eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek gier internetowych czekają wzrosty

Rynek gier internetowych czekają wzrosty

2012-10-12 12:47

Przeczytaj także: Rośnie wartość rynku gier online


Innowacyjne produkty i alternatywne kanały sprzedaży

Twórcy gier będą musieli zastosować właściwe strategie, jeśli chcą czerpać profity z tego ogromnego potencjału wzrostu. "Rozwój nowych produktów będzie odgrywać kluczową rolę. Dzieje się tak dlatego, że gracze wymagają coraz wyższej jakości oraz większej różnorodność gier. Jednak firmy powinny również zasadniczo pomyśleć o swoich kanałach sprzedaży", mówi ekspert Roland Berger, Agnieszka Babicz. "Łańcuch wartości branży gier internetowych stanął na rozdrożu".

Rosnące rozpowszechnienie smart fonów, umożliwia twórcom gier tworzyć własne, szybko działające portale gier i dostarczać im nowych produktów z dowolnego miejsca. W efekcie dostawcy mogą bezpośrednio dotrzeć do klienta i nie muszą się już dzielić swoimi przychodami z zewnętrznymi partnerami. Alternatywnie, większe portale gier oferują wielu różnym dostawcom szansę bezpośredniego sprzedawania swoich produktów. Media społecznościowe takie jak Facebook czy sklepy z aplikacjami dotyczących urządzeń mobilnych, również stanowią doskonałą formę sprzedaży dla twórców gier, ale jednak muszą oni oddać około 30% swoich przychodów operatorom tych sklepów.

Niezbędna jest właściwa strategia korporacyjna

Informacja, który z modeli sprzedaży jest najbardziej opłacalny dla dostawców gier, zależy w dużej mierze od dwóch czynników: od rodzaju gry i strategii firmy. Propozycja modelu opłat za gry o nazwie "freemium" jest tutaj dobrym przykładem: użytkownicy początkowo otrzymują darmowy dostęp do gier internetowych, ale muszą płacić za dodatki i inne funkcje. Dlatego też firmy powinny regularnie oferować nowe gry w ramach tego modelu, aby zwiększyć lojalność użytkowników, którzy rezygnują z gier już po krótkim czasie. Inne modele sprzedaży, oparte są na miesięcznej opłacie wnoszonej jeszcze przed pobraniem gry przez użytkownika.

Jednak nie ma powodu, dla którego model mieszany nie mógłby być zastosowany. Znane jest to jako model o nazwie "paymium". Tutaj użytkownicy płacą podstawową miesięczną opłatę, aby móc pobierać gry, ale otrzymują dodatki i inne funkcje bezpłatnie. "Odpowiedni model dla każdej firmy jest czymś, co twórcy gier muszą sami zdecydować starannie przemyśleć na podstawie swojej strategii biznesowej", wyjaśnia Agnieszka Babicz, konsultant z firmy Roland Berger. "To sprawia, że dla twórców gier najważniejszą kwestią staje się fakt, aby nie pozostawiać przypadkowi ich rozwoju i sprzedaży gier: jest to coś, nad czym naprawdę powinni się zastanowić i przemyśleć. Wnikliwe badania wśród klientów i analizy gier testowych mogą być bardzo pomocne pod tym względem". Dzięki temu firmy mogą wcześnie poznać zainteresowanie się ich produktami jeszcze przed wprowadzeniem ich na rynek, co pomogłoby im uniknąć kosztownych wpadek.

Przeczytaj także: Rozwój rynku gier online Rozwój rynku gier online

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: