eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Poszukiwani wyspecjalizowani pracownicy IT

Poszukiwani wyspecjalizowani pracownicy IT

2013-02-06 13:54

Przeczytaj także: Praca kontraktowa w branży IT


Innym ważnym trendem, zwiększającym znaczenie specjalistów IT w biznesie, jest rozwój technologii mobilnych. Według GUS, już pod koniec drugiego kwartału 2012 r. nasycenie polskiego rynku aktywnymi kartami SIM wyniosło ponad 136 proc. Najnowszy raport Ericssona wykazuje, że w III kw. br. smartfony stanowiły już 40 proc. wszystkich sprzedanych telefonów. W końcu, magiczną granicę miliarda użytkowników przekroczył w październiku br. Facebook – największa sieć społecznościowa w historii Internetu. Specjaliści zwracają uwagę na możliwości, płynące z połączenia potencjału rynku smartfonów, mediów społecznościowych i m-commerce, pociągającego za sobą wzrost zapotrzebowania na specjalistów tworzących aplikacje na telefony komórkowe przeznaczone zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

- Coraz częściej w strategiach firm jedne z kluczowych miejsc zajmują dedykowane strony mobilne lub aplikacje. Badania przeprowadzone przez Google razem z IPSOS OTX MediaCT w 2011 r. pokazały, że 47 proc. użytkowników smartfonów szuka za pośrednictwem telefonu informacji na temat zakupów. Najwięksi gracze rynku e-commerce tacy jak Amazon, eBay czy Best Buy zauważyli już konieczność dostosowania swoich witryn internetowych do nowych rozwiązań dla użytkowników mobilnych - mówi Piotr Majcherkiewicz, Prezes Zarządu Gruper.pl, jednego z wiodących portali zakupów grupowych.

W łączących potencjał różnych narzędzi IT projektach będą powstawać kolejne miejsca pracy dla informatyków. Według raportu State of Mobility Survey z 2012 r., 84 proc. z polskich firm rozważa wdrożenie niestandardowych aplikacji mobilnych, a 47 proc. już to zrobiła lub jest w trakcie implementacji.

Krzysztof Chyliński, Dyrektor Departamentu Technologii w Holicon, jednej z największych firm świadczących usługi call/contact center w Polsce, zwraca uwagę na wyraźnie rosnącą rolę Internetu w biznesie i działaniach konsumentów.
- Relacje konsumenckie coraz częściej budowane są poprzez e-maile, czaty, ale także media społecznościowe. Według najnowszych badań ContactBabel, w 2012 r. aż 15 proc. kontaktów klientów z firmami prowadzonych było z wykorzystaniem poczty elektronicznej. To o 5 proc. więcej, niż rok wcześniej. Za pomocą social media odbywa się niespełna 1 proc. takich interakcji. Z drugiej strony, według Fishburn Hedges i Echo Research, aż 36 proc. Brytyjczyków testowało media społecznościowe w komunikacji z firmami. Nowe możliwości nas ciekawią, ale wciąż jesteśmy wobec nich trochę nieufni – tłumaczy Krzysztof Chyliński.

Poszukiwani specjaliści do pracy w ITO

Jednym z najciekawszych rozwijających się w Polsce obszarów rynku pracy w nowych technologiach jest ITO (Information Technology Outsourcing). W tej branży działają firmy, wykonujące usługi IT dla zewnętrznych klientów – m.in. w zakresie programowania czy obsługi technicznej. To istotna część polskiego rynku outsourcingowego, już w grudniu 2012 r. zatrudniającego ponad 100 tys. Polaków. O szybkim wzroście liczby miejsc pracy na rynku ITO może świadczyć przypadek Luxoft, firmy posiadającej 5,7 tys. pracowników na całym świecie. W ciągu zaledwie dwóch lat działalności krakowskiego oddziału, firma zwiększyła zatrudnienie z kilku do ponad 240 pracowników. Co więcej, w grudniu br. Luxoft uruchomił drugie polskie centrum – we Wrocławiu. W ciągu roku ma w nim znaleźć zatrudnienie ok. 100 nowych osób.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

  • Komentarz usunięty

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: