eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.

Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.

2013-06-08 00:25

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013


Wydatki w I kw. 2013 wyniosły prawie 5,5 mln zł brutto. Swoją inwestycję w media kontynuuje Kaufland, który na początku 2012 roku rozpoczął intensywne działania w telewizji.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe - sieci detaliczne

Trzy pierwsze miejsca należą do największych operatorów sieci detalicznych w Polsce. Ubiegłoroczny lider Jeronimo Martins Dystrybucja spadł w tym roku na 3 pozycję i został zastąpiony przez firmę Lidl.


Ta ekspansja marketingowa sieci detalicznych jest z drugiej strony bardzo silnym sygnałem kryzysu. Sieci próbują zbudować bardzo lojalną bazę klientów na wypadek pogorszenia się klimatu gospodarczego (niektóre badania podają odsetek Polaków chcących oszczędzać w najbliższych miesiącach na poziomie ponad 60%) – stąd w reklamach sieci można spotkać komunikację uwzględniającą atrakcyjne ceny, przyciągające konsumentów.

Drugi trend rynkowy, który powoduje dynamiczny wzrost wydatków w tej kategorii to wspieranie marek własnych. Szacuje się, że ten segment rynku w Polsce oscyluje wokół 21%, podczas gdy w rozwiniętych krajach zachodnich dochodzi do 50%. Wydaje się, że w dobie kryzysu, jest to wystarczający bodziec, żeby walczyć o ten interesujący (warty 240 mld zł) segment rynku spożywczego.

W tym roku poza podium pozostaje sektor telekomunikacja.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe - telekomunikacja

Najwięksi reklamodawcy w segmencie telekomunikacyjnym zredukowali wydatki w sumie o 35% (ponad 25 mln zł brutto), z czego największy spadek zanotował Centertel o 57%.


Najwięksi reklamodawcy w segmencie telekomunikacyjnym zredukowali wydatki w sumie o 35% (ponad 25 mln zł brutto), z czego największy spadek zanotował Centertel o 57%. Tak silna dynamika spadku uzasadniła ich wzrost w kwietniu przez launch marki Nju. Czwarty gracz na rynku, który zwiększył inwestycje reklamową to P4 (+17%) wprowadzając do oferty bardzo atrakcyjne taryfy i zatrudniając do komunikacji szereg polskich celebrytów. Widzimy jednak, że w tym atrakcyjnym do tej pory segmencie nastąpiło również nasycenie i odbieranie klientów innym operatorom zwiększa koszty działania stawiając pod znakiem zapytania opłacalność inwestycji reklamowej.

Z pozostałych sektorów warto odnotować znaczne (ponad 7%) spadki inwestycji w sektorach higiena i pielęgnacja oraz motoryzacja.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: