta względem konsumenta. Podsumowując, zmiany ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, ochrona konsumentów, uprawnienia kupującego
  • Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?

    Reklamacja towaru: którą metodę wybrać?

    10:48 15.11.2010

    ... Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Który sposób reklamacji wybrać? Zakres praw wynikających z gwarancji i niezgodności towaru z umową może w rezultacie dawać podobne możliwości żądań. Gwarancja zaś nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową. To znaczy, że możemy się domagać naprawy - np. zepsutego ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, porady dla konsumentów, ochrona konsumentów
  • Wadliwy towar: jakie mamy prawa?

    Wadliwy towar: jakie mamy prawa?

    12:44 13.10.2010

    Czesto psujące się telefony, przemakające buty czy wybrakowany sprzęt elektroniczny. Te problemy nie są konsumentom obce, dlatego warto przypomnieć jakie prawa przysługują osobom zmagającym się z wadliwymi towarami. Często zdarza nam się kupić towar, który po pewnym czasie użytkowania zaczyna wykazywać jakieś wady. Bywa też, szczególnie gdy ... WIĘCEJ

    Tematy: wadliwy towar, wadliwe produkty, niezgodność towaru z umową, prawa konsumentów
  • Niezgodność towaru z umową: prawa konsumenta

    Niezgodność towaru z umową: prawa konsumenta

    13:34 30.06.2010

    ... zwrotu. Uprawnienie do odstąpienia od umowy wygasa z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru z umową. Gwarancja Kupujący może otrzymać na zakupiony towar gwarancję. Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta (najczęściej jest nim sprzedawca) do spełnienia określonego w tym oświadczeniu świadczenia, jeżeli właściwość ... WIĘCEJ

    Tematy: uprawnienia kupującego, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta, prawa konsumentów

poprzednia  

1 ... 3 4 5 6

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: