-
Branża motoryzacyjna: produkcja samochodów z Chin "wykasza" Europę?
... miało kluczowe znaczenie dla rentowności europejskich producentów samochodów. Ponieważ Chiny mogą pochwalić się zarówno szerszym rynkiem krajowym, jak i większą penetracją pojazdów typu BEV, kraj ten sprzedaje trzy razy więcej pojazdów typu BEV niż Europa, co daje krajowym producentom znaczną przewagę skali nad ...
-
Automotive: daleko do stabilności finansowej, ale prognozy są obiecujące
... czyli Stany Zjednoczone, Kanada i Meksyk (Północnoamerykański Układ o Wolnym Handlu) oraz Chiny, wzrośnie o około 40 proc. do 2030 r. w porównaniu z 2022 r. Obecnie branża ... z całego świata. 55 proc. z nich stanowił region Azji i Oceanii, 33 proc. Europa, 12 proc. NAFTA i 1 proc. południowo-centralna Ameryka. Podstawą bazy benchmarków ...
-
Polska liderem korzyści płynących ze sztucznej inteligencji
... produkcji globalnej w ciągu dekady, co przekłada się na wzrost PKB o 1,5-2,5%. Największymi beneficjentami rozwoju sztucznej inteligencji będą Stany Zjednoczone, Chiny oraz Europa. Raport Wired for AI podaje, że w Polsce niemal co drugie miejsce pracy (49%) zyska na wdrożeniu sztucznej inteligencji. Jednak tylko ...
-
5 trendów dla biznesu w erze nowego zarządzania przedsiębiorstwem
... kredytowe. To dobry sygnał, ponieważ unikanie zmiany w ramach ESG to najprostsza metoda na utratę konkurencyjności. Jeśli jako Europa chcemy konkurować globalnie z takimi graczami jak Chiny czy USA, w pierwszej kolejności musimy zdefiniować pola, na których możemy budować naszą przewagę. Kluczem do sukcesu jest ...
-
Niewypłacalności firm na świecie będą nadal rosły
... i Azja znacząco przyczyniły się do przyspieszenia globalnego wzrostu niewypłacalności, to Europa Zachodnia pomimo wolniejszego tempa wzrostu (liczby niewypłacalności) pozostaje kluczowym regionem ... się słabszą na nią odpornością, większe przeciwności odczuwać będą Chiny, a także jeśli (nienajlepsze) perspektywy dla USA ulegną dalszemu pogorszeniu. ...
-
Cła uderzają w linie lotnicze. Tanie loty to już przeszłość
... Airbusa, ponieważ linie lotnicze mogą zwrócić się do europejskiego gracza jako bardziej przystępnej cenowo i niezawodnej opcji. Ponadto rządy, takie jak Chiny, które niedawno nakazały swoim liniom lotniczym wstrzymanie odbioru samolotów Boeinga, mogą wpłynąć na inne rządy, aby poszły w ich ślady (a prawie ...
-
Bez konkurencyjności nie ma przyszłości - jak skutecznie walczyć o przewagę sektora chemicznego?
... dekady były dla europejskiego – a tym samym – polskiego przemysłu chemicznego okresem intensywnych zmian. Europa stopniowo traciła udział w globalnej produkcji chemikaliów – z blisko 30% w roku 2002 do obecnie zaledwie 13%. Równolegle Chiny zwiększyły swój udział do 44%, stając się niekwestionowanym liderem światowego rynku chemicznego – napędzanym ...