Energetyka i ciepłownictwo najbardziej atrakcyjną branżą
2013-02-27 10:32
Przeczytaj także: Rynek pracy: najatrakcyjniejsze branże 2014
Jak zaznacza Kajetan Słonina: „Wyniki Randstad Award 2013 pokazują, że badani Polacy mierzą się równocześnie z chęcią poprawy swoich warunków finansowych oraz wolą utrzymania poczucia stabilizacji. O tym, czy kandydat podejmie nową pracę, zdecyduje nie tylko proponowane wynagrodzenie, ale też te składniki oferty, które wzbudzą w nim poszukiwany komfort bezpieczeństwa i przekonają do odejścia od obecnego pracodawcy.”
Branże najwyżej oceniane przez kandydatów
W świetle opisanych rozterek osób zmieniających pracę, można przewidzieć, że na brak zainteresowania kandydatów w tym roku nie powinna narzekać branża energetyka-ciepłownictwo. Sektor ten otrzymał najwyższe noty wśród badanych, którzy identyfikują go zarazem z wysokimi zarobkami (36%), jak i bezpieczeństwem zatrudnienia (32%) oraz troską o środowisko (29%) i stabilną sytuacją finansową (24%). Na drugim miejscu pod względem atrakcyjności branż znalazła się motoryzacja, która co prawda zebrała niskie noty za stabilność zatrudnienia (12%), jednak jest wysoko ceniona za wysokiej jakości szkolenia oraz interesującą oferowaną pracę i możliwości oferowane na przyszłość. Podobnie oceny w tych samych obszarach uzyskał sektor elektrotechniczny.
fot. mat. prasowe
Branże najwyżej oceniane przez kandydatów
Kajetan Słonina podkreśla: „Wyniki Randstad Award 2013 dotyczące najbardziej atrakcyjnych branż, pokazują jak kolosalne znaczenie dla osób poszukujących pracy i oceniających pracodawcę, ma całościowy odbiór jego działalności. Przykład znajdującego się na drugim miejscu pod względem atrakcyjności sektora motoryzacyjnego ilustruje, że nawet pomimo powszechnie znanej trudnej bieżącej sytuacji, branża może liczyć na zainteresowanie kandydatów, którzy wiedzą, że mogą u danego pracodawcy liczyć na poszukiwane wysokiej jakości szkolenia i możliwości rozwoju. Wskazówką dla wszystkich pracodawców jest zatem, że warto wyraźnie komunikować rynkowi, co mają własne¬go i autentycznego do zaoferowania. Na pewno znajdą się bowiem kandydaci, którzy dane aspekty docenią.”
Informacje o badaniu
Randstad Award to największy projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców na świecie. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii, a dziś obecne jest już w 18 krajach, w tym także – po raz trzeci - w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 7000 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu). Obejmuje zdolnych do pracy Polaków, w wieku od 18 do 65 lat, zarówno uczących się, pracujących, jak i poszukujących pracy. Badanie jest przeprowadzane za pomocą ankiet on-line przez międzynarodowy instytut badawczy ICMA.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Mniejsza rotacja pracowników wyzwaniem dla pracodawców
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
-
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
-
Praca, czyli kupowanie kota w worku i zabawa w kotka i myszkę?
-
Pandemia COVID-19 zwiększa lęk przed utratą pracy
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
-
Mniejsza rotacja pracowników. Co jeszcze słychać na rynku pracy?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)