eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek gier komputerowych oczami Polaków

Rynek gier komputerowych oczami Polaków

2012-11-07 09:37

Przeczytaj także: Najpopularniejsze gry 2011


Co na to media?

Badanie przeprowadzone wśród internautów zostało zestawione przez twórców raportu z analizą wizerunku medialnego polskich producentów gier komputerowych. Podstawą analizy był monitoring ponad 6083 publikacji poświęconych polskim producentom gier komputerowych (3344 materiały w 2011 r. i 2739 w 2012 r.). Monitoringowi poddano publikacje internetowe oraz prasowe w dwóch porównywalnych interwałach czasowych 2011 i 2012 roku (sierpień, wrzesień, październik 2011 i lipiec, sierpień, wrzesień 2012 roku).

Analiza materiałów prasowych udowadnia, że gry komputerowe nie są już niszowym tematem, którym interesuje się tylko grupa najbardziej zagorzałych graczy. Media piszą o polskich grach i firmach, które je produkują. Ponad połowa materiałów dotyczy produktów, znajdziemy też więcej informacji biznesowych niż korporacyjnych. W obu monitorowanych okresach CD Projekt, City Interactive oraz Techland (czyli firmy, które wykazują zdecydowanie większą aktywność w komunikacji niż ich konkurenci) w sumie zgromadziły ok. 75% wszystkich publikacji.

fot. mat. prasowe

Polscy producenci gier komputerowych

Monitoringowi poddano publikacje internetowe oraz prasowe w dwóch porównywalnych interwałach czasowych 2011 i 2012 roku


Media piszą o polskiej branży gamingowej dużo i dobrze. W 2012 roku zwiększył się udział informacji o pozytywnym charakterze w stosunku do roku ubiegłego. Gaming i sukcesy polskich producentów to dla polskich dziennikarzy nadal ciekawy temat. Dla firm jest to odpowiedni moment na zintensyfikowanie komunikacji.

„Polska branża gamingowa i firmy, które ją tworzą, są na początku drogi do zbudowania pożądanego wizerunku w oczach Polaków. Pierwszy krok postawiono – eksperci i dziennikarze znają wartość polskich produkcji. Teraz czas dotrzeć do szerszych grup docelowych. Dobrze zaplanowana komunikacja da producentom gier przewagę nad konkurencją, zwłaszcza teraz – w momencie wprowadzenia dystrybucji cyfrowej, gdy kupno gry jest łatwiejsze niż kiedykolwiek” – mówi Grzegorz Miller, CEO w Monday PR.

Porównując wyniki badania społecznego i analiz medialnych zaprezentowanych przez Monday PR i SW Research można dostrzec rozdźwięk pomiędzy wizerunkiem medialnym polskiego rynku gier komputerowych a świadomością marek gamingowych i ich postrzeganiem przez respondentów. Z jednej strony mamy publikacje prezentujące polskie firmy produkujące gry w bardzo pozytywnym świetle. Z drugiej ugruntowany w świadomości przeciętnego Kowalskiego wizerunek polskiej gry jako gorszej od zagranicznych produkcji. Polscy producenci powinni podjąć wysiłek, by przekuć poprawę wizerunku na realny wzrost zysków z biznesu. Jako dobry start mogą uznać sprzyjające im analizy rynkowe.


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: